khamak2022

khamak2022

توسط ۱ نفر دنبال می شود

قوری و چای کتری

قوری و چای کتری
اگر زیاد اهل نوشیدن چای نیستید، احتمالاً از اصطلاحات ست قوری و چای کتری به جای یکدیگر استفاده می کنید. اما هر کسی که هر روز خودش فنجان چای درست می‌کند، می‌تواند به شما بگوید که این دو ظرف متفاوت هستند که در هنر چای‌سازی به دو هدف متفاوت عمل می‌کنند.بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چه چیزی یک قوری و قوری چای را متفاوت می کند و چگونه از هر کدام استفاده کنید.

 

 

قوری در مقابل کتری چای
به عبارت ساده، کتری چای چیزی است که برای گرم کردن آب برای چای استفاده می کنید و قوری همان چیزی است که برای دم کردن چای استفاده می کنید.برای تهیه چای به هر دو نیاز دارید. آب را تا دمای دلخواه در یک کتری گرم می‌کنید - چه روی اجاق گاز یا اگر برقی است، روی پیشخوان - سپس این آب را در یک قوری آماده بریزید. برای تهیه یک قوری برای چای، برگ های شل را در یک دم پز چای داخل قابلمه قرار دهید و سپس آب گرم شده را روی آن بریزید.مهم است که هرگز از قوری برای گرم کردن آب استفاده نکنید. اکثر قوری ها برای مقاومت در برابر حرارت زیاد و مستقیم اجاق گاز ساخته نمی شوند. برای مثال، یک قوری چینی اگر آن را روی اجاق گاز گرم کنید، ممکن است ترک بخورد.

 
آیا برای تهیه چای به قوری نیاز دارید؟
یک قوری برای درست کردن چای اکیداً ضروری نیست، اما اگر می‌خواهید بهترین چای ممکن را درست کنید، لازم است. آب مایکروویو برای ریختن آن روی یک چای کیسه ای ممکن است فنجان مناسبی به شما بدهد، اما چای های با کیفیت بالا و عاشقان چای جدی سزاوار بهتری هستند.اگر واقعاً از طعم چای لذت می برید، داشتن یک قوری فقط تجربه نوشیدن چای شما را بهتر می کند. ست چای مناسب می تواند بهترین کیفیت ها را در چای شما نمایان کند. داشتن یک کتری و قوری نیز باعث می شود که یکباره چای بیشتری درست کنید.درست کردن چای عالی به محض دستیابی به آن آسان است.

 
طرز تهیه چای
برای درست کردن یک فنجان چای به روش سنتی و قدیمی، به مقداری چای با برگ آزاد عالی، یک کتری چای و یک قوری نیاز دارید.
چای های مختلف دوست دارند در دماهای مختلف خیسانده شوند. این به این دلیل است که برخی از برگ‌های چای نسبت به سایرین طعم‌های ظریف‌تری دارند و نسبت به حرارت بالا حساس‌تر هستند. گرم شدن بیش از حد برگ‌ها می‌تواند طعم تلخ چای را برای شما به ارمغان بیاورد و زیر گرم شدن برگ‌ها ممکن است تمام طعم طبیعی چای را نشان ندهد.در اینجا دماهایی وجود دارد که باید این نوع چای معمولی را برای بهترین نتیجه گرم کنید:
khamak2022
khamak2022

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋