Alone King

Alone King

۱۰ بازی با گرافیک خیره کننده برای به رخ کشیدن قدرت کامپیوتر گیمینگ شما

۱۰ بازی با گرافیک خیره کننده برای به رخ کشیدن قدرت کامپیوتر گیمینگ شما

 

در این مطلب میخواهیم نگاهی بندازیم به ۱۰ بازی جدید با گرافیک فوق‌العاده بالا که می‌توانید با اجرای آن‌ها قدرت کامپیوتر گیمینگ خود را به رخ دیگران بکشید.
حتی با عرضه کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، گیمرهایی که به دنبال تجربه بهترین جزئیات گرافیکی هستند، پلتفرم PC را انتخاب می‌کنند. تکنولوژی‌هایی مانند سوپر سمپلینگ به کمک یادگیری عمیق یا رهگیری پرتو DirectX 12 از جمله ویژگی‌هایی هستند که سطح جدیدی از واقع‌گرایی و گرافیک را به صنعت بازی‌های ویدیویی می‌آورند. در ادامه در گجت نیوز نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بازی‌های جدید که قادرند قدرت کامپیوتر گیمینگ شما را به طور کامل محک بزنند.

 

بازی‌های جدید برای محک زدن قدرت کامپیوتر گیمینگ

 

Dying Light 2: Stay Human


✔️ ژانر: نقش آفرینی، ماجراجویی؛
✔️ سازنده: Techland؛
✔️ ناشر: Techland.

نسخه دوم از بازی Dying Light را باید سنگین‌ترین و باگرافیک‌ترین بازی حال حاضر پلتفرم PC دانست. برای تجربه بازی با رزولوشن 4K، حتی بدون فعال کردن قابلیت رهگیری پرتو حداقل به یک کارت گرافیک RTX 3080 نیاز خواهید داشت. این بازی همچنین از تکنولوژی FSR کمپانی AMD پشتیبانی می‌کند و در صورتی که قابلیت رهگیری پرتو فعال شود، احتمالا قدرتمندترین رایانه‌های گیمینگ را هم به زانو درخواهد آورد!
البته برای اجرای بهینه‌تر Dying Light 2 هم روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها رزولوشن و یا نرخ فریم بالاتری از بازی بگیرید. با این حال، حتی در پایین‌ترین تنظیمات گرافیکی هم نمی‌توان انتظار داشت که هر سیستمی قادر به اجرای صحیح بازی باشد.

 

Forza Horizon 5

 

forza-horizon-5


✔️ ژانر: ورزشی، مسابقه‌ای؛
✔️ سازنده: Playground Games؛
✔️ ناشر: استودیوی بازی مایکروسافت.

Forza Horizon 5 نیز دیگر عنوان شگفت‌انگیز لیست امروز است که به اندازه Dying Light 2 خوش‌ساخت بوده و در حتی در پاره‌ای اوقات بهتر از این بازی عمل می‌کند. با این وجود سیستم مورد نیاز این بازی بسیار پایین‌تر از Dying Light 2 است! این بازی به کمک بهینه‌سازی‌های فوق‌العاده‌ای که بر روی سازگاری آن با سخت افزارهای مختلف انجام شده، ویترینی بی‌نظیر از نمایش قدرت پردازشی و گرافیکی اکثر رایانه‌های گیمینگ قدرتمند دنیاست.
البته همان طور که اشاره شد، فورتزا هورایزن ۵ بازی بسیار انعطاف‌پذیری است و تنظیمات گرافیکی متعددی را به گیمرها ارائه می‌دهد تا بتوانند حالت مناسب را انتخاب کنند.
این بازی بر روی بسیاری کارت گرافیک‌های بازار عملکرد ایده‌آلی دارد و همانند بسیاری عناوین استودیوی مایکروسافت از قابلیت تنظیم دینامیک رزولوشن استفاده می‌کند. بنابراین گیمرها این قابلیت را دارند که ضمن حفظ نرخ فریم از پیش تعیین شده برای بازی، تنظیمات گرافیکی آن را تا حد ممکن بالا ببرند.

 

Hitman 3

 

hitman-3


✔️ ژانر: شوتر، تاکتیکی، ماجراجویی؛
✔️ سازنده: IO Interactive؛
✔️ ناشر: IO Interactive؛

هیتمن ۳ هم دیگر عنوانی است که اجرای آن با تنظیمات حداکثری گرافیکی فشار سنگینی به سی پی یو و کارت گرافیک سیستمتان وارد خواهد کرد. این بازی عنوان بسیار زیبایی است و از نورپردازی‌ها و بازتاب‌های محیطی کم‌نظیری استفاده می‌کند تا واقع‌گرایی در اکثر مراحل بازی به اوج برسد.
در کنار این طراحی بصری خیره‌کننده، شبیه‌سازی‌های پیچیده بازی نظیر فیزیک یا هوش مصنوعی کاراکترها نیز از جمله مواردی هستند که بار پردازشی سنگینی را به سی پی یو وارد می‌کنند.
به این ترتیب، بر خلاف بسیاری بازی‌های دیگر که تنها یکی از دو عنصر پردازنده یا کارت گرافیک را تحت فشار فراوان قرار می‌دهند، هیتمن 3 محکی جدی برای هر دوی آنهاست. البته سازنده بازی، IO Interactive با تعبیه تنظیمات گرافیکی متنوع به شما اجازه می‌دهد حالت بهینه گرافیکی بازی را خودتان انتخاب کنید.
هیتمن 3 همچنین از DLSS، FSR و البته رهگیری پرتو نیز پشتیبانی می‌کند. با این وجود، بازی حتی بدون Ray Tracing هم بسیار زیباست و با توجه به افزایش چشمگیر بار پردازشی روی کارت گرافیک در اثر فعال کردن این قابلیت، شاید فعال‌سازی آن چندان ایده مناسبی نباشد.

 

God of War

 

god-of-war


✔️ ژانر: هک اند اسلش، ماجراجویی؛
✔️ سازنده: استودیو سانتا مونیکا سونی؛
✔️ ناشر: سونی.

چند وقتی است که سونی در حال انتشار بازی‌های انحصاری پلتفرم پلی استیشن بر روی PC است و همان طور که از این کمپانی انتظار می‌رود، این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد! با این حال در میان بازی‌های انحصاری PS4 و PS5 که برای رایانه های شخصی عرضه شده‌اند، گاد آف وار یکی از بهترین‌هاست!

این بازی از حیث گرافیک یکی از برترین بازی‌های نسل قبلی کنسول‌های ویدیویی بود و اکنون با جزئیات گرافیکی بیشتر، رزولوشن بالاتر، سیستم سایه‌زنی و نورپردازی پیشرفته‌تر و دیگر گزینه‌ها به یکی از برترین بازی‌های PC تبدیل شده است. بنابراین اگر قصد دارید ضمن لذت بردن از تجربه بدیع و جذاب کریتوس و آترئوس، قدرت کامپیوتر گیمینگ خود را واقعا به رخ دیگران بکشید، تجربه این بازی را از دست ندهید.

 

Assassin’s Creed Valhalla

 

Assassin’s Creed Valhalla


✔️ ژانر: ماجراجویی، نقش آفرینی؛
✔️ سازنده: یوبی سافت مونتریال؛
✔️ ناشر: یوبی سافت.

نسخه والهالا همچنان با استفاده موتور AnvilNext 2.0 که برای ساخت نسخه‌های ادیسه و اوریجینز استفاده شد، طراحی شده است. بنابراین کیفیت هر سه نسخه بازی بر روی PC تقریبا مشابه خواهد بود. با این وجود Valhalla به دلیل اینکه جدیدترین نسخه از این فرنچایز است و تم متفاوت‌تری نسبت به دو نسخه قبلی دارد در لیست امروز ما جای می‌گیرد.
همانند اکثر بازی‌های جهان باز مدرن یوبی سافت، اساسینز کرید والهالا به لحاظ بصری عنوان فوق‌العاده‌ای است و طراحی محیط، به خصوص زمین‌های برفی بازی، جذابیت آن را دوچندان کرده است. به دلیل اینکه این بازی از موتوری مربوط به سال 2014 استفاده می‌کند، خبری از رهگیری پرتو یا بسیاری قابلیت‌های جدید بازی‌های مدرن در آن نیست! با این وجود جدیدترین ماجراجویی از فرنچایز Assassin’s Creed قادر است به خوبی توان گرافیکی سیستم شما را به چالش بکشد. فقط کافیست HDR را در این بازی فعال کنید تا با قدرت گرافیکی واقعی آن آشنا شوید.

 

Godfall

 

godfall


✔️ ژانر: نقش آفرینی، ماجراجویی؛
✔️ سازنده: Counteplay Games؛
✔️ ناشر: گیرباکس.

Godfall بازی چندان خوبی نیست؛ اما از حیث گرافیک فوق‌العاده طراحی شده است. گادفال از لحاظ گیم پلی چیز خاصی برای عرضه ندارد. این بازی در ژانر لوتر اسلشر طراحی شده و در آن باید با قلع و قمع کردن دشمنانتان به لوت‌های بهتری دست پیدا کنید. این ژانر به هیچ عنوان بد نیست و اتفاقا عناوین مطرح و بسیار محبوبی مانند Borderlands 3 یا Destiny 2 نیز با ارائه همین مکانیزم گیم پلی به موفقیت بزرگی رسیده‌اند. اما گادفال چیزی بیشتر از این دو عنوان ارائه نمی‌دهد و به همین جهت صرفا یک بازی معمولی است. با این حال علاقمندان به بازی‌های اکشن نقش آفرینی حتما تا به حال این بازی را تجربه کرده‌اند.
این قضیه البته در خصوص جزئیات گرافیکی و بصری بازی صادق نیست؛ چراکه پس از فعال‌سازی Ray Tracing، با عنوانی خیره‌کننده روبرو خواهید بود که نمونه آن را تا کنون در هیچ بازی دیگری مشاهده نکرده‌اید. بنابراین گادفال چیزی فراتر از یک بازی با گرافیک عالی است!
با اینکه Godfall هرگز قادر نیست تجربه‌ای طولانی و گیرا نظیر Borderlands 3 را ارائه دهد، اما اگر به دنبال یک تجربه لوتر اسلشر کوتاه و با گرافیک مسحورکننده هستید، گادفال گزینه‌ای تکرارنشدنی برای شماست. اجرای بدون مشکل گادفال می‌تواند به خوبی قدرت کامپیوتر گیمینگ شما را به رخ دیگران بکشد!

 

Control


✔️ ژانر: شوتر، ماجراجویی؛
✔️ سازنده: استودیو رمدی؛
✔️ ناشر: 505 Games؛

از مکس پین گرفته تا کوانتوم بریک، بازی‌های استودیوی فنلاندی رمدی همواره به ارتقای سطح گرافیکی بازی‌های زمان خود مشهور بوده‌اند. جدیدترین ساخته این استودیو، Control نیز از این قضیه مستثنی نیست!
این بازی در معنای کلمه یک نمایشگاه از عملکرد بی‌نقص تکنولوژی رهگیری پرتو است؛ به طوری که بازتاب نور از تمامی گوشه‌های The Oldest House در این بازی، چیزی است که توصیف آن در کلمات نمی‌گنجد! نورپردازی فوق‌العاده حرفه‌ای رمدی باعث شده است که حتی بی‌اهمیت‌ترین ساختارها در طراحی محیط بازی نیز بسیار جذاب و چشمگیر به نظر برسند.
مهم‌ترین عاملی که این سطح از جزئیات بصری را برای کنترل رقم زده، تکنولوژی DLSS 2.0 است. توضیح دقیق مکانیزم عملکرد این تکنولوژی کار پیچیده‌ایست؛ اما به طور خلاصه، این تکنولوژی با استفاده از یادگیری ماشین از طریق آپ‌اسکیل کردن رزولوشن به تنظیم و بهینه‌سازی جزئیات گرافیکی بازی می‌پردازد. مثلا اگر بازی Control را بر روی رزولوشن 1440p بازی کنید، تکنولوژی DLSS بازی را در رزولوشن پایین‌تر 1080p رندر کرده و سپس آن را به 1440p آپ‌اسکیل می‌کند. به این ترتیب، بازی ضمن ارائه رزولوشن بالاتر، از منابع کمتری برای رندر استفاده می‌کند و در نتیجه قادر به نمایش جزئیات بالاتری است!
رمدی در بازی Control با هنرمندی مثال‌زدنی توانسته این تکنولوژی را پیاده‌سازی کند.

 

Metro Exodus: Enhanced Edition


✔️ ژانر: شوتر، ماجراجویی؛
✔️ سازنده: 4A Games؛
✔️ ناشر: Deep Silver.

محال است که کسی خود را گیمر PC بداند و عبارت «Can It Run Crysis» را نشنیده باشد! با اینکه بازی کرایسیس در سال 2007 روانه بازار شد، تا سال‌ها به عنوان ملاکی برای سنجش قدرت هر کامپیوتر گیمینگ به شمار می‌رفت. پس از عرضه مترو 2033 در سال 2010، این بازی رفته رفته جایگزین کرایسیس شد؛ به طوری که کیفیت Metro 2033 بر روی هر PC به عنوان ملاکی برای قدرت پردازشی و گرافیکی آن شناخته می‌شد. از آن زمان به بعد، سری مترو همواره این نقش را برای گیمرهای PC ایفا کرده است.
جدیدترین نسخه از این مجموعه، Metro Exodus هم همین شرایط را دارد و کلکسیونی از قابلیت‌های ریز و درشت گرافیکی مانند رهگیری پرتوی ریل‌تایم و موشن بلور اختصاصی برای هر آبجکت به شمار می‌رود.
Metro Exodus را باید کرایسیس سال 2022 نامید که کاملا توان گرافیکی کامپیوترتان را به چالش می‌کشد. با این که با دقت فراوان می‌توان چندین تکسچر بی‌کیفیت در این بازی پیدا کرد، اما طراحی سایر بخش‌ها با چنان جزئیاتی انجام شده که این موارد جزیی هرگز قابل مشاهده نیستند.
این بازی را باید یک شاهکار گرافیکی دانست که تجربه آن حتی بر روی کنسول‌های ویدیویی نیز دلچسب و چشم‌نواز است. با این حال اگر می‌خواهید قدرت واقعی این بازی را مشاهده کنید، آن را بر روی یک کامپیوتر قدرتمند نصب کنید و تنطیمات گرافیکی را تا حد امکان بالا ببرید!

 

Red Dead Redemption 2


✔️ ژانر: شوتر، نقش آفرینی، ماجراجویی؛
✔️ سازنده: راکستار؛
✔️ ناشر: Take-Two Interactive.

اگر می‌خواهید قدرت کامپیوتر گیمینگ را بسنجید، Red Dead Redemption 2 را بر روی آن اجرا کنید!
جدیدترین ساخته راکستار هنگام عرضه برای PC بهینه‌سازی فاجعه‌باری داشت و حتی گرانقیمت‌ترین کارت گرافیک‌های بازار را هم با مشکل روبرو کرد. این شرایط البته با عرضه چندین پچ گرافیکی بهبود یافت. با این حال هنوز هم برای اینکه آرتور مورگان را با تمام شکوهش ملاقات کنید باید سیستم بسیار قدرتمندی در اختیار داشته باشید.
همانند بسیاری پورت‌های کنسولی دیگر، کیفیت گرافیکی رد دد ریدمپشن 2 به دو فاکتور نرخ فریم و رزولوشن بستگی دارد. با این حال برخی جزئیات ریز گرافیکی، نسخه PC آن را به تجربه‌ای کاملا متفاوت از نسخه‌های کنسول تبدیل می‌کنند. به عنوان مثال، میدان دید نسخه PC بازی ارتقای چشمگیری داشته و آبجکت‌هایی که در نقاط دورتر قرار دارند هم جزئیات بسیار خوبی دارند. همچنین سطح کلی نورپردازی محیط بازی نیز به طور محسوسی در مقایسه با نسخه‌های کنسول پیشرفت کرده‌اند.
البته این جزئیات گرافیکی بالاتر طبیعتا به سیستم قدرتمندتری هم برای اجرا نیاز خواهند داشت. با این حال اگر یک کامپیوتر گیمینگ گردن‌کلفت در اختیار دارید، RDR 2 می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برایتان باشد.

 

Cyberpunk 2077


✔️ ژانر: نقش آفرینی؛
✔️ سازنده: سی دی پروجکت رد؛
✔️ ناشر: سی دی پروجکت رد.

نسخه‌های ایکس باکس وان و PS4 بازی سایبرپانک 2077 عملکرد ناامیدکننده‌ای داشتند و با باگ‌های فراوان و کیفیت واقعا پایین باعث اعتراضات گسترده گیمرها شدند. با این حال اوضاع برای نسخه PC متفاوت بود و همان طور که سازنده بازی، سی دی پروجکت رد وعده داده بود، عنوانی برای چند سال آینده به نظر می‌رسید!
از حیث طراحی و گرافیک، Cyberpunk 2077 بازی بی‌نقصی است و جزئیات و کیفیت از نقطه نقطه بازی فوران می‌کند. آنچه سایبرپانک 2077 را در مقایسه با سایر عناوین پرهزینه سال 2020 متمایز می‌کند، طراحی بی‌نظیر جهان بازی است که توسط اساتید مسلم طراحی جهان‌های فانتزی، CD Projekt RED، انجام شده است. نایت سیتی یک کلانشهر واقعی است و طراحی تمامی قسمت‌های آن، از حاشیه‌های سانتو دومینگو گرفته تا خیابان‌های شلوغ هی‌وود، به بهترین شکل حس پویایی را منتقل می‌کنند.
چون سایبرپانک 2077 یک بازی از آینده است؛ برای اجرای آن نیز به یک سیستم از آینده نیاز خواهید داشت! بنابراین حتی اگر کارت‌های گرافیک سری 30 انویدیا را هم در اختیار داشته باشید، Cyberpunk 2077 قادر است حسابی کامپیوتر شما را با چالش روبرو کند؛ خصوصا اگر قابلیت رهگیری پرتو را فعال کرده باشید!
البته هرچه کارت‌های گرافیک پیشرفته‌تر شده و با قابلیت‌های جدیدتری مجهز شوند، Cyberpunk 2077 هم جذاب‌تر به نظر خواهد رسید. به همین دلیل، سازنده این بازی، آن را عنوانی برای آینده توصیف کرده است!



شما جای کدام بازی PC را در این لیست خالی می‌بینید؟ کدام بازی کامپیوتر گیمینگ شما را واقعا به چالش کشید؟
همچنین برای دانلود بازی های ذکر شده میتوانید به سایت مرجع vgdl.ir مراجعه فرمایید.

Alone King
Alone King

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋