khabar new

khabar new

فناوری دریافت وام را آسان می کند/حذف واسطه ها و کاهش روند دریافت وام با استفاده از "LandTech" Lendte

طLendtech یکی از بازیگران جدید و نوظهور در زمینه وام دهی و فناوری های مالی است. با استفاده از این روش واسطه ها حذف می شوند و فرآیند دریافت وام به فرآیندی کوتاه و ساده تبدیل می شود.

فناوری دریافت وام را آسان می کند/حذف واسطه ها و کاهش روند دریافت وام با استفاده از "LandTech"
به گزارش خبرنگار گروه علم و توسعه خبرگزاری فارس ، یکی از بازیگران نوظهور و جدید در اکوسیستم فناوری مالی در سال های اخیر لندتک است. LendTech یک فناوری و پلتفرم دیجیتال و هوشمند در زمینه وام دهی است. Lendtechs با راه اندازی یک پلتفرم آنلاین، ارتباط بین سرمایه گذارانی مانند بانک ها یا موسسات مالی با متقاضیان وام را تسهیل می کند.

 

فناوری های نوین مالی

 

در روش سنتی دریافت وام، متقاضی وام به صورت حضوری به موسسات مالی و بانک ها مراجعه می کند و پس از پرکردن فرم های متعدد و طی مراحل اداری طولانی، نسبت به دریافت وام اقدام می کند. به این ترتیب، بسیاری از مراحل غیرضروری وجود دارد که گرفتن وام را به یک فرآیند زمان بر و خسته کننده تبدیل می کند.

با توسعه اینترنت و فناوری های ارتباطی، بسیاری از فرآیندهای سنتی به روش های جدیدی تغییر کرده اند. فن‌آوری‌های مالی یا فین‌تک‌ها حوزه‌های نوظهوری هستند که با کمک اینترنت و فناوری اطلاعات، سعی در تبدیل فرآیندهای طولانی و زمان‌بر مالی به فرآیندهای کوتاه‌تر دارند.

 

فناوری لند تک که چند سالی است در حوزه فناوری های نوین مالی مطرح می شود، یکی از زیر مجموعه های فین تک است. هدف لند تک تبدیل فرآیند درخواست وام از حالت سنتی به فرآیندی کوتاه، ساده و آنلاین است و اعطای تسهیلات به این روش با سرعت و سهولت بیشتری انجام می شود.

 

وام گیرندگان و وام دهندگان در LendTech

 

متقاضیان دریافت تسهیلات در لند تک ها تنها افراد نیستند و استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک و نوپا و حتی اشخاص حقیقی نیز می توانند از لند تک برای تامین سرمایه های خرد موسسات مالی و بانک ها استفاده کنند. با بلوغ این حوزه، لند تک ها به یکی از منابع تاثیرگذار در تامین مالی کسب و کارهای نوپا تبدیل خواهند شد.

طرف سرمایه‌گذار در وام‌دهی Lendtech می‌تواند بانک‌ها، مؤسسات مالی رسمی یا وام دهندگان خصوصی، سرمایه‌گذاران خرده‌فروش و دیگر صاحبان کسب‌وکارهای تازه‌کار باشند. به همین دلیل، LendTech را می توان فرآیند وام دهی شخص به فرد نامید. این فرآیند مشابه صندوق‌های قرض‌الحسنه کوچک و خانگی است که شامل مراحل پیچیده اداری و بانکی نمی‌شود.

 

مزایای استفاده از Landtech

 

در استفاده از فناوری Lendtech معمولاً وام دهنده و وام گیرنده مستقیماً به یکدیگر متصل می شوند و واسطه گری بانک ها و مؤسسات مالی بزرگ حذف می شود. از طرفی احراز هویت و بررسی شرایط متقاضی وام به صورت آنلاین از طریق بستر اینترنتی ارائه دهنده خدمات انجام می شود.

 

در روش سنتی دریافت وام، بانک به عنوان واسطه، نقدینگی را از سرمایه گذار دریافت کرده و در اختیار متقاضی وام قرار می دهد، اما در لند تک عملا این پیوند واسطه حذف می شود. حذف واسطه های مالی و اعتباری بزرگ، کارمزد واسطه را حذف می کند و هزینه درخواست وام یا نرخ بهره را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. کارمزدی که پلتفرم لندتک برای وام از متقاضی دریافت می کند بسیار کمتر از مبلغی است که بانک ها و مؤسسات مالی بزرگ دریافت می کنند.

 

لند تک، فناوری نوظهور در ایران

 

در ایران فناوری لند تک یکی از حوزه‌های نوظهور فناوری‌های فین‌تک است و تاکنون استارت‌آپ‌های متعددی مانند فاندولند، لاندو، مهربانه، گوش‌شاپ و ایران‌رنتر وارد این حوزه شده‌اند. بانک ملی ایران نیز در تیرماه 1401 اعلام کرد که پلتفرم لند تک را با کمک بخش خصوصی راه اندازی می کند. پیش بینی می شود در سالی که در آغاز آن هستیم، بازیگران و فعالان بیشتری وارد این عرصه شوند.

در حال حاضر ایجاد اکوسیستم فرود بومی، مقررات و مقررات و زمینه سازی برای تامین مالی لندتک ها از طریق بانک ها یا بازار سرمایه مورد نیاز است تا این بخش از فناوری های فین تک رشد کند و بازیگران بیشتری وارد این عرصه شوند. وجود لند تک ها به فرهنگ سرمایه گذاری کمک می کند و نقدینگی را به سمت مناطقی که نیاز به سرمایه دارند هدایت می کند. از سوی دیگر تامین مالی خرد برای کسب و کارهای نوپا و نوپا نیز تسهیل می شود.

 

 

khabar new
khabar new

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋