kiyaeng76

kiyaeng76

درمان سرطان روده در سالمندان

سرطان روده بزرگ نوعی سرطان است که از روده بزرگ به نام کولون آغاز می شود. روده بزرگ قسمت پایانی دستگاه گوارش می باشد. بروز سرطان روده بزرگ با افزایش سن افزایش می یابد و سرطان کولورکتال عمدتاً افراد بالای 65 سال را تحت تاثیر قرار می دهد.سرطان روده معمولاً افراد مسن را تحت تأثیر قرار می دهد، اگرچه ممکن است در هر سنی رخ دهد. معمولاً به صورت توده های کوچک و غیر سرطانی یا خوش خیم سلولی به نام پولیپ شروع می شود که در داخل روده بزرگ ایجاد می شود. بامرور زمان برخی از این پولیپ ها می توانند به سرطان روده بزرگ تبدیل شوند. در این مقاله قصد داریم به علائم سرطان روده پیشرفته، تست سرطان روده در منزل و درمان این سرطان می پردازیم.

آیا سرطان روده درمان دارد؟

درمان سرطان روده در سالمندان

بله، پولیپ ها ممکن است کوچک باشند و علائم کمی ایجاد کنند. به همین دلیل، پزشکان آزمایش های غربالگری منظم را برای کمک به پیشگیری از سرطان روده بزرگ با شناسایی و حذف پولیپ ها قبل از تبدیل شدن به سرطان توصیه می کنند.

اگر سرطان روده بزرگ ایجاد شود، درمان‌های زیادی برای کمک به کنترل آن در دسترس هستند، از جمله جراحی، پرتودرمانی و درمان‌های دارویی، مانند شیمی‌درمانی، درمان هدفمند و ایمونوتراپی می باشد شما می توانید با داشتن یک پرستار بیمار متخصص و حرفه ای از سالمند خود به بهترین شکل ممکن نگهداری شود تا در راستای بهبودی و درمان قدم های مثبت بردارید.

علائم سرطان روده در زنان و مردان

بسیاری از افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ در مراحل اولیه بیماری هیچ علامتی را تجربه نمی کنند. هنگامی که علائم ظاهر می شوند، بسته به اندازه و محل سرطان در روده بزرگ شما، احتمالاً متفاوت می باشد.
سرطان کولورکتال ممکن است فوراً علائمی ایجاد نکند. در واقع، بسیاری از علائم سرطان روده بزرگ می تواند ناشی از مشکلات دیگری مانند عفونت، هموروئید، سندرم روده تحریک پذیر یا بیماری التهابی روده باشد.

مهم است که در صورت داشتن هر یک از مشکلات زیر بررسی شوید. در بسیاری از موارد، افرادی که این علائم را دارند، سرطان ندارند. اما در صورت داشتن هر یک از آنها باید با پزشک خود صحبت کنید تا بتوان علت را پیدا و درمان کرد.

  • تغییر در عادات روده مانند اسهال، یبوست یا باریک شدن مدفوع که بیش از چند روز طول بکشد.
  • احساس نیاز به اجابت مزاج که با اجابت مزاج برطرف نمی شود
  • خونریزی مقعدی با خون قرمز روشن
  • وجود خون در مدفوع، که ممکن است قهوه ای تیره یا سیاه به نظر برسد
  • گرفتگی یا درد شکم (شکم)
  • ضعف و خستگی
  • کاهش وزن بدون تلاش

علائم سرطان روده در زنان

مهمترین علائم سرطان روده کوچک

این نوع سرطان بسیار نادر می باشد و افراد مبتلا به سرطان روده کوچک ممکن است علائم یا نشانه های زیر را تجربه کنند. یک علامت چیزی است که فقط فردی که آن را تجربه می کند می تواند آن را شناسایی و توصیف کند، مانند خستگی، حالت تهوع یا درد. علائم و نشانه ها با هم می توانند به توصیف یک مشکل پزشکی کمک کنند. گاهی اوقات، افراد مبتلا به سرطان روده کوچک هیچ یک از علائم و نشانه های شرح داده شده در زیر را ندارند. یا، علت یک علامت یا نشانه ممکن است یک بیماری پزشکی باشد که سرطان نیست.

  1. خون در مدفوع (مدفوع)
  2. مدفوع تیره/سیاه
  3. اسهال
  4. توده ای در شکم
  5. درد یا گرفتگی در ناحیه شکم
  6. کاهش وزن بی دلیل
  7. دوره های درد شکمی که ممکن است با حالت تهوع یا استفراغ شدید همراه باشد

اگر در مورد تغییراتی که تجربه می کنید نگران هستید، لطفاً با پزشک خود صحبت کنید. پزشک از شما می پرسد که چه مدت و چند وقت یکبار علائم(ها) را تجربه کرده اید، علاوه بر سوالات دیگر. این برای کمک به کشف علت مشکل است که تشخیص نامیده می شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

با پزشک خود در مورد زمان شروع غربالگری سرطان روده بزرگ صحبت کنید. دستورالعمل ها به طور کلی توصیه می کنند که غربالگری سرطان روده بزرگ در حدود 50 سالگی شروع شود. در صورت داشتن سایر عوامل خطر، مانند سابقه خانوادگی این بیماری، پزشک ممکن است غربالگری مکرر یا زودتر را توصیه کند.

منبع:

https://mehreganno.com/post/38/%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86

kiyaeng76
kiyaeng76

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋