landscaping

landscaping

هزینه ی اجرای فضای سبز و محوطه چقدر است؟

هزینه اجرای فضای سبز و محوطه اولین دغدغه ی صاحب خانه و مالکین باغ است. در باغ گستر معمولا اولین سوالی که در مورد طراحی فضای سبز پرسیده می شود مربوط به هزینه است. داشتن یک محوطه زیبا در اطراف هر ساختمان بخشی از جذابیت آن است. به همین دلیل اکثر اوقات زمان و بودجه قابل توجهی به طراحی محوطه ، بازسازی و نوسازی آن اختصاص می یابد. اما بودجه ی افراد برای این کار متفاوت است. بنابراین قبل از برنامه ریزی برای اجرا باید هزینه های آن را در نظر گرفت.

محوطه سازی مراحل و مولفه های مختلفی دارد که بر هزینه و قیمت اجرا تاثیر می گذارد. اگر می خواهید قبل از شروع کار برآوردی از هزینه های طراحی محوطه و فضای سبز داشته باشید، این مقاله را دنبال کنید.

 

 

عوامل موثر بر هزینه محوطه سازی و اجرای فضای سبز

هزینه ی طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز و محوطه اولین عامل موثر در هزینه های محوطه سازی است. اما چگونه می توان هزینه طراحی پروژه را برآورد کرد؟ ارزیابی قیمت طراحی معمولاً پس از بازدید از منطقه مورد نظر انجام می شود و طراح محوطه سبز هزینه هر متر مربع از طرح محوطه یا فضای سبز را تعیین می کند.

البته در باغ گستر تعرفه و قیمت براساس تعداد المان های محوطه و پیشنهاد پوشش گیاهی برآورد می شود. در نتیجه متراژ تاثیری در قیمت طراحی ندارد. برای تخمین آنلاین قیمت طراحی فضای سبز در باغ گستر روی لینک زیر کلیک کنید.

کلیک کنید

هزینه گل و گیاه، اجزا و مصالح

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه اجرای محوطه، نوع درخت، گل و گیاهی است که برای طراحی فضای سبز خود انتخاب می کنید. گیاهان باید توسط طراح و با توجه به نوع خاک و آب و هوای منطقه انتخاب شوند.

همچنین نوع مصالح و المان ها که قصد استفاده از آنها در منطقه را دارید، عامل تعیین کننده دیگری است. شاید دوست داشته باشید که در محوطه استخر علاوه بر گل و گیاه، یک آلاچیق، آبنما، باربیکیو، آتشکده یا شاید چند مسیر سنگفرش شده در میان باغ یا نورپردازی متفاوت برای جذابیت بیشتر منطقه در شب داشته باشید. همه اینها بر قیمت نهایی محوطه سازی تأثیر می گذارد.

در مورد آتشکده باغ بیشتر بخوانید.

بنابراین لازم است ابتدا با طراح فضای سبز مشورت کنید و در مورد المان ها و مصالح مناسب فضای سبز خود تصمیم بگیرید.

هزینه های مربوط به مراقبت و نگهداری

نگهداری و حفاظت از محوطه یا فضای سبز موضوع دیگری است که باید از ابتدا مورد توجه قرار گیرد. آیا قصد دارید در آینده شخص یا افرادی را برای این منظور استخدام کنید یا مسئولیت این کار را خودتان به عهده خواهید گرفت؟

 برخی از گیاهان به مراقبت بیشتر و بعضی مراقبت کمتری نیاز دارند. به این ترتیب شاهد تغییر قابل توجهی در هزینه ها خواهید بود. فعالیت هایی مانند آبیاری، سمپاشی، هرس و از بین بردن علف های هرز و به طور کلی زیبا و شاداب نگه داشتن فضای سبز بخشی دیگر از هزینه های محوطه سازی است.

سخن آخر

طراحی محوطه و فضای سبز ویلا، باغ و حیاط خانه ی شما نوعی سرمایه گذاری است. پس اگر بودجه ی کافی برای این کار را دارید به آن به عنوان سرمایه گذاری نگاه کنید که در آینده برای شما سودآور خواهد بود.

landscaping
landscaping

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋