کودک

کودک

دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

روش های بازخوانی دروس فیزیک شیمی و زیست عید برای آزمون تجربی 1402

شگرد‌های بازخوانی درس‌های فیزیک، شیمی و زیست در عید برای کنکور تجربی 1402

سه درس اصلی و بسیار مهم دانش‌آموزان رشته تجربی، درس‌های فیزیک، شیمی و زیست است. تعطیلات عید بهترین فرصت برای دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور 1402 بوده تا در این سه درس مهم، به خوبی تمرین کرده و مطالعه جامعی داشته باشند. در واقع تعطیلات عید بهترین فرصت برای مرور و جمع‌بندی فیزیک، شیمی و زیست کنکور 1402 است. به دلیل اهمیت این سه درس در کنکور تجربی، برآن شدیم تا به نکات بسیار مهمی راجع به روش مطالعه فیزیک کنکور، روش مطالعه شیمی کنکور و همچنین روش مطالعه زیست برای پشت‌ کنکوری‌ها و داوطلبان رشته تجربی بیان کنیم. این محتوا را به دلیل اهمیت نکات بالای آن از دست ندهید.

 

چگونه فیزیک را مرور کنیم؟ جمع‌بندی فیزیک کنکور در ایام تعطیل عید

برای جمع‌بندی فیزیک کنکور باید چهار مرحله اساسی طی شود تا بتوان گفت شما جمع‌بندی کاملی از فیزیک داشته‌اید. این چهار مرحله به شرح زیر است:

  • تهیه جزوه مناسب جمع‌بندی فیزیک کنکور
  • استفاده از جمع‌بندی در قالب تست و درسنامه
  • آشنایی با اصول مطالعه فیزیک در دوران جمع‌بندی
  • تعیین جایگاه فیزیک در برنامه هفتگی

تهیه بهترین جزوه فیزیک کنکور برای جمع‌بندی

اولین قدم در روش خواندن فیزیک برای کنکور، تهیه جزوه جمع‌بندی فیزیک است. جزوه شما برای مطالعه و مرور باید دست نویس خودتان بوده و کم‌بودن حجم این جزوات کمتر از درسنامه اصلی، تفکیک فرمول‌های هر فصل و مارکدار بودن تست‌ها از جمله ویژگی‌های این جزوات باشد. کم حجم بودن جزوات و چکیده نکات فیزیک در آن، به دلیل بالا رفتن سرعت مرور شما است. در واقع یک قاعده کلی وجود دارد و آن این مورد است که اگر برای اولین بار مطالعه یک مبحث یک ساعت از شما زمان ببرد، در دوران جمع‌بندی اول در نیم ساعت الی 45 دقیقه و در جمع‌بندی دوم در 20 الی 30 دقیقاً باید نکات جمع‌بندی، مرور شود.

استفاده از تکنیک جدا کردن فرمول‌های هر فصل و تست‌های مارکدار در جمع‌بندی فیزیک کنکور

مهم‌ترین دلیل تفکیک فرمول‌های هر فصل برای جلوگیری از فراموشی فرمول‌ها است. به دلیل اینکه تعداد فرمول‌های فیزیک بسیار بالا بوده و احتمال فراموشی آن می‌رود، اگر این فرمول‌ها را به ترتیب فصل‌ها جداگانه و مرتب نوشته باشید، جمع‌بندی آن راحت‌تر بوده و در سریع‌ترین زمان در دسترس‌تان برای مرور است.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در زمان جمع‌بندی فیزیک کنکور، استفاده از تست‌های مارکدار است. یعنی تست‌هایی که در زمان حل آن‌ها مشکل داشته یا قبلاً حل‌ کرده‌ اما به دلیل نکات زیاد و جالب این نوع تست‌ها، برای مرور بیشتر، آن‌ها را علامت زده‌اید. بنابراین در مرحله اول سعی کرده جزوه جمع‌بندی شما متشکل از ۴ بعد اصلی یعنی دست‌نویس بودن جزوات و کم بودن حجم آن نسبت به درسنامه‌‌ها و تست‌های مهم و مارکدار باشد.

توجه به روش مطالعه فیزیک کنکور برای جمع‌بندی

روش مطالعه شما در ایام عید بسیار مهم است. برای جمع‌بندی بهتر است با توجه به اهمیت فصل‌ها، مطالعه را شروع کنید. در ابتدا می‌‌توانید برای مطالعه از فصل اول فیزیک دهم به عنوان پیش‌نیاز شروع کرده و به سراغ فصل اول و دوم فیزیک دوازدهم به عنوان هم‌نیاز با فصل قبلی بروید. زمانی که این سه فصل را به خوبی مطالعه کرده، به سراغ فصل‌های دیگر برای جمع‌بندی بروید.

البته برای جمع‌بندی استفاده از کلاس معلم تدریس خصوصی فیزیک نیز بسیار موثر است. زیرا معلم خصوصی با علم بر مباحث بسیار تست‌خیز و مهم فیزیک، بهترین مرور و جمع‌بندی را در این مباحث با شما خواهد داشت و همچنین با حل تست‌های زمان‌دار و تست‌های انحرافی به همراه آموزش تکنیک‌های تست‌زنی، بهترین جمع‌بندی و روش پاسخ‌گویی به سوالات فیزیک کنکور را تمرین خواهد کرد.

نحوه برنامه‌ریزی در روش خواندن فیزیک برای کنکور تجربی

نحوه برنامه‌ریزی برای همه دروس به خصوص درس فیزیک بسیار مهم است. بهتر است در طول هفته یک جلسه را برای مرور جزوه و درسنامه‌های خود اختصاص داده و جلسه بعدی به سراغ حل تست‌های آن بروید. بعد از دوران جمع‌بندی و حل تست‌های مارکدار و زمان‌دار، باید سرعت تست‌زنی خود را با شرکت در آزمون‌های جامع افزایش دهید. حتماً در زمان پاسخ‌گویی به سوالات جامع، زمان را نیز مانند کنکور رعایت کرده و براساس استاندارد‌های فیزیک کنکور، به سوالات پاسخ دهید.

بعد از هر آزمون باید زمانی را صرف تحلیل آزمون و پاسخ‌های خود کرده و مرور کامل دیگری بعد از آزمون و با کمک پاسخ‌نامه‌ آزمون داشته باشید.

 روش مطالعه شیمی کنکور 1402 و نکات بسیار طلایی آن

روش مطالعه شیمی کنکور در دوران جمع‌بندی نیز همانند فیزیک کنکور، باید خلاصه‌ای از جزوات مهم و کلیدی، تست‌های مارکدار و زمان‌بر و همینطور تفکیک فصل‌ها براساس پیش‌نیاز و هم‌نیاز باشد. در واقع تمام نکاتی که در بخش فیزیک کنکور گفته شد، از اصول مطالعه صحیح و جمع‌بندی دروس اختصاصی کنکور بوده که باید در روش مطالعه شیمی نیز رعایت شود.

مباحث شیمی کنکور تنها شامل فرمول‌ها نبوده و محتوا‌های حفظی و مفهومی باهم در این کتاب ادغام شده است. بنابراین برای عدم فراموشی باید در طول هفته، تورق سریع داشته و در زمان‌های کوتاه‌تر برای مثال حدود 20 دقیقه، جمع‌بندی و مرور سریعی بر مباحث مطالعه شده هفته داشته باشید.

از حل تست‌های زمان‌بر، ‌انحرافی و پر از نکات بسیار مهم غافل نشوید. تعطیلات عید بهترین فرصت برای حل این‌گونه تست‌ها است. معلم خصوصی شیمی نیز از این فرصت جمع‌بندی برای حل تست‌های مارکدار استفاده می‌کند. زیرا می‌داند بهترین راهکار برای جمع‌بندی بهتر، تسلط بیشتر بر مباحث و افزایش سرعت پاسخ‌گویی بر تست‌های زمان‌بر، حل تست‌های مارکدار در ایام جمع‌بندی است.

شگرد‌های بازخوانی درس‌های فیزیک، شیمی و زیست در عید برای کنکور تجربی 1402

 

در روز‌ها و هفته‌های آخر کنکور نیز بهتر است به سراغ آزمون‌های جامع رفته و با شبیه‌سازی کردن این سوالات با فضای کنکور و گرفتن زمان پاسخ‌گویی به سوالات، سرعت تست‌زنی را افزایش دهید. از تحلیل‌های بعد از آزمون غافل نشده و با تحلیل پاسخ‌های خود و پاسخنامه آزمون، خطا‌های خود را در پاسخ‌دهی به سوالات کاهش و به صفر برسانید.

روش مطالعه زیست برای پشت کنکوری‌ها و جمع‌بندی نکات آن برای داوطلبان رشته تجربی

به طور کلی برای مطالعه هر سه درس فیزیک، شیمی و زیست در دوران جمع‌بندی باید علاوه بر داشتن جزوات مخصوص ایام مرور، حل تست‌های زمان‌دار و مارک‌دار، در آزمون‌های جامع نیز شرکت کرد. به دلیل ایام محدود جمع‌بندی، داوطلب به هیچ عنوان در درسی مانند زیست نباید ریسک کند. اگر در دوران مرور متوجه اشکالات فراوان خود شود، باید تعلل نکرده و با کمک معلم خصوصی زیست https://www.ostadbank.com/tutor-list/biology ، روی نقاط ضعف خود کار کرده و آن‌ها را به نقاط قوت تبدیل کند.

به خصوص که درس زیست بیشترین اهمیت را در دروس اختصاصی و بین دانش‌آموزان رشته تجربی دارد. برای تسلط در زیست کنکور باید هر سه مدل پاسخ‌گویی به سوالات و تست‌ها را تمرین کنید. در واقع در دوران جمع‌بندی زیست کنکور، خواندن زیست از صفر به شدت اشتباه بوده و باید با کمک تست‌های آموزشی، تست‌های تمرینی و تست‌های آزمونی تسلط خود را در زیست بالا ببرید.

شگرد‌های بازخوانی درس‌های فیزیک، شیمی و زیست در عید برای کنکور تجربی 1402

تست‌های آموزشی شامل سوالاتی بوده که شما برای آموزش بهتر مطالب، رفع اشکال و درک بهتر آن‌ها حل می‌کنید. این تست‌ها همان تست‌های مارکدار بوده که پر از نکات بسیار مهم آموزشی است. تست‌های تمرینی با هدف سنجش میزان معلومات شما و ارزیابی بیشتر عملکرد‌تان در زیست است. تا اگر متوجه اشکالات فراوان خود شده در اولین فرصت با کمک معلم خصوصی آن‌ها را رفع کنید. تست‌های آزمونی برای مرور روزهای پایانی کنکور بوده و فضایی شبیه به کنکور دارد. باید برای حل هر سوال در این نوع تست‌ها، زمان گرفته شود و بیشتر با هدف افزایش سرعت تست‌زنی و بالا رفتن تمرکز داوطلب کاربرد دارد.

بنابراین بهتر است تمام سه درس مهم فیزیک، شیمی و زیست متشکل از یک جزوه جمع‌بندی، منابع تستی مناسب برای مرور، برنامه‌ریزی برای مطالعه هر کدام از دروس، میزان زمان مطالعه و حل تست برای هر سه درس و شرکت در آزمون‌های جامع باشد.

استادبانک؛ مرجعی کامل برای مطالعه دروس اختصاصی رشته تجربی کنکور 1402

برای موفقیت تحصیلی و کسب رتبه مناسب در کنکور، باید علاوه بر داشتن منابع یادگیری، مطالعه و حل تست، اساتید تدریس خصوصی حرفه‌ای را نیز در کنار خود داشته باشید تا در مواقع لازم بتوانید از حرفه و مهارت‌ آن‌ها برای موفقیت در کنکور استفاده کنید. سایت تدریس خصوصی استادبانک با معرفی اساتید حرفه‌ای در تدریس فیزیک، شیمی و زیست به همراه معرفی بهترین کتب کمک درسی و منابع کمک آموزشی می‌تواند همراه شما در ایام نوروز و جمع‌بندی برای کنکور 1402 باشد.

تنها کافیست وارد سایت استادبانک شده و با ورود به صفحه اساتید تدریس خصوصی شیمی، فیزیک و تدریس خصوصی زیست، دوران جمع‌بندی خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کنید. همچنین اگر با شماره 02191005343 تماس بگیرید،‌ می‌توانید در زمینه ثبت درخواست کلاس خصوصی و سایر خدمات آموزشی این مجموعه با تیم پشتیبانی استادبانک در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

کودک
کودک دنیای زیبای کودک و خانواده، آموزش و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋