تریدر ارز دیجیتال

تریدر ارز دیجیتال

موفقیت توکن جدید اکسی اینفینیتی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

بررسی علت افزایش تعداد اپلیکیشن‌های ارزهای دیجیتال جعلی و نحوه اجتناب از آنها

 

کلاهبرداران از برنامه های رمزنگاری جعلی برای سرقت وجوه از سرمایه گذاران استفاده می کنند. برخی از برنامه های مخرب راه خود را به فروشگاه های برنامه رسمی پیدا می کنند.

 
کلاهبرداران از زمان ظهور این فناوری از ماهیت غیرمتمرکز و تغییر ناپذیر بلاک چین برای کلاهبرداری از سرمایه گذاران رمزنگاری استفاده کرده اند.
و طبق آخرین گزارش کلاهبرداری FBI، کلاهبرداران از برنامه‌های رمزنگاری جعلی برای سرقت پول از سرمایه‌گذاران رمزنگاری نامطمئن استفاده می‌کنند. این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران آمریکایی تقریباً 42.7 میلیون دلار به کلاهبرداران از طریق برنامه‌های جعلی ضرر کرده‌اند.

 

طبق گزارش‌ها، این طرح‌ها از افزایش علاقه به ارزهای رمزنگاری شده، به‌ویژه در زمان اجرای بازار صعودی، برای فریب دادن کاربران کریپتو استفاده می‌کنند.

چگونه کلاهبرداران برنامه های رمزنگاری جعلی کاربران را فریب می دهند?

کلاهبرداران برنامه های رمزنگاری جعلی از تکنیک های بی شماری برای جذب سرمایه گذاران استفاده می کنند. در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

طرح های مهندسی اجتماعی

برخی از شبکه های کلاهبردار برنامه های رمزنگاری جعلی از استراتژی های مهندسی اجتماعی برای جذب قربانیان استفاده می کنند.

در بسیاری از موارد، کلاهبرداران از طریق پلتفرم‌های اجتماعی مانند سایت‌های دوستیابی با قربانیان دوست می‌شوند و سپس آنها را فریب می‌دهند تا برنامه‌هایی را دانلود کنند که به نظر می‌رسد اپلیکیشن‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال کاربردی هستند.

سپس کلاهبرداران کاربران را متقاعد می کنند که وجوه خود را به برنامه منتقل کنند. با این حال، پس از انجام انتقال، وجوه "قفل" می شود و قربانیان هرگز اجازه برداشت پول را ندارند.

در برخی موارد، کلاهبرداران با استفاده از ادعاهای عجیب و غریب با بازده بالا، قربانیان را فریب می دهند. این حیله زمانی به پایان می رسد که قربانیان متوجه می شوند که نمی توانند وجوه خود را بازخرید کنند.

نام های تجاری قابل تشخیص

برخی از کلاهبرداران برنامه های رمزنگاری جعلی به دلیل اعتماد و قدرتی که دارند، به استفاده از نام های تجاری قابل تشخیص برای فشار دادن برنامه های جعلی متوسل شده اند.

در یکی از مواردی که در آخرین گزارش جنایات رمزنگاری FBI برجسته شده است، مجرمان سایبری که خود را به عنوان کارمندان YiBit نشان می‌دهند، اخیراً سرمایه‌گذاران را پس از متقاعد کردن آنها برای دانلود یک برنامه تجارت رمزنگاری جعلی YiBit، از حدود 5.5 میلیون دلار فریب دادند.

سرمایه گذاران نمی دانند، شرکت صرافی واقعی YiBit در سال 2018 فعالیت خود را متوقف کرد. نقل و انتقالات وجوه انجام شده به برنامه جعلی به سرقت رفت.

در مورد دیگری که در گزارش FBI ذکر شده است، فیشرهایی که از نام تجاری Supay که با یک شرکت رمزنگاری استرالیایی مرتبط است، از 28 سرمایه گذار از میلیون ها دلار کلاهبرداری کردند. این ترفند که بین 1 نوامبر و 26 نوامبر اجرا شد، 3.7 میلیون دلار ضرر داشت.

توزیع برنامه های جعلی از طریق فروشگاه های برنامه رسمی

کلاهبرداران برنامه های رمزنگاری جعلی گاهی اوقات از فروشگاه های برنامه رسمی برای توزیع برنامه های کاربردی استفاده می کنند. برخی از برنامه‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات کاربری طراحی شده‌اند که سپس برای باز کردن قفل حساب‌های رمزنگاری شده در پلتفرم‌های رسمی مربوطه استفاده می‌شوند.

برخی دیگر ادعا می‌کنند که راه‌حل‌های کیف پول امنی را ارائه می‌کنند که می‌توان از آنها برای ذخیره و خرید طیف متنوعی از ارزهای دیجیتال مانند خرید اتریوم  استفاده کرد، اما پس از واریز وجه، پول را به سرقت می‌برند.

در حالی که پلتفرم‌هایی مانند فروشگاه Google Play به طور مداوم برنامه‌ها را برای مشکلات یکپارچگی بررسی می‌کنند، هنوز هم ممکن است برخی از برنامه‌های جعلی از بین بروند.

یکی از جدیدترین روش‌هایی که کلاهبرداران برای انجام این کار استفاده می‌کنند، ثبت نام به‌عنوان توسعه‌دهنده برنامه در فروشگاه‌های محبوب اپلیکیشن موبایل مانند Apple App Store و Google Play Store و سپس آپلود برنامه‌هایی با ظاهر قانونی است.

چگونه یک برنامه رمزنگاری جعلی را تشخیص دهیم

برنامه‌های ارزهای دیجیتال جعلی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا حد امکان شبیه برنامه‌های قانونی باشند. به عنوان یک سرمایه گذار کریپتو، باید قادر به تشخیص برنامه های قانونی و جعلی باشد تا از ضررهای غیر ضروری جلوگیری شود.

در زیر به برخی از مواردی که هنگام تلاش برای اطمینان از صحت یک برنامه رمزنگاری موبایل باید به آن توجه کنید، توضیح داده شده است.

املا، نمادها و توضیحات

اولین قدم برای اطمینان از قانونی بودن یک برنامه، بررسی املا و نماد است. برنامه‌های جعلی معمولاً نام و نمادی دارند که شبیه به نماد قانونی است، اما چیزی معمولاً خاموش است.
برای مثال، اگر نام برنامه یا برنامه‌نویس اشتباه نوشته شده باشد، به احتمال زیاد نرم‌افزار ساختگی است. جستجوی سریع در مورد برنامه در اینترنت به تایید مشروعیت آن کمک می کند.
همچنین مهم است که در نظر بگیرید که آیا برنامه دارای نشان انتخاب ویرایشگر Google است یا خیر. این نشان تمایزی است که توسط تیم تحریریه Google Play برای شناسایی توسعه‌دهندگان و برنامه‌های با کیفیت فوق‌العاده ارائه شده است. برنامه های دارای این نشان بعید است که جعلی باشند.
 

جمع بندی

ارزهای رمزنگاری شده توسط فناوری نسبتاً جدید پشتیبانی می‌شوند، بنابراین طبیعی است که هنگام استفاده و پذیرش مشکلاتی وجود داشته باشد. متأسفانه، در سال‌های اخیر، کلاه‌های سیاه با استفاده از برنامه‌های رمزنگاری جعلی، علاقه‌مندان به رمزارزهای ساده را هدف قرار داده‌اند.
تریدر ارز دیجیتال
تریدر ارز دیجیتال موفقیت توکن جدید اکسی اینفینیتی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋