amirali

amirali

تفاوت مخازن گالوانیزه با مخازن پلی اتیلن

هنگام جستجوی مخزن آب باران برای اموال خود ، مخازن زیادی را در بازار پیدا خواهید کرد که از مواد مختلف ساخته شده اند. اگر به طور خاص مخازن استیل را مورد بررسی قرار داده اید ، مخازن آب باران ساخته شده از فولاد گالوانیزه سنتی یکی از مواردی است که ممکن است به آن برخورد کرده باشید.

هدف این مقاله ارائه تجزیه و تحلیل مخازن فولادی گالوانیزه در مقایسه با مخازن پلی آب است. فولاد گالوانیزه چیست و چرا امروزه از آن استفاده می شود؟ چگونه با مخازن پلی آب مقایسه می شود؟ چه تفاوتهای مهمی وجود دارد که باید از آنها آگاهی داشت؟ اینها چند سوال است که در زیر بررسی خواهد شد.

فولاد گالوانیزه چیست؟

در گذشته ، پوشش آهنی در یک آلیاژ روی محافظ (فولاد گالوانیزه) ، فولاد انتخاب سقف ها ، سوله ها و مخزن برجسته آب باران بود که در خزانه استرالیا یافت می شد. امروزه مخازن فولادی گالوانیزه موج دار سنتی در برابر فولادهای مدرن تر همچنین درجه های مختلفی از فولاد ضد زنگ رقابت می کنند.

در حالی که مخازن آب باران در این فولادهای دیگر یافت می شود که اغلب با کیفیت بهتر و مقاوم در برابر خوردگی شناخته می شوند ، مخازن فولادی گالوانیزه سنگین که دارای پوشش ضخیم تری هستند ، امروزه همچنان یک گزینه معتبر هستند. علاوه بر این ، آنها به همان اندازه دوام می آورند ، اغلب به دلیل پوشش ضخیم روی و ضخامت طولانی تر ، مستعد رطوبت هستند و اغلب مشابه هستند.

درک این نکته نیز مهم است که فولادهای مدرن نمی توانند با فولادهای گالوانیزه تماس بگیرند یا بالعکس. بنابراین اگر سقف ، ناودان یا لوله های اتصال شما از یک فلز با کیفیت هستند ، خوب است اطمینان حاصل کنید که فولاد مخزن آب باران از فلز یکسانی برخوردار است. هیچ اختلاطی از فولاد  با فولاد گالوانیزه یا بالعکس وجود نداشته باشد.

امروزه مخازن فولادی گالوانیزه دارای پوشش داخلی داخلی هستند. این امر باعث محافظت بیشتر مخزن فولادی در برابر آب باران ذخیره شده در اثر زنگ زدگی و خوردگی می شود. همچنین به جلوگیری از نشت در اتصالات جوش داده شده کمک می کند ، که می تواند نقطه ضعفی در مخازن فولادی باشد و باعث نشت آب شود. پوشش داخلی داخلی مخازن فولادی گالوانیزه همچنین باعث شستشوی روی در آب باران می شود که می تواند طعم فلزی نامطبوعی به آب شما بدهد.

مطالب مرتبط : مخزن آب شرب

http://www.irpolymer.com/fa/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87/44/water-tank

پلی اتیلن چیست؟

مخازن پلی استری که امروزه در استرالیا ساخته می شوند اغلب برای  مقاومت در برابر خورشید ساخته می  شوند و برای آب آشامیدنی ایمن هستند. برای تأیید این مورد ، اطمینان حاصل کنید که مخزن شما از پلی اتیلن تثبیت شده در برابر اشعه ماورا بنفش با درجه مواد غذایی مورد تأیید استانداردهای استرالیا برای محصولات مورد استفاده برای آب آشامیدنی ساخته شده است (AS / NZS 4020)

مخازن پلی از طریق یک فرآیند چرخش ساخته می شوند که در آن رزین پلاستیک گرم می شود ، به صورت چرخشی درون یک گچ چرخانده می شود و سپس خنک می شود و اجازه می گیرد تا خود را بگیرد. مخازن پلی یا به صورت چرخشی ساخته می شوند:

  1. به عنوان دو قطعه که سپس از طریق یک فرآیند جوشکاری پلاستیک به یکدیگر متصل می شوند. یا
  2. به عنوان یک قطعه بدون درزهای جانبی

استاندارد استرالیا برای مخازن پلی اتیلن ( AS / NZS 4766 ) ایجاب می کند مخازن پلی اتیلن با کیفیت به صورت یک قطعه چرخانده شوند.

همچنین ویژگیهای دیگری نیز وجود دارد که این استاندارد هنگام ساخت مخزن پلی باکیفیت با کیفیت مشخص می کند که مایعات را در شرایط جوی طبیعی زمین ذخیره می کند. اگر به دنبال مخزن پلی اتیلن هستید ، اطمینان حاصل کنید که مخزن شما با این استاندارد ( AS / NZS 4766 ) تأیید شده است و همچنین سازنده برای فرآیند تولید کنترل شده با کیفیت مانند  ISO 9001 نیز مجاز است .

مخازن پلی و فولاد گالوانیزه در مقایسه

  • قیمت:  مخازن فولادی گالوانیزه با روکش ضخیم کاملاً گران تر از مخازن آب پلی است - بسته به فروشنده ، اندازه و سبک ، حدود 30٪ افزایش هزینه دارد.
  • اندازه ها:  مخازن فولادی با اندازه بزرگتر تا حدود 250،000 لیتر به طور معمول تولید می شوند ، در حالی که مخازن پلی تا حدود 50،000 لیتر موجود است اما می توانند به هم متصل شوند.
  • سبک ها:  هر دو مخزن در مدل های گرد و باریک موجود هستند. مخازن گالوانیزه را می توان در پوششهای مختلف فولادی یافت ، در حالی که مخازن پلی را می توان در طیف گسترده ای از رنگها یافت. مدل های مخزن پلی برای زیر عرشه ، زیر زمین و برخی نیز می توانند تا حدی در زیر سطح مدفون شوند.
  • مقاومت:  فولاد ممکن است سخت تر از پلاستیک باشد ، اما یک پوشش داخلی داخلی مورد نیاز با یک مخزن آب گالوانیزه ممکن است آسیب ببیند که باعث می شود خوردگی ایجاد شود و یا ضمانت نامه خالی شود. مخازن پلی مقاوم در برابر ضربه هستند و اجسام سخت مانند چکش به معنای واقعی کلمه از بین می روند ، در حالی که مخازن استیل فرورفته شده و نیاز به تعمیر دارند.
  • مقاومت در برابر خوردگی:  فولاد گالوانیزه باید از رطوبت و عوامل شیمیایی و سایر مواد برای محافظت در برابر خوردگی دور نگه داشته شود. مخازن پلی که در  برابر اشعه ماورا بنفش تثبیت  می شوند در برابر آفتاب و پلاستیک مقاومت می کنند همچنین بدیهی است که زنگ نمی زند. بنابراین با یک مخزن پلی دیگر نگران نباشید.
  • نگهداری:  باید از مخازن آب گالوانیزه مراقبت شود تا پوشش داخلی پلی آن شکسته نشود. آندها (الکترودهای با بار مثبت) نیز باید نصب و جایگزین شوند هر 10 سال هزینه بیشتری به تعمیر و نگهداری اضافه می شود. مخازن پلی را می توان به راحتی با یک  سیستم خود تمیز شونده تنظیم کرد  که مخزن داخلی شما را تمیز نگه می دارد و از پلی ساخته شده است هیچ گونه نگرانی در جلوگیری از زنگ زدگی وجود ندارد.
  • گارانتی:  به مدل مخزن بستگی دارد ، اما مخازن فولادی گالوانیزه را می توان با ضمانت های قابل مقایسه با مخازن پلی پیدا کرد. نکته قابل توجه این است که پوشش های داخلی پلی اتیلن درون مخازن فولادی گالوانیزه اغلب بسیار کمتر بوده و آندهایی را که پس از 10 سال نیاز به تعویض دارند ، پوشش نمی دهد. اطمینان حاصل کنید که گارانتی بین مخازنی را که تصمیم می گیرید با دقت مقایسه کنید.

 

amirali
amirali

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋