landscaping

landscaping

ایده های محوطه سازی حیاط کوچک

برای اینکه یک فضای سبز ایده آل و آرامش بخش در اطراف خود داشته باشید می توانید از محوطه ی حیاط خانه خود استفاده کنید. شاید برخی تصور کنند برای محوطه سازی نیاز به زمین هایی با متراژ 1000 متر به بالاست. در صورتی که اینطور نیست، با یک طراحی حرفه ای و اصولی می توان در حیاط کوچک هم فضای سبز را طراحی و اجرا کرد. برای مشاهده ی نمونه های محوطه سازی حیاط خانه می توانید به وب سایت باغ گستر سر بزنید.

حیاط خانه اولین جایی است که به چشم بیننده ها می آید. بنابریان به همان اندازه که به معماری و دکوراسیون داخل خانه اهمیت می دهید باید به طراحی محوطه ی بیرونی هم توجه کنید. برای طراحی آن وقت بگذارید و در اجرای آن از تیم حرفه ای و مصالح باکیفیت استفاده کنید.

منبع: طراحی فضای سبز حیاط کوچک

 

 

ایده های طراحی فضای سبز و محوطه حیاط کوچک

برای طراحی فضای حیاط زیبا لازم نیست از ایده های پیچیده و شلوغ استفاده کنید بلکه ایده های ساده جذابیت بیشتری دارند. می توانید از طرح هایی که وجود دارد ایده بگیرید و آنها را با سلیقه ی خود ادغام کنید. تیم طراحی فضای سبز می تواند بیشترین کمک را در این مرحله به شما بکند. این افراد با انواع سبک های طراحی آشنایی دارند، با توجه به متراژی گه در اختیار دارید و سلیقه ی شما می توانند بهترین طرح را به شما ارائه دهند.

طراحی فضای سبز حیاط به صورت هندسی

معمولا در باغ آرایی ایرانی از فرم مستطیلی استفاده می شود. اما هیچ قانون کلی وجود ندارد، می توان از دیگر فرم های هندسی برای ایجاد ظاهری متفاوت نیز استفاده کرد. حتی می توان از اشکال هندسی متفاوت در هر بخش استفاده کرد.

استفاده از فرم های منحنی در محوطه حیاط

برای باغ آرایی فضای سبز حیاط خود می توانید از فرم منحنی استفاده کنید. یعنی چیدمان باغچه و گل و گیاهان باید در مسیرهای منحنی انجام شود در نتیجه مسیر رفت و آمد نیز شکل منحنی به خودش می گیرد. اگر فرم های ساده و معمولی باغ آرایی خسته شده اید این ایده می تواند برایتان گزینه ی ایده آلی باشد.

 

کاشت گیاهان بالارونده در حیاط

گیاهان بالارونده می توانند منظره ی زیبا و چشم نوازی را در حیاط شما ایجاد کنند. می توانید از این گیاهان در راه و مسیر ورودی منزل خود استفاده کنید. ابتدا باید داربست هایی را طراحی و اجرا کنید، این گیاهان در اطراف داربست رشد کرده و فضایی ایده آل را در جلوی ورودی خانه ایجاد می کنند.

برای زیبایی هر چه بیشتر استفاده از گیاهان بالارونده ی گل دار توصیه می شود. البته دقت داشته باشید انتخاب پوشش گیاهی باید متناسب با آب و هوای منطقه و شرایط جوی انجام شود. تیم طراحی فضای سبز در این زمینه به شما مشاوره می دهند.

انتخاب کفپوش حیاط خانه

بهتر است در پروسه ی طراحی فضای سبز حیاط خود، کف حیاط را همان گونه که هست رها نکنید. برای طراحی کف حیاط متریال و مصالح مختلفی وجود دارد که با توجه به سلیقه ی خودتان و هماهنگی با دیگر المان های فضای سبز حیاط باید آنها را انتخاب کنید. به عنوان مثال می توان از بتن، سنگ ریزه، موزاییک، چمن مصنوعی و ... استفاده کرد.

طراحی مسیر پیاده روی

در زمان طراحی فضای سبز حیاط پیشنهاد می کنیم نسبت به مسیر پیاده روی بی توجه نباشید. حتی اگر حیاط کوچکی دارید باز هم می توان در بین گل و گیاه راهی را برای پیاده روی طراحی کرد. پس طراحی یک مسیر مشخص با سنگفرش را فراموش نکنید.

فضای نشستن و استراحت در فضای سبز

مطمئنا یکی از اهداف شما برای طراحی فضای سبز حیاط، نشستن و استراحت در این فضا است. پس حتما از طراح بخواهید تا فضایی را برای این امر در نظر بگیرد. با خرید مبلمان فضای سبز حتی یک میز کوچک با صندلی هم کفایت می کند.

طراحی آتشکده برای حیاط

اگر می خواهید یک گوشه ی دنج و گرم برای روزهای سردتر سال داشته باشید طراحی آتشکده را به شما توصیه می کنیم. می توانید آن را در مرکز محل نشیمن طراحی و اجرا کنید و در دورهمی های خانوادگی از گرمای آن استفاده کنید.

سخن پایانی

در صورتی که حیاط خانه ی شما کوچک است اما به داشتن فضای سبز در پیرامون خود علاقمند هستید جای هیچ نگرانی نیست شما می توانید با کمک گرفتن از تیم طراحی و اجرایی فضای سبز محوطه ی دلخواه خود را پیاده سازی کنید. در وب سایت باغ گستر قسمت نمونه کارها می توانید، پروژه های طراحی فضای سبز را مشاهده کنید.

 

 

 

landscaping
landscaping

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋