نی نی های بامزه

نی نی های بامزه

برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران
توسط ۱ نفر دنبال می شود

باروری زنان در سنین مختلف

باروری زنان در سنین مختلف

باروری زنان در سنین مختلف

سن بارداری زنان: سن ایده آل برای بارداری

‌سن بارداری زنان بین 21 تا 30 ساله و این محدوده سنی دوره‌ایه که باروری در بالاترین حد خود قرار داره. بنابراین، ‌می‌تونین راحت‌تر باردار ‌بشین. اما بعد از 35 سالگی به دلیل اختلال در فرآیند بلوغ تخمک، احتمال باردار شدن کاهش پیدا می‌کنه. بعد از 40 سالگی این کاهش، آشکارتر ‌می‌شه. ممکنه یک خانم در سنین 30 تا 34 سالگی برای باردار شدن مشکل داشته باشه. این نسبت به این معنیه که از هر 5 زن که در رده سنی 35 تا 40 سال هستن، یک نفر برای باردار شدن مشکل داره.

راهنمای بارداری نی نی سایت

‌سن بارداری زنان چیست؟

زنان می‌تونن از سن بلوغ، زمانی که دوره قاعدگی خود رو آغاز می‌کنن، باردار بشن و تا زمانی که به یائسگی برسن، بچه دار شدن رو تجربه کنن. میانگین ‌سن بارداری زنان بین 12 تا 51 ساله. البته با بالا رفتن سن، باروری کاهش پیدا می‌کنه و باردار شدن دشوارتر ‌می‌شه. با توجه به گفته کارشناسان بهترین ‌سن بارداری زنان از اواخر دهه 20 تا اوایل 30 سالگیه. این محدوده سنی با بهترین نتیجه هم برای زن و هم برای کودک همراهه. از طرفی یکی از عوامل موثر بر باردار شدن در نظر گرفتن سن مادر آیندس.

‌سن بارداری زنان؛ دهه 20

بهترین ‌سن بارداری زنان دهه 20 سالگیه. علاوه بر داشتن بیشترین تعداد تخمک با کیفیت، در این رنج سنی خطرات مرتبط با بارداری کمتره.

‌سن بارداری زنان؛ دهه 30

باروری در حدود 32 سالگی به تدریج کمتر شده و این کاهش پس از 35 سالگی تسریع پیدا می‌کنه. با گذشت زمان تعداد تخمک‌ها در زنان شروع به کم شدن می‌کنه. در حالی که این تخمک‌ها در ابتدا نزدیک به 2 میلیون عدد هستن، در 37 سالگی به 25 هزار عدد کاهش پیدا می‌کنن. پس از 35 سالگی، خطر سقط جنین و ناهنجاری‌های ژنتیکی افزایش پیدا می‌کنه. ممکنه در دوران بارداری یا زایمان با عوارض بیشتری مواجه ‌بشین.

‌سن بارداری زنان؛ دهه 40

شانس باردار شدن یک زن در 40 سالگی بسیار کاهش پیدا می‌کنه، مثلا؛ در 40 سالگی، احتمال باردار شدن بعد از 3 ماه تلاش کردن حدود 7 درصده. زیرا با گذشت زمان، کمیت و کیفیت تخمک‌ها کاهش پیدا کرده و تخمک‌های مسن‌تر مشکلات کروموزومی بیشتری رو تجربه می‌کنن. با این حال، باروری در 40 سالگی همیشه نتایج بدی به همراه نداره. اکثر زنان می‌تونن در 40 سالگی بارداری سالمی داشته باشن و بچه دار بشن. البته در این فرآیند احتمال بروز خطرات افزایش پیدا می‌کنه. این خطرات؛

  • جراحی سزارین
  • زایمان زودرس
  • وزن کم نوزاد هنگام تولد
  • مرده زایی
  • نقائص هنگام تولد

برای باروری بعد از 40 سالگی، پزشک آزمایش‌ها و مشاهدات اضافی رو برای بررسی عوارض احتمالی انجام می‌ده. به طور کلی، با وجود رابطه جنسی منظم و عدم وجود مشکلات سلامتی، احتمال باردار شدن بعد از 40 سالگی کمتره. باردار شدن آسان به نظر می‌رسه، اما باید ‌سن بارداری زنان رو در نظر گرفت.

اروری زنان در سنین مختلف ( از 20 به بالا) نی نی سایت

سن چه تاثیری بر باروری داره؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، در دهه 20 سالگی زنان حدود 2 میلیون تخمک دارن که در طول سال‌ها به آرامی کاهش پیدا می‌کنن. تا سن 37 سالگی 25 هزار تخمک باقی می‌مونه و تا سن 51 سالگی فقط هزار تخمک؛ زیرا با افزایش سن کیفیت تخمک‌ها کاهش پیدا می‌کنه.

احتمال باروری حدود 32 سالگی شروع به کاهش کرده و بین 35 تا 37 سالگی با سرعت بیشتری این احتمال کمتر میشه. به طور خلاصه، با افزایش سن، شانس باردار شدن کاهش پیدا می‌کنه. احتمال باردار شدن بعد از 3 ماه تلاش در 25 سالگی 18 درصد، در 30 سالگی 16 درصد، در 35 سالگی 12 درصد و در 40 سالگی 7 درصده. سایر عوامل، از جمله سیگار کشیدن و درمان‌های سرطان مانند پرتودرمانی و شیمی درمانی، شانس باردار شدن رو کاهش می‌دن.

احتمال بارداری در چه سنی و با چه سرعتی کاهش پیدا می‌کنه؟

  • با کاهش تعداد تخمک در زنان، میزان باروری در سنین 30 تا 33 سالگی کاهش پیدا می‌کنه.
  • تعداد تخمک‌ها در سنین 35 تا 38 سالگی با سرعت بیشتری کاهش پیدا می‌کنه.
  • یک زن 30 ساله هر ماه 20 درصد شانس باردار شدن داره.
  • در 38 سالگی، نرخ تولد نوزاد زنده 50 درصد کاهش پیدا می‌کنه. در 40 سالگی این میزان به 75 درصد افزایش پیدا می‌کنه.

فواید بچه دار شدن در سنین پایین

مادر شدن در سنین پایین برای سلامتی نوزاد بسیار مفیدتره. احتمال باردار شدن در اواخر دهه 20 یا اوایل 30 سالگی افزایش پیدا می‌کنه و باردار شدن در این دوره خطر ابتلا به عوارض بارداری رو کاهش می‌ده.

منبع
avicennaint.com

 

نی نی های بامزه
نی نی های بامزه برای نی نی ها، خانواده، زنان، مادران

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋