landscaping

landscaping

طراحی فضای سبز برای ویلا چیست و چگونه انجام می شود؟

امروزه با توسعه شهرنشینی، آلودگی و ترافیک، جای تأسف است که بگوییم فضای سبز بیش از پیش رو به نابودی است. بنابراین هرگونه استراتژی برای توسعه مناطق سبز قابل استقبال است. در بحث محوطه سازی ویلا، طراحی فضای سبز به عنوان عنصر اصلی در طراحی ویلا گنجانده شده است. توجه به فضای سبز ویلا در زمینه طراحی بسیار حائز اهمیت است زیرا در جذابیت ویلا، قیمت ویلا و ... نقش اساسی دارد.

طراحی فضای سبز مدرن 

توجه کنید که هنگام طراحی فضای سبز برای ویلا، انتخاب های سازگار با محیط زیست داشته باشید. این ایده‌های مدرن طراحی فضای سبز شامل مواردی از جمله نوع گیاهان، نحوه ی آبیاری آنها، کاهش مواد شیمیایی و زباله ها و ... هستند.

واقعیت این است که این مفهوم شامل ادغام چندین رویکرد اکولوژیکی است که در طراحی سازه ها، اشیاء و خدمات در دنیای مدرن استفاده می شود. برخی از مولفه های کلیدی مرتبط با این رویکرد عبارتند از استفاده دقیق از منابع انرژی، حفظ مواد و ایجاد محیطی سبز که در عین حال راحت و ایمن باشد.

در محوطه سازی مدرن ویلا در واقع مناظری را طراحی می کنیم که با طبیعت هماهنگ باشد. هنر و علم طراحی و توسعه فضای سبز باید مانند یک ترکیب موسیقی باشد: سمفونی از بینایی، صدا، طعم و لمس. باید حواس را درگیر کند و روح را تغذیه کند.

طراحی ویلا و فضای سبز در شمال

امروزه افراد زیادی در شهرهای خوش آب و هوا اقدام به خرید و یا ساخت ویلاهایی با متراژ وسیع کرده اند. به همین ترتیب طراحی ویلا به خصوص طراحی فضای سبز ویلا در شمال کشور بسیار گسترده شده است. خرید زمین در منطقه ای با آب و هوای خوب و سرسبز، طراحی ویلا و ساخت آن می تواند هیجان انگیز باشد. اما بسیار مهم است که این کار به صورت اصولی، با برنامه و توسط افراد متخصص این حوزه انجام شود.

محوطه سازی ویلا در واقع یک سرمایه گذاری برای چندین سال آینده است. اساس این کار داشتن اطلاعات لازم در مورد زمین، موقیعت و شرایط آن، نوع خاک، شرایط رشد گیاهان و المان هایی است که شما به به عنوان کارفرما نیاز دارد.

اصول طراحی فضای سبز برای  ویلا

چند نکته که جزو پایه و اساس طراحی فضای سبز هستند:

انتخاب بهترین گیاه برای ویلا

گیاهان بخش مهمی از طراحی فضای سبز هستند. اگر به دنبال انواع درختان و سایر گیاهان مناسب برای قرار دادن در نمای بیرونی باغ ویلای خود هستید، گیاهان بومی را در نظر بگیرید. آنها معمولا در آب و هوای محلی بهترین عملکرد را دارند.

 بنابراین، به مراقبت کم و استفاده از منابع کمتری نیاز خواهند داشت. فقط به دنبال گیاهانی نباشید که بومی کشور شما هستند. به گیاهان محلی فکر کنید. شناخت خاک و اکوسیستم خود یکی از اولین کارهایی است که باید قبل از شروع یک پروژه محوطه سازی سبز انجام دهید.

مساحت ویلا در واقع یک ویژگی است که به شما کمک می کند با بررسی زوایای نور خورشید در منطقه مورد نظر، میزان سایه و نوع زمین، گیاهانی را انتخاب کنید که در شرایط خاص شما رشد بهتری دارند.

از نرده ها و دیوارهای طبیعی استفاده کنید

آیا تا به حال نام دیوارهای طبیعی را شنیده اید؟ آیا در مورد استفاده از گیاهان و دیوارهای طبیعی چیزی می دانید؟ با کاشت یک ردیف درخت یا شاید ساختن یک پرچین، می توانید مانعی را که به دنبال آن هستید به دست آورید. به علاوه، مکانی برای زندگی و شکوفایی حیات وحش بومی فراهم می کنید.

در واقع طراحی دیوارهای طبیعی در محوطه سازی فضاهای سبز، دیواری چند منظوره هستند که نقش خنک کنندگی را در تابستان با برگ های در هم تنیده ایفا می کند و هزینه ها را کاهش می دهند و در زمستان، با ریزش برگ باعث می شوند نور خورشید وارد محوطه ویلای شما شود تا شما نیز از نور خورشید بهره مند شوید.

هزینه ی طراحی فضای سبز ویلا چقدر است؟

هزینه ی طراحی فضای سبز شاید اولین دغدغه برای کارفرماها باشد. اطلاع از هزینه تقریبی طراحی کمک بزرگی به رفع این دغدغه می کند. به همین دلیل در وب سایت باغ گستر می توانید به صورت آنلاین هزینه ی طراحی را تخمین بزنید. برای این کار روی لینک زیر کلیک کنید.

کلیک کنید

landscaping
landscaping

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋