landscaping

landscaping

ایده های مدرن طراحی آتشکده باغ

شومینه، کباب پز و باربیکیو سه المان در محوطه سازی و طراحی فضای سبز هستند. ممکن است برخی به اشتباه فکر کنند که این سه المان کاربرد یکسان دارند.

همانطور که می دانید از کباب پز برای تهیه کباب و سایر غذاها استفاده می شود. باربیکیوها دارای درب فلزی هستند و با ذغال گرم می شوند. آنها برای غذاهایی که نیاز به زمان طولانی برای پخت دارند استفاده می شود.

اما آتشکده المانی است که برای روشن کردن آتش و ایجاد فضایی برای دورهمی های خانوادگی در فضای باغ استفاده می شود. اگرچه هدف اصلی از ساخت آن ایجاد مکانی دنج و آرام در باغ ویلا است، اما امکان تهیه غذا بر روی آن نیز وجود دارد.

 

انواع آتشکده در باغ

در طراحی فضای سبز و محوطه سازی برخی از عناصر مانند استخر و آبنما بیشتر به چشم می خورد. برخی از عناصر نادیده گرفته شده اند، اگرچه پتانسیل بالایی در زیبایی باغ و جذابیت آن دارند. یکی از این المان ها آتشکده است. آتشکده را می توان در مرکز محل نشیمن به عنوان مکانی برای پذیرایی از مهمانان طراحی و اجرا کرد.

برای ساخت المان های ضروری در باغ در بهترین اندازه و موقعیت، نیاز به طرحی منحصربه فرد است. با توجه به اینکه بیشتر باغ ها بین 500 تا 1000 متر مربع مساحت دارند، استفاده از ترکیب المان ها می تواند راهی برای جبران کمبود فضا باشد.

 به عنوان مثال، ترکیب طراحی آبنما و استخر با هم برای افزایش سطح زیر کشت درختان یا آزاد کردن فضای بیشتر برای افزودن عناصر دیگر می تواند راه حلی منطقی برای مشکل کمبود فضا باشد.

ایده آتشکده باغ

ایده های طراحی متفاوت و منحصر به فردی برای آتشکده وجود دارد. اطراف آتشکده را می توان با یک آبنما پوشاند تا ترکیبی از آب و آتش ایجاد شود.

آتشکده را می توان در زیر سایبان طراحی کرد. این سایبان می تواند به صورت چتر، سقف دائمی، سقف تاشو دستی یا اتوماتیک باشد.

آتشکده را می توان به عنوان یک عنصر پرکاربرد در مناطق دور از ساختمان اصلی به عنوان یک فضای دنج و آرامش بخش یا نزدیک به ساختمان و استخر برای دسترسی سریعتر اجرا کرد. زیرا قرارگیری این عنصر در محوطه سازی باغ بستگی به نظر طراح و مهمتر از همه کارفرما دارد.

از درختان مناسب برای پوشش گیاهی و محوطه سازی اطراف آتشکده می توان به بید، انجیر هندی، اکالیپتوس و سنجد اشاره کرد. او همچنین برای تکمیل پوشش گیاهی این منطقه از درختان و درختچه هایی مانند گل رز، گل همیشه بهار، یاس بنفش، رزماری و شمشاد استفاده کرد.

به طور کلی اجرای هر یک از این ایده ها بسیار به سلیقه و بودجه کارفرما بستگی دارد. بنابراین یک طراح منظر حرفه ای باید بتواند با در نظر گرفتن این دو فاکتور طرحی خاص و منحصر به فرد تهیه کند.

تیم باغ گستر به این امر اهمیت ویژه ای می دهد. طراحی فضای سبز باغ و محوطه سازی آن نباید کپی ساده ای از کارهای گذشته باشد. ترکیب عناصر باید بر اساس اندازه، محیط و نگرش کارفرما باشد.

روشنایی آتشکده

نورپردازی یکی از ارکان مهم و مکمل محوطه سازی است. استفاده از ترکیب نورهای خنثی و نورهای روشن در طراحی و ساخت آتشکده توصیه می شود. بنابراین نورهایی با طیف رنگی خنثی مانند سفید و زرد در زیر محوطه نشیمن و داخل آتشکده و چراغ های قرمز و نارنجی در کنار آتشکده (محل روشن کردن آتش) می توانند جلوه باغ و ویلای شما را چند برابر کنند.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد با المان آتشکده در باغ و باغ ویلا بیشتر آشنا شویم. به طور کلی می توان گفت طراحی فضای سبز ویلا بدون برنامه ریزی اساسی و بدون در نظر گرفتن عواملی مانند هزینه های اجرا، متراژ محیط و نظر کارفرما محکوم به شکست است.

منبع: ضرورت طراحی و ساخت آتشکده باغ ویلا

landscaping
landscaping

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋