kombatazat

kombatazat

نورپردازی در عکاسی چیست؟

Refaee شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که بارها سعی کرده اید یک عکس خوب بگیرید، اما نتیجه عکس جالب نبود زیرا دقیقاً از نورپردازی در عکاسی اطلاعی نداشتید. بنابراین تصمیم گرفتید انواع مختلف نورپردازی را مطالعه کنید. باید بگویم مکان مناسبی را انتخاب کرده اید!
بهتر است بگوییم عکاسی و نور دو موردی هستند که کاملا به هم مرتبط هستند. به دلیل مکانیزم دوربین، گرفتن عکس بدون نور غیرممکن است. اما این در مورد میزان نوری است که برای عکاسی باید داشته باشید. آیا تکنیک یا راهی برای ایجاد یک عکس خوب وجود دارد؟ این روش ها بر چه ابزار و تجهیزاتی تکیه دارند؟
نورپردازی به عنوان یک مهارت اساسی و بسیار مهم در عکاسی شناخته می شود. در واقع فرقی نمی کند که قصد عکاسی از یک رویداد گذرا را دارید یا اینکه در حال انجام نوع خاصی از عکاسی تبلیغاتی هستید. در همه موارد، دانستن انواع نور در عکاسی مهم است.
عکاسان و متخصصان عکاسی نور را جوهره عکاسی می دانند. به عبارت دیگر، بدون نور هیچ تصویری وجود نخواهد داشت.
جالب است بدانید که در زمینه عکاسی با کلمه یا معنای دقیقی از زبان یونانی سروکار داریم که به معنای: عکاسی عکاسی است.

آشنایی با انواع نورپردازی در عکاسی
وقتی صحبت از انواع نورپردازی در عکاسی می شود، با یک اصطلاح یا عبارت مهم در عکاسی طرف هستیم. این اصطلاح Key Light نام دارد.
در واقع این نوری است که ما در عکاسی داریم. بر اساس این نور کلید، حالت های روشنایی تعریف می شوند. باید توجه داشته باشید که از نظر نورپردازی، کی لایت قوی ترین نور است (البته نورهای دیگری نیز وجود دارد که به شرح آنها می پردازیم) و می توان آن را به 4 دسته زیر تقسیم کرد:
نورپردازی رامبراند
نورپردازی پروانه ای
نور 30 ​​درجه یا حلقه
نیمه روشنایی
رامبراند را می توان به عنوان یکی از جالب ترین یا بهتر بگوییم تکنیک های نورپردازی در عکاسی گنجاند. این نوع نورپردازی در عین سادگی، حس درام را در پرتره ها یا عکس های شما ایجاد می کند.
به خوبی می دانید که برای ایجاد سایه در هر شرایطی، داشتن مانعی در مقابل منبع نور یا مرکز ساطع نور ضروری است. تکنیک رامبراند دقیقاً از چنین رویدادی به عنوان مبنای ایجاد سایه استفاده می کند.
لامپ پروانه ای
در بین انواع مختلف نورهایی که برای عکاسی استفاده می شود، بسته به ابزار و تجهیزات، روش های مختلفی برای استفاده از روش پروانه ای وجود دارد. این نوع نورپردازی در عکس ها با نام Paramount Lighting شناخته می شود که یکی از زیباترین و زیباترین سیستم های نورپردازی نصب شده می باشد.
هدف از نورپردازی پروانه ای ایجاد شکل پروانه با استفاده از سایه است. این شکل پروانه ای از پایین بینی شروع می شود و تا بالای لب ها می رود.
چراغ حلقه
برای انواع نورپردازی عکاسی، اگر از تکنیک رایج صحبت کنیم، تکنیک نورپردازی حلقه یا حلقه است. این تکنیک نورپردازی در عکاسی اغلب برای همه چهره ها در عکاسی پرتره مناسب و دلپذیر به نظر می رسد.
شکل و سایه عناصر تعیین کننده در عکاسی هستند که تکنیک حلقه زدن به شدت رعایت می شود. در واقع این تکنیک شامل تنظیم نور به گونه ای است که سایه کمی در زیر بینی ایجاد شود. همچنین ایجاد حلقه نور بر روی گونه سوژه ضروری است.این حلقه نیز باید تا گوشه های دهان سوژه قابل مشاهده باشد.

جمع بندی
می توانید نورپردازی رامبراند را همزمان با نورپردازی اسپلیت تمرین کنید. تنظیمات آن مشابه سایر تصاویر است و تنها تفاوت عمده آن در موقعیت نور است. ما همیشه پیشنهاد می کنیم که ترفندهای مختلف را امتحان کنید تا ببینید چگونه می توانید نتایج خود را تغییر دهید یا بهبود بخشید. به عنوان مثال، تغییر فاصله بین منبع نور و سوژه می تواند با کاهش یا افزایش سایه ها در صحنه، درام را کاهش یا افزایش دهد. سعی کنید نسخه های مختلفی از یک عکس را در شرایط نوری مختلف بگیرید و این عکس ها را در مانیتور کامپیوتر خود مقایسه کنید.

kombatazat
kombatazat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋