khabar new

khabar new

مقایسه فنی و اقتصادی کانال های فلزی با کانال پیش عایق

بررسی تفاوت کانال های پیش عایق و فلزی و مدل های گالوانیزه به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری در بین این سازه های ساختمانی داشته باشید و انواع آنها را با دقت بیشتری خریداری کنید. هر کدام از مدل های این کانال ها در زمینه های ساختمانی و صنعتی کاربرد دارند. از این کانال ها برای انتقال هوا در محیط های مختلف استفاده می شود. روش مهندسی و ساخت هر یک از این کانال ها در زمینه های مختلف صنعتی به دقت مورد بررسی قرار گرفته است.

 

تفاوت بین کانال های پیش عایق و گالوانیزه

در بررسی تفاوت این دو نوع کانال، توجه به کاربردها و ویژگی های هر یک از آنها بسیار حائز اهمیت است. کانال های پیش عایق یکی از جدیدترین سازه های ساختمانی هستند که در ساخت هر تکنولوژی جدید و به روز مورد استفاده قرار می گیرند. اما سال هاست که از کانال های گالوانیزه در این زمینه استفاده می شود. کانال های گالوانیزه با ورق های فلزی پوشانده شده و لایه بالایی آن ها از فلز روی ساخته شده است.

کانال های گالوانیزه وزن سنگین تری دارند و بنابراین حمل و نقل آن ها نسبت به کانال های پیش عایق کمی دشوارتر است. تفاوت بین کانال های پیش عایق و گالوانیزه به نحوه ساخت و تولید آنها برمی گردد. کانال های پیش عایق در ضخامت های مختلف تولید و عرضه می شوند. مقاومت حرارتی این سازه ها نیز تفاوت بزرگی بین این مدل کانال ها و کانال های پیش عایق است. هر یک از این محصولات تفاوت های مهمی با یکدیگر در نحوه استفاده دارند.

استفاده از کانال های گالوانیزه و پیش عایق

تفاوت کانال های پیش عایق و گالوانیزه از نظر نوع کاربری نیز بررسی می شود. از انواع کانال های گالوانیزه فقط برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی سطوح فلزی استفاده می شود و استفاده از آنها نیز به منظور جلوگیری از آسیب دیدن این سطوح رایج است. اما کانال های از پیش عایق شده کاربردهایی فراتر از این موضوع دارند. همچنین استفاده از آنها برای تامین رطوبت محیط بسیار رایج است.

از انواع کانال های پیش عایق شده حتی در محیط های استریل و بسیار تمیز استفاده خواهد شد. تفاوت کانال های پیش عایق و گالوانیزه نیز مربوط به نصب و جایگذاری این محصولات است. همه این عوامل باعث تفاوت بین این محصولات می شود.

 

تفاوت بین کانال های پیش عایق و فلزی

 در مقایسه کانال های فلزی با کانال پیش عایق باید به جنس هر یک از این محصولات دقت کنیم. کانال های فلزی اغلب به روشی ساده تولید و طراحی می شوند و در ساخت آنها از پوشش های ضد زنگ استفاده نمی شود. در نتیجه آسیب پذیری هر یک از این کانال ها بیشتر است. انواع کانال های پیش عایق مقاومت بالاتری در برابر رطوبت دارند و به همین دلیل در زمره پرکاربردترین و پرفروش ترین محصولات ساختمانی قرار می گیرند. قابلیت های کانال های پیش عایق نیز نسبت به مدل های دیگر این محصولات بیشتر است.

مزایای استفاده از کانال های از پیش عایق شده

تفاوت کانال های پیش عایق و فلزی و گالوانیزه نیز در خصوص مزایای هر یک از این محصولات بررسی می شود. استفاده از این کانال ها در تاسیسات ساختمانی امروزی بسیار رایج شده است. استفاده از مدل های مختلف از پیش عایق بندی شده این کانال ها به طور قابل توجهی از ائتلاف و هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. به این ترتیب دمای مطلوبی در محیط خانه شما حفظ می شود و از پرداخت قبوض گزاف انرژی خانه خلاص می شوید.

انواع این کانال ها به راحتی جابه جا می شوند و حمل و نقل آن ها برای نصب در ساختمان های مورد نظر به راحتی انجام می شود. این موضوع باعث می شود هزینه اجرای این کانال ها نسبت به مدل های گالوانیزه کمتر شود. علاوه بر این، برای نصب انواع کانال های فلزی به ابزارهایی برای پشتیبانی از سازه مورد نظر نیاز دارند. زیرا وزن آنها بسیار سنگین است و باید پوشیده شوند. اما نصب کانال های از پیش عایق شده نیازی به خرید چنین تجهیزات اضافی نخواهد داشت.

استفاده از کانال های پیش عایق مانند خرید عایق الاستومری ارزان، باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و در نتیجه پروژه ساخت و ساز شما را در سریع ترین زمان ممکن به اتمام می رساند. این سازه ها با اشغال کمترین فضا در محیط ساختمان شما مورد استفاده قرار می گیرند و به همین دلیل توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند.

قیمت کانال های پیش عایق

انواع کانال های پیش عایق بر اساس ضخامت قیمت گذاری می شوند. قیمت آنها به نوع و مدل هر یک از این محصولات بستگی دارد. به طور کلی قیمت این محصولات در مقایسه با کانال های گالوانیزه و فلزی مقرون به صرفه تر است و این موضوع مزایای بی شماری را نیز برای مشتریان به همراه دارد. شما می توانید با در نظر گرفتن متراژ ساختمان خود قیمت و هزینه نهایی این محصولات را تخمین بزنید. در دنیای امروز برندهای مختلفی این کانال ها را می سازند و تهیه می کنند و هر کدام قیمتی برای این کالاها تعیین می کنند.

ویژگی های کانال های پیش عایق شده

برای بررسی بهتر این محصولات باید به برخی از ویژگی های مهم و کاربردی آن ها توجه کرد. در زیر می توانید برخی از این ویژگی ها را مشاهده کنید:

تصحیح محل این کانال ها در محل های نصب به سادگی انجام می شود. می توانید به راحتی آنها را برش دهید و به مکان های دلخواه منتقل کنید. این قابلیت ها در مدل های گالوانیزه و استیل دیده نمی شود.
نشت هوا از این کانال ها تقریباً صفر است و همین موضوع استفاده از آنها را بسیار مطلوب تر می کند. به این ترتیب ضایعات گرمایش و سرمایش در محیط به حداقل می رسد. می توانید از آنها برای به حداقل رساندن گرمایش و سرمایش محیط استفاده کنید.
طول عمر و دوام بالای هر یک از این کانال ها نیز از مهمترین مزایای استفاده از آن ها می باشد. و به همین دلیل این نوع محصولات در دسته بندی های مختلف مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.
مدل های مختلفی از این سازه ها در ضخامت های مختلف تولید و ارائه می شود.

 


نتیجه

در این گزارش به بررسی اطلاعاتی در مورد انواع دسته بندی کانال های پیش عایق شده پرداختیم. با توجه به این اطلاعات مهم می توانید به راحتی بهترین مدل ها را با توجه به نیاز خود از بین این کانال ها خریداری کنید. این کانال ها با قابلیت های پیشرفته و فناوری های مدرن در اختیار مشتریان قرار می گیرند. مشتریان در هنگام خرید این محصولات به قیمت هر کدام نیز توجه می کنند. هزینه های تعیین شده برای این کانال ها با امکانات و قابلیت های هر کدام بسیار مناسب است.

khabar new
khabar new

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋