landscaping

landscaping

بهترین درخت ها و گل ها برای طراحی فضای سبز باغ و ویلا

اکثر ما به داشتن باغی سرسبز و پرگل در محوطه ی حیاط و ویلای خود علاقمند هستیم. کاشت چند درخت، درختچه و گل، هر حیاطی را زیباتر می کند. اما برای ایجاد منظره ای جذاب و رویایی باید در مورد انواع درختان و گیاهان بدانید. انتخاب درختان زینتی برای باغ و گل های گلدانی برای حیاط اگر به درستی انجام شود باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود. اگر قصد دارید محوطه سازی و طراحی فضای سبز حیاط و ویلای خود را به بهترین نحو انجام دهید، تا پایان این مطلب برگرفته از وب سایت باغ گستر همراه ما باشید.

منبع: کلیک کنید

 

انواع درخت ویلا و باغ در محوطه سازی

انتخاب درختان در مقایسه با انواع دیگر گیاهان فضای سبز، توجه بیشتری را می طلبد. اشتباه در کاشت گیاهان دیگر مشکل چندانی نخواهد داشت، اما اگر درختی را که سریع رشد می کند در مکان نامناسبی بکارید، ممکن است در طراحی قسمت های دیگر حیاط دچار مشکل شوید. در این صورت نه تنها امکان بروز مشکلاتی برای تردد وجود دارد، بلکه باید برای جابجایی درخت زمان و هزینه اضافی صرف کنید.

مشکل دیگری که اهمیت انتخاب درختان مناسب برای باغ را به خوبی نشان می دهد، نرخ رشد متفاوت درختان نسبت به سایر گیاهان است. بسیاری از درختان خیلی سریع رشد نمی کنند. در واقع باید سال ها صبر کنید تا درخت رشد کند و بتوانید از مزایای کاشت مانند میوه یا سایه بهره مند شوید. وقتی این دوره را پشت سر گذاشتید، قطعاً نمی خواهید با درختی متفاوت از آنچه انتظار داشتید روبرو شوید. بنابراین، قبل از کاشت درخت، باید یک تحقیق کامل انجام دهید. به طور کلی درختان را می توان در چند دسته اصلی قرار داد که عبارتند از:

درختان زینتی از جمله بید مجنون و ارغوان

درختان سریع الرشد مانند زیتون، چنار و سرو نقره ای

درختان میوه از قبیل مرکبات، انار، گیلاس و ... که می توانید بسته به محل زندگی خود در باغ و حیاط خود بکارید.

درختانی که برای حاشیه ی باغ و فضای سبز مناسب هستند مانند شمشاد، کاج و سرو که به دلیل ارتفاع بلند باعث ایجاد حریم خصوصی می شوند.

گل ها و درختچه ها در طراحی فضای سبز

درختچه ها و گل ها دسته دیگری از گیاهان هستند که در محوطه سازی اهمیت ویژه ای دارند. گل ها و درختچه ها به فضا رنگ و عطر می بخشند. نحوه چیدمان و قرار گرفتن آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نکته ای که هنگام کاشت گل باید به آن توجه کنید امکان دریافت نور مناسب است. به عبارت دیگر، باید مطمئن شوید که گل ها به مرور زمان زیر سایه درختان قرار نگیرند و همیشه نور کافی دریافت کنند. برخی از محبوب ترین گل های فضای سبز عبارتند از:

گل رز : از آن دسته گل هایی است که از نظر بصری تاثیر زیادی در زیبایی منطقه می گذارد. کاشت چند رنگ مختلف رز باغ شما را رنگارنگ و رویایی می کند. این گل ها علاوه بر زیبایی بصری بسیار معطر نیز هستند و به همین دلیل گزینه های بسیار محبوبی در طراحی محوطه به حساب می آیند.

گل میخک نیز یکی از انواع گل های مناسب برای محوطه سازی است. این گل معطر در رنگ های سفید، صورتی، بنفش و قرمز موجود است و در افزایش جذابیت فضای سبز بسیار مفید خواهد بود.

بنفشه جزو گل های فصلی است که معمولا در اواخر زمستان کاشته می شود و در بهار شکوفا می شود. بنابراین اگر به فکر اضافه کردن رنگ به باغ خود برای فصل بهار هستید، بنفشه می تواند انتخاب خوبی باشد.

گل شب بو یکی دیگر از گزینه های معطر و خوشبو برای طراحی محوطه و فضای سبز است. این گل در رنگ های متنوعی از جمله سفید، صورتی، بنفش و قرمز موجود است و در کنار سایر گل ها، جلوه زیبایی به باغچه شما خواهد بخشید.

 

گیاهان پوششی برای باغ و ویلا

گیاهان پوششی ارتفاع کمی دارند (تا یک متر) و همانطور که از نام آنها مشخص است برای پوشش منطقه استفاده می شوند. گیاهان پوششی به سرعت رشد می کنند و در کنار چمن به زیبایی بیشتر فضای سبز کمک می کنند. برخی از انواع این گیاهان پوششی مناسب برای حیاط عبارتند از:

بومادران: آفتاب دوست است و خشکی را تحمل می کند.

بابونه: گل بابونه یکی از بهترین گزینه ها برای پوشاندن منطقه است. این گیاه در زمین های شیبدار نیز به خوبی رشد می کند.

آویشن خزنده: این نوع آویشن دارای ارتفاع کم و گل های کوچک و معطر است. گل های آویشن خزنده به رنگ صورتی و بنفش هستند.

سخن پایانی

در آخر باید اشاره کنیم که بهتر است از ترکیب مناسبی از انواع درختان، درختچه ها و گل ها برای شکل دادن به فضا استفاده کنید و گیاهان مناسب حیاط را انتخاب کنید. علاوه بر این، توجه به آب و هوای محل زندگی و سازگاری درختان و گیاهان با آن از دیگر نکات مهم در طراحی فضای سبز ویلا است که باید به آن توجه کنید.

 به طور کلی، وقتی صحبت از محوطه سازی می‌شود، گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. یکی از بهترین روش ها در طراحی فضای سبز تهیه فهرستی از گونه های گیاهی مورد علاقه و مناسب و کاشت تدریجی آنها در باغ است.

اگر از خدمات طراحی فضای سبز باغ گستر استفاده کنید، از جهت انتخاب درخت مناسب برای باغ و حیاط خود اطمینان خاطر خواهید داشت. زیرا طراحان باغ گستر بهترین پیشنهادات را به شما خواهند داد.

landscaping
landscaping

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋