تریدر ارز دیجیتال

تریدر ارز دیجیتال

موفقیت توکن جدید اکسی اینفینیتی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

تتر (USDT) چیست؟

تتر (USDT) یکی از اولین ارزهای دیجیتال بود که ارزش بازار خود را به یک ارز فیات متصل کرد. تتر که در ابتدا Realcoin نام داشت، برای کاهش اصطکاک ارزهای واقعی در سراسر اکوسیستم ارزهای دیجیتال، ارزش هر توکن را 1 دلار ارزیابی کرد. به دلیل پیوند با یک ارز ثابت فیات، تتر و سایر ارزهای دیجیتال مشابه، استیبل کوین نامیده می شوند. تتر بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار است و کاربران آن می توانند تترها را به دلار بازخرید کنند. 

تتر چیست؟

پاسخ به این سوال که تتر چیست مستلزم درک مفهوم استیبل موین هاست. در جولای 2014، تتر توسط براک پیرس، ریو کالینز و کریگ سلرز ایجاد شد. این رمز ارز به عنوان یک ارز دیجیتال لایه دوم ساخته شده است که بر روی بلاک چین بیت کوین از طریق پلتفرم Omni ساخته شده است. از آن زمان به USTether و سپس به USDT تغییر نام داده است. به غیر از بلاک چین بیت کوین، تتر روی چندین بلاک چین دیگر مانند اتریوم، ایاس، ترون، الگوراند و کرونوس نیز کار می کند. تتر یک ارز دیجیتال است که با دلار آمریکا پیوند خورده است. در حال حاضر، USDT محبوب‌ترین استیبل کوین در بازار است که 100% توسط دارایی‌های واقعی در حساب ذخیره پلتفرم تتر پشتیبانی می‌شود. هر واحد USDT دارای ارزش پولی 1 دلار آمریکا است. USDT از نوسانات ارزهای دیجیتال محافظت می کند.

ویژگی های تتر 

تتر خصیصه های بسیاری دارد که آن را به عنوان بهترین استیبل کوین کریپتو معرفی می کند. برخی از مهم ترین ویژگی های USDT شامل این موارد است:

  • تتر طراحی شده تا حد امکان نزدیک به 1 دلار معامله شود.

  • بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار و حجم معاملات است.

  • در چندین پلتفرم بلاک چین موجود است.

  • با ذخایر نگهداری شده توسط Tether پشتیبانی می شود.

  • توکن های USDT را می توان در برابر دلار آمریکا بازخرید کرد.

  • به طور گسترده در مبادلات ارزهای دیجیتال و پروتکل های DeFi استفاده می شود.

کاربردهای استیبل کوین USDT

اولین مورد استفاده از این استیبل کوین، خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی های رمزنگاری است. از آنجایی که USDT مبتنی بر زنجیره‌های بلوکی است، می‌توان از آن برای پرداخت‌ها نیز استفاده کرد، USDT یک دارایی با ارزش پایدار است که می‌تواند با هزینه‌های نسبتا کم به هر نقطه از جهان منتقل شود.

یکی دیگر از موارد استفاده از USDT که در چند سال اخیر رواج پیدا کرده است، تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. در حالی که USDT خود توسط ذخایر نگهداری شده توسط یک نهاد متمرکز (Tether) پشتیبانی می‌شود، بسیاری از پروتکل‌های DeFi به کاربران اجازه می‌دهند تا توکن‌های USDT را مستقیماً روی بلاک چین معامله کنند.

USDT در صرافی‌های ارزهای دیجیتال بسیاری فهرست شده است و پرمعامله‌ترین دارایی کریپتو در جهان است. معامله‌گران کریپتو توانایی جابه‌جایی سریع بین ارزهای دیجیتال ناپایدار و دارایی‌های با ثبات‌تر را در حالی که وجوه خود را در پلتفرم معاملاتی انتخابی خود نگه می‌دارند، دارند. بخش عمده ای از معاملات USDT در برابر ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین انجام می شود.

یکی از دلایل محبوبیت کریپتو تتر این است که همه صرافی ها از سپرده گذاری و برداشت ارزهای فیات پشتیبانی نمی کنند. در چنین نمونه هایی، USDT به عنوان جایگزینی برای ارز فیات برای تسهیل تجارت ارزهای دیجیتال استفاده می شود.

 

تریدر ارز دیجیتال
تریدر ارز دیجیتال موفقیت توکن جدید اکسی اینفینیتی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋