khamak2022

khamak2022

توسط ۱ نفر دنبال می شود

پس از تسخیر افغانستان توسط طالبان

پس از تسخیر افغانستان توسط طالبان

مردم افغانستان چه در داخل و چه در خارج از کشور همچنان احساس گمراهی می کنند. در حالی که برخی موفق به فرار شده اند و همه چیز را از راه دور مشاهده می کنند، اثرات آن همچنان باقی می ماند. در همین حال، دو طراح مد افغانی برای گند افغانی به نام‌های انجیلا صدقی و حسنا کوهستانی تصمیم گرفته‌اند تا کشورشان را با کار خود افتخار کنند. همانطور که وطن آنها مضطرب است، عشق آنها نسبت به آن تنها قوی تر می شود.

 

 

صدقی تنها هفت سال داشت که خانواده اش افغانستان را ترک کردند

به استرالیا رفتند. با این حال، وفاداری او به میراث و خانه اش هرگز محو نشد. او به دانشکده حقوق رفت و حقوق بین‌الملل خواند و برای کار با پناهجویان به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل پیوست و سال‌ها به عنوان وکیل حقوق بشر کار کرد. مسیر او به سمت طراحی مد به عنوان راهی برای هدایت عشق او به افغانستان از طریق طراحی های الهام گرفته از فرهنگ او بود.

من داستان های باورنکردنی در مورد افغانستان شنیده ام. دلم می خواهد یک روز با دو فرزندم به عقب برگردم. من با توجه به سابقه و تجربه ام به پناهندگان علاقه زیادی دارم و به عنوان یک دختر بچه آرزوی من این بود که قانون پناهندگی را تمرین کنم تا بتوانم به آنها کمک کنم. طرح های من برگرفته از میراث و فرهنگ افغانی من است. من عمدتاً با پارچه‌های غنی مانند پارچه‌های ابریشمی با نخ‌های طلا و پارچه‌های ابریشمی گلدوزی شده و همچنین رنگ‌های زنده کار می‌کنم، زیرا این مترادف با جشن‌ها و لباس‌های افغانی است.

صدقی به The National می گوید.

وی افزود: برای مدت طولانی، روایت در غرب این بوده است که افغانستان دائماً در جنگ و درگیری است. اما افغانستان و مردم آن فراتر از این هستند و ما با خشونت بی امان تعریف نمی شویم. صدقی گفت: ما مردمی مغرور، با فرهنگ و مهمان‌نواز هستیم و این چیزی است که می‌خواهم در طراحی‌هایم بر آن بدرخشم. این طراح مد تاکید می کند که فرهنگ افغانی برای کار او ضروری است و امیدوار است که روایت در غرب را به سمت وطن خود تغییر دهد. یکی از راه هایی که او برای این کار تلاش کرده است، گنجاندن طرح های افغانی در قطعات خود برای زنانی است که به دنبال طرح های تازه تر و منحصر به فرد هستند.

صدقی در پرتو رویدادهای جاری نگران آینده افغانستان به ویژه زنان است. او گفت: «فکر می‌کنم افغان‌ها درک واقعاً خوبی از آنچه طالبان دارند پس از تجربه مستقیم وحشتی که آنها در سال 1996 بر سر مردم راه انداختند، دارند. بیشتر زنان افغان آنقدر وحشت دارند که نمی‌توانند خانه‌های خود را ترک کنند. در نهایت، زنان و کودکان در افغانستان بیشترین هزینه را خواهند پرداخت. به عنوان یک زن افغان که در دیاسپورا زندگی می کنم، وظیفه و فراخوان من است که در مورد وضعیت اسف بار خواهرانم در افغانستان آگاهی دهم. من به سادگی نمی توانم در این موقعیت ممتاز استراحت کنم و بدانم آنها چقدر رنج می برند.»

او می افزاید: «از زمانی که طالبان به قدرت رسیده اند، ارتباط با آنها بسیار دشوار بوده است. من به کاوش در تماس ها و راه های مختلف برای برقراری ارتباط با آنها ادامه خواهم داد. امیدوارم بتوانم به همکاری با آنها ادامه دهم و در این روزهای تاریک از آنها حمایت کنم."

حسنا کوهستانی

حسنا کوهستانی مغازه خود را در دبی دارد و طرح های او به خاطر حال و هوای رنگارنگشان، با کمی برش های سنتی افغانی و گلدوزی های غنی از طلا، که همگی الهام گرفته از فرهنگ افغانستان هستند، شناخته شده است.

 

علاوه بر این، سخنان صدقی با کوهستانی طنین انداز شد. «این قطعاً برای همه ما افغان‌ها زمان سختی است. این قطعاً روی من به عنوان یک طراح افغان تأثیر خواهد گذاشت، اما در حال حاضر بیشتر نگران کشورم هستم. این به من احساس ارتباط با ریشه هایم را می دهد. چیزهای زیادی برای آموختن از لباس‌های سنتی افغانی ما وجود دارد، [آنها] یک استاد کلاس در ترکیب رنگ‌ها، الگوها و بافت‌ها هستند.»

 

 

khamak2022
khamak2022

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋