کودک

کودک

دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

آیا آی یو دی بر باروری تاثیر می گذارد؟

آیا iud بر باروری اثر میذاره؟

iud  روشی محبوب برای کنترل بارداری است. در بیشتر موارد، دستگاه‌های آی یو دی پس از برداشتن، هیچ تأثیری بر توانایی شما برای باروری و بچه‌دار شدن ندارند.

دستگاه‌های داخل رحمی (iud) روشی محبوب برای کنترل بارداری هستند. این داروهای ضد بارداری با اثر برگشت پذیر و طولانی می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای زنانی باشد که به دنبال جایگزینی برای قرص ضد بارداری هستند.

یک سوال رایج در مورد iud این است که آیا آی یو دی (بعد از برداشتن دستگاه) بر باروری تأثیر می‌گذارد یا خیر. خوشبختانه، بیشتر مطالعات نشان داده‌اند که آی یو دی بر باروری طولانی مدت تأثیر نمی‌گذارد.

آی یو دی‌ها چگونه کار می‌کنند؟

iudها دستگاه‌های کوچک و T شکلی هستند که برای جلوگیری از بارداری در رحم شما قرار می‌گیرند. آن‌ها به دو شکل هستند: هورمونی و مسی، و هر دو با جلوگیری از لقاح از طریق مقاربت، عمل می‌کنند.

iudهای هورمونی مقادیر کمی از هورمون پروژسترون را آزاد می‌کنند، همان هورمونی که در اکثر قرص‌های ضد بارداری وجود دارد. آنها به طور متوسط بین 3 تا 6 سال دوام می‌آورند. برای برخی از زنان، آی یو دی علاوه بر جلوگیری از بارداری می‌تواند درد قاعدگی را کاهش دهد. آی یو دی‌های هورمونی معروف عبارتند از Skyla، Mirena، Liletta و Kyleena.

iudهای مسی بدون هورمون هستند و حدود 10 سال عمر می‌کنند. مسی که در اطراف پلاستیک T پیچیده شده است، سیستم ایمنی شما را برای جلوگیری از بارداری تحریک می‌کند. آی یو دی‌های مسی می‌توانند قاعدگی شما را سنگین‌تر کنند، به خصوص پس از اولین روزهای استفاده از آن.

هر دو نوع iud بیش از 99 درصد در پیشگیری از بارداری موثر هستند. هنگامی که برای تشکیل خانواده آماده شدید، به سادگی با دکتر زنان و زایمان خود تماس بگیرید و برای برداشتن آی یو دی برنامه‌ریزی کنید.

بارداری.

آیا iud بر باروری شما (پس از خارج کردن) تأثیر می‌گذارد؟

پاسخ ساده این است که خیر، تاثیری بر بارداری شما ندارد. آی یو دی یکی از کم اختلال‌ترین راه‌ها برای کنترل چرخه‌های باروری است. اگرچه برخی از زنان ممکن است پس از برداشتن دستگاه آی یو دی چرخه‌های قاعدگی متفاوتی را تجربه کنند، اما این اثرات معمولاً موقتی هستند.

تاثیر آی یو دی بر باروری‌های آینده یک نگرانی رایج است، اما مطالعات متعدد در مورد آی یو دی‌های هورمونی و آی یو دی‌های مسی نشان داده‌اند که سیکل‌های قاعدگی پس از برداشتن آی یو دی به حالت عادی باز می‌گردند.

مطالعه اخیر در دانشگاه تگزاس ساوت وسترن به توانایی زنان برای باردار شدن پس از برداشتن iud پرداخت. محققان دریافتند که در مجموع 87 درصد از زنانی که سعی در باردار شدن داشتند در عرض یک سال پس از برداشتن آی یو دی باردار شدند. آنها هیچ تفاوتی بین میزان موفقیت آمیز بودن لقاح بین زنانی که قبلا باردار بوده‌اند و زنانی که باردار نشده‌اند، مشاهده نکردند.

اگر سؤالات دیگری در مورد استفاده از iud و باروری دارید، یا اگر اخیراً آی یو دی خود را برداشته‌اید و در باردار شدن با مشکل مواجه شده‌اید در مشورت با یک متخصص زنان تردید نکنید. متخصصان زنان و زایمان در مراکز باروری می‌توانند به شما کمک کنند تا رابطه بین آی یو دی و باروری خود را بهتر درک کنید تا بتوانید در تصمیم‌گیری‌های تنظیم خانواده خود اطمینان داشته باشید.

بارداری و آی یو دی‌.

نتیجه گیری:
بعد از برداشت
iud، تأثیر آن بر باروری به طور عمومی سریعاً از بین می‌رود و امکان باروری بدون مشکل وجود دارد. در برخی موارد، ممکن است برداشتن آی یو دی باعث تأخیر کوتاه‌مدت در باروری شود، اما این تغییرات معمولاً در عرض چند هفته تا چند ماه بعد از برداشت آی یو دی بهبود می‌یابند و بیشتر زوج‌ها به راحتی بچه‌دار می‌شوند. اگر پس از مدت زمان معقولی هنوز باردار نشده‌اید، مشاوره پزشکی می‌تواند کمک کننده باشد. به هر حال، برای بیشترین اطمینان، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. علاوه بر این، برداشت آی یو دی می‌تواند همراه با عوارض جانبی کوتاه‌مدت و موقتی مانند درد و کرامپ همراه باشد، اما این عوارض معمولاً بهبود می‌یابند.

منبع:
infertilityanswers.com

کودک
کودک دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋