keyvan.mohebbi7

keyvan.mohebbi7

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۱۱ نفر را دنبال می کند

واحد اسمز معکوس آب شیرین کن صنعتی

 

از واحد اسمز معکوس دستگاه آب شیرین کن صنعتی به عنوان مهمترین بخش از دستگاه تبدیل آب شور به شیرین به منظور حذف املاح باقیمانده آب، کاهش سختی آب و … استفاده می شود. این بخش بر مبنای فرایند اسمز معکوس انجام می شود. در این فرایند با استفاده از فشاری بیش از فشار اسمزی، آب با فشار درون غشا (ممبران) وارد می شود و ذرات ریز موجود در آب در این بخش حذف می شوند. این بخش شامل پمپ فشار قوی، پرشر وسل (مخزن ممبران)، ممبران (غشا) و … می باشد.

پمپ فشار قوی:

این پمپ به منظور تامین فشار کافی برای انجام فرایند اسمزمعکوس، در دستگاه تصفیه آب قرار داده می شود. این پمپ بعد از پیش تصفیه (فیلتر شنی، کربنی و کارتریج) و قبل از ممبران ها قرار می گیرد.

پرشل وسل (مخزن ممبران):

از مخازن تحت فشار به نام پرشروسل به عنوان یک پوسته محافظ ممبران، در سیستم تصفیه استفاده می شود. با استفاده از این محفظه می توان ممبران را به سادگی آب بند و باعث ایجاد فشار مثبت در داخل آن شد. این مخازن دارای درب ورود و خروج و همچنین ابعادی متناسب با ممبران انتخاب شده برای دستگاه می باشد.

ممبران (غشا):

مهمترین بخش از سیستم اسمز معکوس، فیلتر ممبران (غشا) دستگاه می باشد. در این بخش با فشار تامین شده به وسیله پمپ فشار قوی، آب غلیظ (آب ورودی) از داخل ممبران رد شده و املاح باقیمانده موجود در آب حذف می شود. در این بخش سختی آب، رنگ و بو آب به طور کامل کاهش و حذف می شود. با توجه به ابعاد و ظرفیت دستگاه، ابعاد، نوع و تعداد ممبران صنعتی تعیین می شود. به طور معمول از ممبران های 4 و 8 اینچ در آب شیرین کن های صنعتی استفاده می شود.

keyvan.mohebbi7
keyvan.mohebbi7

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋