BetaOrigin

BetaOrigin

انواع نایلون گلخانه ای: کدام نایلون را استفاده کنیم؟

در این مقاله در رابطه با ویژگی های انواع نایلون گلخانه ای صحبت می کنیم. در این رابطه صحبت می کنیم که چه انواعی از نایلون های گلخانه ای وجود دارد؟ چه ویژگی هایی را می توان به نایلون گلخانه ای اضافه کرد؟

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات زیادی را در زمینه ی انواع نایلون گلخانه ای بدست آورید.

هنگام تکمیل پوشش گلخانه ی خود، همه ی پرورش دهندگان باید از با کیفیت ترین نایلون های پلاستیکی برای پوشش کامل و استفاده ی طولانی مدت استفاده کنند. استاندارد پوشش های گلخانه ای پلاستیک پلی اتیلن 6 میل است. اما کدام یکی از انواع نایلون گلخانه ای برای استفاده بهتر است؟

شرکت پوشش پلاستیک صائن، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های پوشش های پلاستیکی گلخانه‌ای را دارد که برای کاربردهای مختلف گلخانه‌ای شما مناسب است، از محرومیت از نور گرفته تا پلاستیک تقویت‌شده همه ی اینها مواردی هستند که بهترین انواع نایلون گلخانه ای برای آنها فراهم شده است. در مقاله زیر در مورد اینکه کدام یک باید استفاده کنید، بیشتر صحبت می کنیم.

 

آیا انواع نایلون گلخانه ای متفاوت هستند؟

پاسخ کوتاه بله است.

نایلون های پلاستیکی مورد استفاده در ساخت و ساز، نباید برای کاربردهای گلخانه ای استفاده شوند. این به این دلیل است که نایلون های پلاستیکی گلخانه ای بادوام تر هستند و مهمتر از همه، با تثبیت کننده های UV ایجاد می شوند که به مواد اجازه می دهند در برابر کاربردهای بیرونی و هوا مقاومت کنند.

ورقه های پلاستیکی معمولی زمانی که برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار می گیرند، ضعیف هستند و مستعد خرد شدن هستند.

جدا از کیفیت آن، تفاوت قیمت را نیز متوجه خواهید شد. انواع نایلون گلخانه ای گران تر از انواع ورق های پلاستیکی معمولی هستند. با این حال، می توان از آن در چندین فصل استفاده کرد. با انتخاب این نایلون های گلخانه ای در طول زمان طولانی، بیشتر صرفه جویی خواهید کرد.

 

آیا باید فقط از انواع نایلون گلخانه ای شفاف استفاده کنیم؟

بسته به ترجیح یا نیاز شما، تولیدکنندگان می توانند از ورقه های پلاستیکی گلخانه ای شفاف یا سیاه/سفید استفاده کنند. اگر منطقه رشد شما به نور خورشید بیشتری نیاز دارد، استفاده از انواع نایلون گلخانه ای شفاف مفید است، زیرا نور را پخش می کند و خطر آسیب خورشید به گیاهان را کاهش می دهد.

اگر نیاز به کنترل دما یا نور دارید، ممکن است یک گلخانه سفید یا یک پوشش محروم از نور برای کاهش گرما و انعکاس اشعه UV در نظر بگیرید. در بخش بعدی ایده ای در مورد اینکه چه نوع ورق پلاستیکی ممکن است برای شما مفید باشد، را توضیح می دهیم.

انواع نایلون گلخانه ای را در نظر بگیرید

بسته به نیاز محصول گلخانه شما، باید ورقه های پلاستیکی گلخانه ای را انتخاب کنید که به رشد گیاهان شما کمک می کند. عواملی مانند پوشش های شفاف/رنگی و ضخامت میل ممکن است بر رشد محصول شما تأثیر بگذارد. در زیر چندین محصول مختلف شرکت پوشش پلاستیک صائن را به همراه بهترین کاربردها برای استفاده پیشنهاد می کنیم.

8 میل، مخصوص برای پوشش محیطی محروم از نور سیاه

ورق های پلی استر تقویت شده برای ایجاد تاریکی کامل، کاهش تجمع گرما و محافظت طولانی تر از سایر پوشش های سیاه و سفید از محصولات شما بسیار مفید است.

عالی برای: رشد گونه های گیاهی حساس مانند گل داوودی، قارچ، شاهدانه و میکروگرین.

 

اگر که دوست دارین با انواع نایلون گلخانه ای آشنا بشید حتما روی لینک قرمز بزنید و لذت ببرید.

 

پوشش گلخانه تقویت شده شفاف SolaScrim 10 میل

انواع نایلون گلخانه ای شفاف و درجه یک ساخته شده با لایه ای از تقویت کننده طراحی شده برای ماندگاری در برابر باران، برفک، باد، خورشید و برف تا 4 سال، بسیار مفید هستند.

عالی برای: رشد در چندین فصل در شرایط در معرض باد و باران و … قرار گرفته اند. انتخاب این نایلون در وقت و پول شما صرفه جویی زیادی می کند.

 

پوشش های شفاف گلخانه (غیر تقویت شده)

روکش پلاستیکی شفاف گلخانه مجهز به بازدارنده های UV که حداکثر نور خورشید و استفاده طولانی مدت تا 4 سال را امکان پذیر می کند، بسیار محبوب هستند.

عالی برای: استفاده از ویژگی های خاص مانند ضد میعانات، مادون قرمز، حرارتی و سازگاری زنبور عسل هستند.

 

6 Clear Temporary Cover میل گلخانه ای

یک فیلم ساخت و ساز سنگین، سبک و کشاورزی که هم در کاربردهای داخلی و هم در فضای باز موقت مورد استفاده قرار می گیرد.

عالی برای: حفاظت از سطح، حفاظت موقت در برابر آب و هوا، و مهار شرایط آب و هوایی مختلف.

 

Clear Temporary Cover 10 میل گلخانه ای

یک فیلم ساخت و ساز و کشاورزی تقویت شده، سنگین و ایده آل برای کاربردهای داخلی و خارجی که به مواد بسیار بادوام نیاز دارند، در این نوع از نایلون گلخانه ای به چشم می آید.

عالی برای: استفاده در فضای باز به عنوان پوشش یا آستر. مهارکننده های UV با غلظت بالا عمر مفید آن را تا یک سال در شرایط کاملاً در معرض فضای باز افزایش می دهند.

 

پوشش گلخانه ای پلی توف-اسکریم

روکش پلی ورقه ای تقویت شده با رشته ای با طول عمر مورد انتظار حداقل 4 سال در شرایط کاملاً باز که در فضای باز مورد استفده قرار می گیرد.

عالی برای: استفاده در فضای باز در کاربردهایی که به ورقه های پلاستیکی فوق العاده قوی، سوراخ شده و مقاوم در برابر پارگی، نیاز دارند.

 

انواع نایلون گلخانه ای

انواع نایلون گلخانه ای، محیطی ایده آل برای رشد گیاهانی مانند سبزیجات، میوه ها و گل ها فراهم می کنند. در این نایلون ها، ساختاری ویژه وجود دارد که در آن عواملی مانند گرما، نور و رطوبت تحت کنترل قرار می گیرند.

 

افزودنی های اختیاری به انواع نایلون گلخانه ای

 

UV:

افزودنی UV از فیلم در برابر اشعه UV و مواد شیمیایی مضر کشاورزی محافظت می کنند و در عین حال عمر فیلم را افزایش می دهد. مقدار UV اضافه شده به فیلم ممکن است بسته به منطقه ای که فیلم در آن استفاده می شود، مواد شیمیایی کشاورزی مورد استفاده و ضخامت فیلم، متفاوت باشد.

 

مهشکن:

این ویژگی که از آن به عنوان ضد مه در انواع نایلون گلخانه ای یاد می شود، باعث می شود نور بیشتری وارد گلخانه شود و از شیوع بیماری های قارچی جلوگیری می کند. این نایلون ها باعث افزایش کیفیت و مقدار محصول می شوند.

 

ضد چکه:

از تشکیل قطرات آب در گلخانه جلوگیری می کند که استفاده از این انواع نایلون گلخانه ای بسیار مفید است.

 

اثر حرارتی:

اثر حرارتی باعث می شود که گیاهان در گلخانه یخ نزنند، تثبیت دمای هوا ناشی از اختلاف روز و شب وجود دارد.

 

EVA یا مواد مشابه:

افزودنی هایی مانند استحکام، سختی و انعطاف پذیری را برای فیلم فراهم می کند که در اثر کاهش اختلاف دما بوجود می آید.

 

مسدود کننده گرد و غبار:

از تشکیل گرد و غبار در بالای نایلون گلخانه ای جلوگیری می کند و به نور اجازه می دهد تا

داخل شود و همچنین به لطف کف لغزنده اش، تشکیل گرد و غبار را به حداقل می رساند.

 

محافظت در برابر ویروس

از ویروس های حمل شده توسط ویروس ها و حشرات مضر جلوگیری می کند. مصرف و هزینه ی سموم دفع آفات مورد استفاده در این روش را نیز کاهش می دهد.

 

دیفیوزر

با اضافه کردن این ویژگی به انواع نایلون گلخانه ای، با ایجاد توزیع متعادل پرتوها از سوختگی گیاهان جلوگیری می کند. از نور خورشید به گلخانه، درجه انتشار ممکن است بسته به آن متفاوت باشد.

در این مقاله ی انواع نایلون گلخانه ای، اطلاعات زیادی را در زمینه ی نایلون گلخانه ای و ویژگی هایی که می توان به آنها اضافه کرد را بدست آوردیم. با مطالعه ی مقالات ما می توانید اطلاعات کافی را در زمینه ی انتخاب بهترین نایلون گلخانه ای را بدست آورید.

منبع

BetaOrigin
BetaOrigin

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋