khabar new

khabar new

آیا ایلان ماسک می تواند مشکل خود را حل کند؟

تسلا اغلب به دلیل پیروی از برنامه ماسک برای تسلط بر جهان سرزنش می شود، در حالی که در واقعیت هنوز یک "شرکت خودروهای نوپا" است. ایده های بزرگ ماسک برای تسلا بزرگ تر از آن است که آنها را اجرا کند
تسلا با مشکلات زیادی مواجه است و این بار ربطی به دخالت ایلان ماسک در خرید سهام توییتر ندارد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تنظیم کننده های ایمنی فدرال هفته گذشته اعلام کردند که تحقیقات متعددی را در مورد این شرکت آغاز کرده اند.

یک تحقیق شامل گزارش‌هایی از بیرون آمدن فرمان از برخی خودروهای شاسی‌بلند تسلا است، در حالی که بررسی دیگری در حال بررسی یک تصادف مرگبار در کالیفرنیا است که احتمالاً سیستم خودران تسلا را درگیر کرده است.


رویترز گزارش می دهد که این تحقیقات تنها چند هفته پس از آن انجام می شود که اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه تسلا را مجبور کرد بیش از 350000 وسیله نقلیه را به نرم افزار کاملاً خودران خود به دلیل نگرانی از اینکه برنامه "بیش از حد کافی از قوانین ایمنی ترافیک پیروی نمی کند و می تواند باعث ایجاد ترافیک شود" به روز رسانی کند. تصادفات

این تماس "شکست جدیدی" برای وعده های ماسک مبنی بر دستیابی تسلا به قابلیت های خودران در آینده نزدیک بود.

این مسائل و موارد دیگر به این حس فزاینده می افزاید که تسلا در حال گم کردن راه خود است. به گزارش NPR، تسلا برای سال‌ها بر تردیدها غلبه کرده است، اما اکنون با رقابت شدید رقبای خود مواجه است که میلیاردها دلار در آینده الکتریکی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اکنون باید لحظه تسلا باشد، زیرا انقلاب خودروهای الکتریکی بالاخره در حال شکل گیری است. با این حال، آن شرکت در مورد آینده خود با تردید مواجه است.

 

 

تسلا چه مشکلی دارد؟

 

"جف لینک" از سایت "وایرد" می نویسد که مشکلات شرکت خودروسازی تسلا "به مراتب فراتر از ایلان ماسک است". بله، سرمایه گذاری های ماسک در رسانه های اجتماعی توجه او را جلب کرده است. با این حال، مشکلات ساختاری نیز وجود دارد. سهام تسلا در آوریل 2022 در حال کاهش بود که ماسک پیشنهاد خود را در توییتر ارائه کرد، زیرا "طراحی های محدود و قیمت های بالا شرکت را در برابر رقابت خودروسازان قدیمی آسیب پذیر کرده است."

جایی که تسلا زمانی بر صنعت خودروهای برقی تسلط داشت، رقبایی مانند فورد اکنون عجله دارند تا محصولات «تکان‌دهنده‌ای خوب» مانند پیکاپ برقی فورد F-150 ارائه دهند.

در همین حال، لینک اشاره می کند که محصولات تسلا کمی قدیمی به نظر می رسند. به عنوان مثال، مدل S تسلا اکنون بیش از ده سال از عمر آن می گذرد.

این احتمال را هم اضافه کنید که ماسک در مورد ویژگی‌های کلیدی تسلا بیش از حد وعده داده و کمتر ارائه کرده است. به گزارش "سی ان ان"، پس از فراخوان دسته جمعی در ماه فوریه، گروهی از سهامداران از ماسک و تسلا شکایت کردند. آنها ادعا کردند که تسلا در مورد ظرفیت بالقوه سیستم های خودران مرتکب کلاهبرداری و فریبکاری شده است.

Business Insider اشاره می‌کند که ماسک بخش زیادی از دهه گذشته را به این قول سپری کرده است که «تسلاهای بدون راننده در این نزدیکی هستند». با این حال، در سال 2023، واقعیت این است که "هنوز نمی توانید پشت فرمان چرت بزنید یا تیک تاک را در ترافیک تماشا کنید."

همچنین، برنامه های پشتیبان ماسک مبهم هستند. The Verge گزارش می دهد که ماسک بارها در مورد جزئیات برنامه ریزی شده نسل جدید خودروهای برقی ارزان قیمت سوال شده است. وی به جای ارائه "مستر طرح" برای پایان استفاده از سوخت های فسیلی در جهان گفت: مراسم معرفی محصول مناسب خواهیم داشت. پس از معرفی و مراسم، سهام تسلا سقوط کرد. خبر خوب چه بود؟ حداقل ماسک تاکنون از دادن وعده های بیش از حد جاه طلبانه خودداری کرده است.

 


آینده تسلا چیست؟

 


سرمایه گذار راس گربر که بیش از 400000 سهم از سهام تسلا را در اختیار دارد، در ماه فوریه اعلام کرد که برای یک صندلی در هیئت مدیره شرکت نامزد می شود.

گربر می گوید تسلا بیش از حد «الان محور» شده است. او گفت: "تسلا باید تصویر خود را حول محور تسلا بسازد و نه فقط حول محور الون. من فکر می کنم زمان آن رسیده است که تسلا بزرگ شود."

با این حال، واقعیت این است که چشم انداز «طرح اصلی» ماسک برای تسلا فراتر از خودروها است و دنیایی با «سیستم های الکتریکی پایدار با آرم های تسلا» را متصور است.

در نتیجه، تسلا اغلب به خاطر پیروی از طرح ماسک برای تسلط بر جهان سرزنش می شود، در حالی که در واقعیت هنوز یک "شرکت خودروسازی نوپا" است. ایده های بزرگ ماسک برای تسلا بزرگ تر از آن است که آنها را اجرا کند.

علیرغم چالش ها، تسلا همچنان 12.6 میلیارد دلار سود برای سال 2022 داشت. البته "تسلا سایبرتراک"، یک پیکاپ تمام الکتریکی که این شرکت مدت ها وعده و تمسخر آن را داده بود، تا سال 2024 وارد خط تولید نخواهد شد، اما این شرکت قیمت محصولات تسلا را کاهش داده است تا به منظور افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای خرید خودروهای خود، تهاجمی تر شود. ماسک به طور طبیعی معتقد است که بهترین ها هنوز در راه است.

او گفت: من متقاعد شده‌ام که تسلا در درازمدت با ارزش‌ترین شرکت روی کره زمین خواهد بود.

khabar new
khabar new

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋