انواع دستگاه‎های مکنده صنعتی کدامند؟

انواع دستگاه‎های مکنده صنعتی کدامند؟

وکیوم لودر (vacuum loader) یا کامیون‌های مکنده صنعتی در واقع جارو برقی هایی برای نظافت صنعتی هستند. این دستگاه ها برای جمع‌آوری و حمل خاک، سنگ، سیالات و سایر زباله‌ها استفاده می‌شوند.

انواع دستگاه‎های مکنده صنعتی کدامند؟

وکیوم لودر (vacuum loader) یا کامیون‌های مکنده صنعتی در واقع جارو برقی هایی برای نظافت صنعتی هستند. این دستگاه ها برای جمع‌آوری و حمل خاک، سنگ، سیالات و سایر زباله‌ها استفاده می‌شوند.

انتخاب اینکه از چه نوع دستگاه مکنده ای استفاده کنید، باید چندین گزینه مهم را بررسی کنید. دستگاه های وکیوم لودر دارای اندازه مخزن، طول شلنگ و قدرت مکش متفاوتی هستند. برخی برای حمل مواد خطرناک طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر فقط باید برای جمع آوری زباله های غیر خطرناک استفاده شوند.

برخی قابلیت مکش مایعات را دارند و برخی فقط مواد جامد را جمع آوری میکنند و همچنین همانگونه که میدانید تمامی دستگاه های مکنده قابلیت مکش را دارند اما تنها بعضی از این دستگاه ها امکان تخلیه مواد برداشت شده با انجام عمل دمش را دارا هستند.

دستگاهای مکنده صنعتی با قابلیت مکش مواد خشک و تر

این دستگاه ها از قابلیت مکش مایعات برخوردار هستند. همچنین در بعضی از این مدلها از جریان آب تحت فشار برای کندن کثیفی‌ها و زباله‌ها و مواد انباشت شده استفاده می‌شود و در عوض قابلیت مکش همزمان زباله ها و مایعات و حتی دوقاب های صنعتی را دارا می باشند.

وکیوم لودرها چگونه کار می کنند؟

وکیوم لودرها از مکش پنوماتیک استفاده می کنند، به این معنی که قدرت مکش خود را از نیروی خلا می‎گیرند. دستگاه های مکنده صنعتی مشابه جاروبرقی های خانگی و جاروبرقی های فروشگاهی عمل می‎کنند. در دستگاه های وکیوم لودر موتور دیزل کامیون، یک پمپ وکیوم را به حرکت در می آورد که مقدار زیادی هوا را از مخزن خارج می‎کند با کاهش فشار هوا، نیروی خلاء در داخل مخزن ایجاد می‎شود.

مخزن وکیوم کامیون دارای یک یا چند نازل می باشد. خلا هوای داخل مخزن باعث ایجاد مکش ازطریق ناین نازلها می‎شود تا فشار داخل با فشار بیرون یکسان شود. همانطور که این اتفاق می افتد، مواد موجود در سر نازلها به داخل مخزن مکش می‎شوند.

عملکرد دستگاه وکیوم لودر

دستگاه های مکنده صنعتی خشک و تر دارای مخزن آب پر فشار هستند. این دستگاه ها از ترکیبی از خلاء هوا و سیستم آب پرفشار برای کندن رسوب ها و تشکیل دوغاب از انباشتها و مواد برای پاکسازی استفاده می‌کنند. سپس، کامیون مواد و زباله ها را به داخل مخزن مکیده تا بعد از جابجایی در محل معین عمل تخلیه انجام شود.

عملکرد دستگاه مکنده صنعتی

نحوه عملکرد این دستگاه به صورت زیر است:

ابتدا، کامیون به اندازه کافی آب را تحت فشار قرار می دهد تا در صورت رها شدن از لایه های خاک عبور کند. آب تحت فشار به عنوان یک عامل حفاری عمل می‎کند و خاک و مواد رسوب شده را از زمین جدا می‎کند. و در نهایت توسط نازلهای مکنده به مخزن منتقل می‎شود.

باید توجه داشت که تعمیر و نگهداری مناسب برای اطمینان از عدم نشتی مخزن، شیلنگ ها و اتصالات شیر برای ایجاد یک خلاء قوی در داخل مخزن بسیار مهم است.

چگونه از دستگاه وکیوم لودر استفاده کنیم؟

دستورالعمل‌های عملیاتی دقیق استفاده از دستگاه وکیوم لودر (مکنده صنعتی) و نحوه کار با دستگاه مکنده صنعتی برای مدلهای مختلف دستگاه های موجود متفاوت است، اما در اینجا چند مرحله اساسی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

آماده سازی کارگاه:

  • کامیون را تا حد امکان نزدیک محل اجرای کار پارک کنید. وکیوم لودرهای مختلف دارای طول عملکرد خلاء متفاوتی هستند. بسیاری از دستگاه های وکیوم لودر می‌توانند در فاصله‌ای تقریبا طولانی از کارگاه به خوبی عمل مکش را بدون افت کیفیت انجام دهند، اما در برخی از دستگاه ها طول نازل تاثیر مستقیم در قدرت مکش خواهد داشت. شما باید مشخصات دستگاه انتخابی خود را برای حصول بهترین نتیجه بررسی کنید.
  • محل نظافت را از افراد متفرقه و موانع پاک کنید و خطراتی را که می تواند مانع از عملیات شما شود، بررسی کنید.
  • کامیون را در موقعیت مناسب با استفاده از گیره چرخ یا روش تثبیت دیگر ایمن کنید.
  • شیلنگ جاروبرقی صنعتی را به مخزن وصل کنید و آن را به محل اجرای کار برسانید. قفل اتصالات شلنگ را به درستی بررسی کنید.
  • در صورت لزوم، محل کار را با برداشتن هر گونه لایه بتنی یا پوشش های پورت دسترسی باز کنید.

فعالسازی دستگاه و مکش مواد:

  • با استفاده از تابلو کنترل، موتور دستگاه وکیوم لودر، موتور کامیون یا موتور اختصاصی پمپ را روشن کنید. (بسته به نوع دستگاه)
  • در دستگاه های خشک و تر، با استفاده از فشار آب و نازل مخصوص، خاک یا سایر زباله ها را تا زمانی که به صورت دوغاب درآید، تحت فشار و برش قرار دهید.
  • سطح مکش جاروبرقی را از طریق برد کنترل مشخص کنید. انتهای نازل را در ناحیه مکش پایین بیاورید، پس از ایجاد خلاء مطلوب، عملیات مکش را شروع کنید.
  • گاهی اوقات باز و بسته نمودن شیر نازل در طول فرآیند، به بازسازی قدرت مکش خلاء کمک کند.
  • می توانید به طور همزمان با فشار عمل جداسازی و تجزیه را انجام و دوغاب ایجاد شده را با دستگاه بکشید تا زباله ها را به طور موثر از محل انجام عملیات برداشت کنید.
  • پس از پایان استفاده از کامیون جاروبرقی، درب نازلها را محکم کنید و شیلنگ ها را با دقت جمع کنید.
  • در پایان عملیات تخلیه را با استفاده از دریچه های تخلیه مایعات و یا باز کردن درب اصلی و استفاده از جک هیدرولیک بالا برنده مخزن تخلیه کنید.

دقت کنید تمامی این مراحل توسط تابلو کنترل هدایت خواهند شد. همچنین شما در برد کنترل اطلاعاتی همچون وضعیت پمپ، میزان خلا مخزن و دمای پمپ و غیره قابل مشاهده و بررسی است.

دستگاه مکنده صنعتی کمپانی دیساب سوئد:

یکی از تولید کنندگان برتر دستگاه‎های مکنده صنعتی که از به روزترین تکنولوژی‎ها در ساخت این دستگاه‎ها استفاده می‎کند، کمپانی دیساب سوئد است. این کمپانی با تنوع محصولات از دستگاه های نظافتی کوچک برای کارگاه های کوچک تا کامیون‎های مکنده صنعتی با حجم مخازن بسیار بزرگ را تولید میکند.

منبع: سایت رسمی شرکت پیشگامان خدمات شکوه

 

 
انواع دستگاه‎های مکنده صنعتی کدامند؟
انواع دستگاه‎های مکنده صنعتی کدامند؟ وکیوم لودر (vacuum loader) یا کامیون‌های مکنده صنعتی در واقع جارو برقی هایی برای نظافت صنعتی هستند. این دستگاه ها برای جمع‌آوری و حمل خاک، سنگ، سیالات و سایر زباله‌ها استفاده می‌شوند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋