landscaping

landscaping

ایده های روف گاردن – 10 روش شیک برای استفاده از فضای پشت بام

طراحی روف گاردن یا همان فضای سبز پشت بام می تواند بسیار جذاب باشد. اما باید بتوان ایده های خلاقانه و زیبایی را طراحی و اجرایی کرد تا بتوان بهترین استفاده را از آن برد. اگر این کار به درستی انجام نشود ممن است ارزش آن در حد یک حیاط خلوت باشد. داشتن باغ روی پشت بام یک راه عالی برای گذران اوقات فراعت و استراحت و افزایش ارزش خانه است.

باغ گستر به مشتری های خود که درخواست طراحی فضای سبز دارند اما متراژ کافی در حیاط خود برای این کار را ندارند طراحی روف گاردن را پیشنهاد می دهد. طراحی بام سبز می تواند بسیار رویایی باشد. برای اینکه ثابت کنیم روف گاردن تا چه حد می توند دارایی ارزشمندی باشد چند نمونه ی واقعی را با هم بررسی می کنیم.

گیاهانی را انتخاب کنید که در پشت بام رشد می کنند

 

تفاوت اصلی در برنامه ریزی برای کاشت گیاه در پشت بام با حیاط این است که شما نمی توانید آنها را در زمین بکارید. بنابراین هر آنچه برای کاشت انجام می دهید و اینکه آیا آنها را در گلدان یا در بسترهای مرتفع می کارید، گیاه نمی تواند به زمین به عنوان منبع آب متکی باشد. این همان چیزی است که مشخص می کند چه گیاهانی برای روف گاردن بهتر هستند. انتخاب گیاه به آب و هوای منطقه ی شما بستگی دارد، اما بیشتر اوقات به گیاهان مقاوم به خشکی و آفتاب دوست فکر کنید.

برای روف گاردن مهم است که از همان ابتدا در مورد آبیاری خوب مطمئن شوید. پشت بام ها در تابستان آفتاب زیادی را می گیرند و بسیار گرم هستند بنابراین نباید در برآوردن نیاز گیاه به آب کوتاهی شود.

بهتر است گیاهان آفتاب دوست را بکارید مانند چمن مکزیکی . همچنین گیاهان چند ساله که در بهار ، تابستان و پاییز شکوفا هستند و رنگ آنها در طول سال تغییر می کند مانند گیاه لیاتریس، گل شاه پسند و اسطوخودوس.

ایجاد یک خلوتگاه جنگلی به صورت طبیعی

 

یکی از ترندهای طراحی باغ و فضای سبز این است که اجازه دهیم گیاهان حالت مرتب و پیراسته ی خود را از دست بدهند بدون اینکه بر محبط چیره و غالب شوند. گیاهانی که آزادانه رشد می کنند حس آرامش و غیررسمی تری را به باغ می بخشند. همانطور که در تصویر می بینید به لطف وجود گیاهان وحشی در حاشیه، منظره ای چشم نواز و طبیعی ایجاد شده است.

پشت بام را به یک اتاق نشیمن در فضای باز تبدیل کنید

 

برای ایجاد یک محیط در فضای بیرونی که بتوان در آنجا نشست و از فضای سبز بهره برد، دیگر تنها کشیدن میز و صندلی های پلاستیکی قدیمی به بیرون کافی نیست، در حال حاضر می توانید مبلمان مدرن باغ و فضای سبز را تهیه کنید و یک اتاق کامل را طراحی کنید.

این ایده برای طراحی فضای سبز پشت بام هم ایده آل است. به خصوص اگر فضای کمی دارید و امکان کاشت گیاهان مختلف وجود ندارد و یا اگر به دنبال طراحی روف گاردن با هزینه ی کم هستید، می توانید با فضای پشت بام خود مانند اتاق نشیمن رفتار کنید، مبل، صندلی، میز ، فرش و نورپردازی را به آن اضافه کنید. برای تعدیل کردن فضا و ایجاد یک محیط خصوصی تر می توانید تعدادی گیاه و درختچه در گلدان بکارید.

عایق بندی روف گاردن را فراموش نکنید

ایده و طراحی فضای سبز پشت بام یک طرف ماجرا است اما این را هم بدانید که عایق بندی و آب بندی روف گاردن یکی از مراحل مهم در اجرای آن است. برای جلوگیری از ورود آب به داخل ساختمان و جلوگیری از هدر رفتن انرژی عایق بندی کردن سقف ضروری است.

بهترین کار این است که طراحی و اجرای روف گاردن را به افراد متخصص این حرفه و صنعت بسپارید. در این صورت از طراحی اصولی و اجرای ایمن و استاندارد آن مطمئن خواهید بود و بودجه ی شما به درستی استفاده می شود.

landscaping
landscaping

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋