لگراند

لگراند

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی

طریقه مراقبت از پوست چرب و حساس

پوست های چرب ممکن است چین و چروک های کمتری داشته باشند، اما اگر به درستی از آن مراقبت نکنید، جوش های مختلف از جمله جوش های سرسفید، سر سیاه و جوش های چرک دار زیبایی پوست شما را از بین می برد. این جوش ها نه تنها سوراخ هایی در پوست ایجاد می کنند بلکه علائمی مانند لکه های قرمز و سیاه را نیز ایجاد می کنند. در عین حال وجود جوش های چرکی آرایش شما را سخت می کند.

از روال های پوستی توصیه شده برای پوست های چرب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

با یک متخصص پوست مشورت کنید

اگر پوست شما بیش از حد معمول چربی تولید می کند، حتما باید با متخصص مشورت کنید و از درمان های تجویز شده استفاده کنید. هنگامی که تولید چربی در پوست شما به حد قابل قبولی رسید، می توانید از یک روال پوستی برای رفع مشکلات ایجاد شده قبلی استفاده کنید و از تشدید مجدد تولید چربی جلوگیری کنید.

 

پوست خود را به طور منظم بشویید

پوست های چرب باید دو بار در روز با پاک کننده های ملایم شسته شود. برای جلوگیری از ترشح بیش از حد چربی از پاک کننده های بدون صابون با pH متعادل استفاده کنید. روی بسته بندی بهداشتی نوشته شده که این محصول مناسب نوع پوست است و پیشنهاد می کنیم از پنکک مناسب پوست های چرب استفاده کنید. البته نباید فراموش کرد که شستشوی زیاد پوست های چرب نتیجه معکوس دارد و باعث ترشح بیشتر چربی می شود. بنابراین شستشوی بیش از دو بار در روز را توصیه نمی کنیم، مگر در مواقع خاص.

با استفاده از تونر بعد از هر بار شستشو، از یک تونر ملایم استفاده کنید تا لایه های عمیق تر پوست را تمیز کرده و چربی پوست را متعادل کنید. تونرهای حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) یا بتا هیدروکسی اسید (BHA) می توانند پوست چرب را بهبود بخشند و از تولید چربی اضافی جلوگیری کنند. تونرها اغلب دارای فرمولاسیون هایی هستند که به طراوت پوست کمک می کنند، بنابراین پس از شستشو با تونر پوست خشکی را تجربه نخواهید کرد. برای استفاده از تونر از یک پد آرایشی استفاده کنید و پس از خیساندن چند قطره تونر آن را روی پوست بمالید. به این ترتیب تمام آلودگی ها از سطح پوست شما پاک می شود.

 

استفاده از سرم مخصوص پوست چرب

بعد از پاکسازی عميق پوست صورت، بايد از سرم پوستی، مناسب پوست چرب کمک بگيريد. اين سرم ها انواع بسيار متنوعی دارند؛ اما بهترين آن ها برای پوست چرب، سرم آبرسان است. اين سرم ها معمولاً حاوی موادی مانند اسيد هيالورونيک هستند که به پوست کمک می کنند، آب را به خود جذب کند. در صورتی که از جای جوش و لکه های تيره ناشی از جوش رنج می بريد، می توانيد از سرم روشن کننده کمک بگيريد. سرم های روشن کننده با ترکيباتی مانند ويتامين C به روشن شدن پوست و از بين رفتن بقايای لکه ها کمک می کنند.

از مرطوب کننده یا آبرسان استفاده کنید

مرطوب کننده باید بخش مهمی از مراقبت از پوست چرب باشد. انتخاب یک مرطوب کننده مناسب با فرمولاسیون بدون چربی برای پوست های چرب می تواند به کاهش درخشندگی و نرمی پوست کمک کند. لطفا توجه داشته باشید که منظور از مرطوب کننده کرم های معمولی دست و صورت نیست، بلکه این محصولات به عنوان مرطوب کننده عمل می کنند. کرم های چرب پوست را سنگین می کنند و منافذ پوست را می بندند و باعث درخشش و تولید چربی بیشتر می شوند.

پاکسازی منظم پوست را جدی بگیرید

پوست چرب نیاز به پاکسازی منظم دارد. پاکسازی صورت با مواد آرایشی و بهداشتی مانند لایه بردارها امکان پذیر است. اما اگر جوش ها اثرات نامطلوبی روی پوست شما گذاشته اند، باید از روش هایی مانند میکرودرم و میکرونیدلینگ برای درمان پوست خود استفاده کنید. البته روش های دیگری نیز برای این کار وجود دارد که توسط متخصصین پوست توصیه و اجرا می شود.

از ضد آفتاب مناسب پوست چرب استفاده کنید

پوست های چرب نياز به محافظت در برابر اشعه های مضر UV دارند؛ بنابراين، از يک کرم ضدآفتاب مناسب و بدون چربی استفاده کنيد. دقت نماييد که کرم ضد آفتاب بايد هر چند ساعت يکبار (روی بسته بندی محصول درج شده است) تجديد شود تا محافظت از پوست به خوبی انجام گيرد.

از لوازم آرایشی مناسب برای پوست های چرب استفاده کنید

به عنوان فردی با پوست چرب هنگام انتخاب محصولات آرایشی باید مراقب باشید. به خصوص لوازمی که مستقیماً با پوست شما در تماس هستند. بنابراین کرم پودر مناسب برای پوست چرب می تواند در حفظ سلامت پوست موثر باشد. این محصولات آرایشی فاقد چربی هستند و منافذ پوست را مسدود نمی کنند.

 

بیشتر بخوانید:

https://legrandcosmetics.com/skin-type-detection-method/

لگراند
لگراند فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋