keivan hooshyar

keivan hooshyar

نکات مهم برای طراحی صفحه محصول

 

برخلاف سایر صفحات وب مانند صفحات اصلی (که عمدتاً اطلاعاتی هستند) یک صفحه محصول برای اطلاع رسانی و ترغیب کاربر به خرید استفاده می‌شود. این همان چیزی است که طراحی صفحه محصول را به یک چالش تبدیل می کند، اینکه طراحی یک صفحه زیبا باشد باعث نرخ تبدیل بالا نمی‌شود. یکی از مسائلی که در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت دارد، طراحی مناسب صفحه محصول است. شما باید صفحه محصول را به گونه‌ای طراحی کنید که کاربر بدون تردید از شما خرید کند.

در این مقاله درباره نکات مهمی که باید در طراحی صفحه محصول رعایت کنید صحبت می‌کنیم. 

هدف صفحه محصول چیست؟

  • تجربه خوبی ایجاد کند

  • قصد فروش چه چیزی را داریم
  • باید اعتماد ایجاد کند.

محتوای صفحه محصول شامل چه باشد؟

  • محتوای صفحه محصول باید ساختیاریافته باشد و شامل موارد زیر باشد

  • هدر یا عنوان
  • توضیحات محصول
  • تصاویر یا ویدیو برای محصول
  • دکمه دعوت به اقدام یا call to action
  • اطلاعات تکمیلی محصول مثل اندازه، ابعاد و سوالات پر تکرار
  • پیشنهاد محصولات مشابه

 

نکات مهم در طراحی صفحه محصول

اکنون که به اصول اولیه نحوه عملکرد یک صفحه محصول پرداختیم، نکات طراحی را مرور می کنیم و به چند نمونه نگاه می کنیم.

  1. تصاویر محصول با کیفیت

فروشگاه های زیادی روی عکاسی از محصولات خود تمرکز نمی کنند. تصاویر با کیفیت و عالی برای اینکه اقلام شما به اندازه کافی ارزش خرید داشته باشند، بسیار مهم هستند. تصاویر مناسب باعث میشود فروشگاه شما حرفه‌ای‌تر به نظر برسد و اعتماد مشتریانی که برای خرید مردد هستند به وجود میآورد

جنبه مهم دیگر این است که همیشه حداقل یک تصویر در صفحه محصول خود قرار دهید که امکان بزرگنمایی آن باشد و  خریدار بتواند اندازه آن را نسبت به محیط اطرافش درک کند. اگر تنها عکس‌های شما عکس‌های «بریده‌شده» باشد، برای بازدیدکننده‌ای مشکل خواهد بود که به سؤالاتی مانند «تا چه حد یقه من را می‌پوشاند؟» پاسخ دهد. اگر محصول شما غیر از لباس است شما می‌توانید تصاویری از آن را در حال استفاده قراردهید. اگر رومیزی می فروشید، یک تصویر از آنها را روی میز قرار دهید.

  1. برای توضیحات محصول یا کار با آن ویدیو قرار دهید

اگر تصاویر هزاران کلمه را نشان میدهند، ویدیوها چیزهای بیشتری را نشان می‌دهند. اگر واقعاً می خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید، ویدیو در صفحات محصول شما راهی برای رفتن است. نشان داده شده است که ویدیوها خریداران را 65 تا 85 درصد بیشتر به خرید یک کالا افزایش می دهند، زیرا اطلاعات بصری بسیار بیشتری را نسبت به تصاویر به تنهایی در اختیار کاربر قرار می دهند.

ویدیو زمان ماندن در صفحات محصول را افزایش می دهد. خریداران برای مدت طولانی تری اطلاعات را دریافت می کنند و اغلب به مرور بیشتر صفحه کلی می پردازند و احتمال خرید را افزایش می دهند. گوگل هم ویدئو را در اولویت قرار داده و شانس بالایی برای رتبه بندی بهش ما میدهد.

             3. از تنوع رنگ محصولات استفاده کنید

 اگر محصولاتی با رنگ‌های مختلف می‌فروشید، استفاده از نمونه‌ها همیشه ایده خوبی است. انسان‌ها موجودات بصری هستند و نمونه‌های رنگی در صفحه محصول به آنها رد تصمیم گیری کمک می کند. اگر کاربران با تعداد زیادی انتخاب کشویی مواجه شوند.

            4. درج نظرات و تجربه کابرران به عنوان یک مدرک

قبل از خرید هر چیزی، بازدیدکنندگان می خواهند ببینند سایر خریداران در مورد یک محصول چه نظری دارند. این مساله تردید آنها را درباره خرید آنلاین کمتر می‌کند و اطلاعات کلیدی را که در توضیحات محصول ارائه نشده است مشخص می کند. نظرات به فروشگاه آنلاین شما اعتبار می دهند و به خریداران جدید اطمینان می دهد که دیگران از سایت خرید کرده اند و چه نظری دارند. محصولاتی که نظرات کمی یا هیچ نظری ندارند، نرخ تبدیل کمتری دارند.

  1. توضیحات جامع برای محصول بنویسید

توضیحات خوب محصول تاثیر بالایی روی نرخ تبدیل بالا دارد. اما بایدخریدار خود را درک کنید. اگر در حال فروش ابزارهای تخصصی کارگاه هستید، اگر زبان و اصطلاحات تخصصی شما ماهیت فنی محصولات شما را منعکس کند، اشکالی ندارد. این نشان می‌دهد که شما بازار خود را درک می‌کنید و آن را برای مخاطبان گسترده‌تر نادیده نمی‌گیرید.

داشتن توضیحات طولانی در صفحه محصول نیز برای سئو عالی است. اما باید منحصر به فرد باشد و از جای دیگری کپی و پیست نکرده باشید. استفاده از صفت هایی مانند پر جنب و جوش، فشرده و غنی تر می تواند متن شما را جذاب تر کند. اما میزان توضیحات به نوع محصول بستگی دارد. مثلا برای پوشاک نیاز به توضیح زیاد نیست اما برای لوازم الکترونیکی مثل یخچال به جزئیات بیشتری نیاز است.

  1. نمایش اطلاعات فنی

بسیاری از فروشگاه ها محصولات تخصصی را به فروش می‌رسانند. آنها باید ابعاد دقیق، مواد تشکیل دهنده، وزن، شمارش کالری و موارد دیگر را هم ارائه دهند. اگر این جزئیات را درج نکنید، کاربران این اطلاعات را در جای دیگری پیدا می کنند و حجم زیادی از سوالات خود را در دیدگاه ها یمپرسند.

برای محصولات راهنمای اندازه، دفترچه راهنما و مشخصات جامع محصول را در صفحه محصول داشته باشید. متوجه خواهید شد که برخی از خریداران پس از شروع استفاده از کالا فقط برای خواندن آن اطلاعات بازمی گردند. این یک راه حل خوبی برای ایجاد ترافیک و کسب تجارت تکراری از خریداران فعلی است.

  1. جمع آوری سرنخ برای محصولات موجود در انبار

به جای نمایش اعلان «تمام موجودی»، جمع‌آوری سرنخ‌های گرم از مشتریانی که می‌دانید در خرید اقلام شما جالب هستند، بسیار مفیدتر خواهد بود. لیست انتظار ویژگی مهمی است که باید در صفحه محصول خود در نظر بگیرید. با چند بخش بندی ایمیل که به درستی تنظیم شده است، می توانید زمانی که محصول شما یا نسخه جایگزینی از آن دوباره در دسترس است، یک لیست آماده از خریداران داشته باشید.

در این مقاله به نکات مهم درباره توضیحات محصول در سایت فروشگاهی اشاره کردیم. یکی از آنها هزینه‌های طراحی سایت فروشگاهی، هزینه هاست و دامنه است. برای آشنایی با سایر هزینه‌ها که برای یک سایت نیاز دارید آشنا شوید.

keivan hooshyar
keivan hooshyar

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋