kateoustinnn

kateoustinnn

توسط ۱ نفر دنبال می شود

پمپ تزریق چیست و چه کاربردی دارد ؟

پمپ تزریق مواد شیمیایی چیست؟


پمپ هایی که توانایی تزریق مواد شیمیایی مختلف در مقادیر مشخص را دارند، پمپ های اندازه گیری یا دوز پمپ نامیده می شوند. این پمپ ها در گروه تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب قرار می گیرند و به عنوان مثال قابلیت تزریق کلر به استخرها را دارند.

موضوع بسیار مهم در پمپ شیمیایی، تزریق مواد اسید، باز و کلر با فشار و دبی مشخص به سیال است و باعث می شود که میزان این مواد به دقت تزریق شود. دبی قابل تنظیم در پمپ های اندازه گیری شرایطی را برای جلوگیری از خطاهای انسانی در تعیین مقدار دقیق مواد شیمیایی مورد نیاز فراهم می کند.


انواع پمپ تزریق مواد شیمیایی


پمپ تزریق با توجه به نیروی محرکه مورد نیاز برای تامین انرژی و فعالیت به گروه های مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از:

اندازه گیری پمپ الکتریکی (الکتروموتور)


همانطور که از نام این دسته از پمپ های تزریقی مشخص است، انرژی مورد نیاز برای کارکرد آنها از طریق برق تامین می شود. روش کار این پمپ ها به این صورت است که انرژی الکتریکی به گیربکس منتقل شده و در نهایت منجر به حرکت رفت و برگشتی محور متصل به دیافراگم می شود. با انجام عمل رفت و برگشت مواد شیمیایی به مقدار مشخصی تزریق می شود.

 

پمپ تزریق برقی (الکرو مغناطیسی)


انرژی مورد نیاز برای عملکرد این نوع دوزینگ یک پمپ الکترومغناطیسی است. به طوری که در ساختار آنها آهنربایی وجود دارد که با عبور جریان الکتریکی میدان مغناطیسی دارد و در نهایت باعث حرکت شفت به راست و چپ و تزریق مواد می شود. لازم به ذکر است که این نوع پمپ نسبت به الکتروپمپ ها حجم تزریق کمتری دارد.

دوز پمپ پنوماتیک یا هوا


دوز پنوماتیکی یکی از انواع رایج و مفید دیگر در صنایع مختلف است که با انرژی باد کار می کند. هوای فشرده در پمپ منجر به حرکت شفت و تزریق می شود.

البته لازم به ذکر است که پمپ های تزریق را می توان بر اساس فاکتورهای دیگری به دوزینگ دیافراگمی، پیستونی و دوزینگ پریستالتیک تقسیم کرد که هر کدام از نظر ساختار و خصوصیات متفاوت هستند.


طراحی پمپ تزریق مواد شیمیایی


در طراحی پمپ تزریق مواد شیمیایی باید به چند موضوع مهم توجه شود تا دستگاه از کارایی و طول عمر خوبی برخوردار باشد. از جمله موارد مهم در طراحی پمپ دوز می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

مواد مورد استفاده برای قطعاتی که با مواد شیمیایی در تماس هستند باید در برابر خوردگی مقاوم باشند. برای مثال می توان از پروپیلن، PVC و PVDF برای بخش مرطوب (بخش های مربوط به مواد شیمیایی) استفاده کرد.

 


دبی و فشار تزریق مواد باید با توجه به نوع مواد و شرایط سیال مانند PH و ... قابل تنظیم باشد.دوز پمپ ها اغلب قابلیت تنظیم دبی دبی را به صورت مکانیکی دارند و در برخی موارد می توان تنظیمات لازم را انجام داد. به صورت دستی


نکته بسیار مهم دیگر در طراحی اندازه گیری پمپ، دقت در اجزای پمپ است. لازم به ذکر است که اجزای پمپ ها با توجه به نوع آنها متفاوت است. به عنوان پمپ های پیستونی دارای میل لنگ، آب بند، سوپاپ خروجی، شیر ورودی، پیستون و سیلندر هستند و در نوع دیافراگمی، محفظه، دیافراگمی، دریچه های ورودی و خروجی، میل لنگ و پیستون استفاده می شوند. دقت در کیفیت هر یک از این قطعات و قطعات تاثیر مستقیمی بر طول عمر دستگاه دارد و راندمان را تا حد زیادی افزایش می دهد.


ساخت پمپ های تزریق مواد شیمیایی


گروه صنعتی هفت با بیش از 30 سال سابقه، قدیمی ترین تولید کننده تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب می باشد که تولید و ساخت پمپ های تزریق مواد شیمیایی را در فعالیت های خود قرار می دهد. لازم به ذکر است تمامی محصولات این مجموعه زیر نظر مهندسین حرفه ای و متخصصین این حوزه طراحی، تولید و ساخته شده و مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته شده است. با توجه به تنوع بالای پمپ های تزریق، کارشناسان گروه صنعتی هفت آماده ارائه مشاوره های لازم قبل از خرید دوز پمپ از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه می باشند.

 

قیمت پمپ دوز


قیمت پمپ تزریق مواد شیمیایی با توجه به عوامل مختلفی مانند نوع پمپ، مشخصات آنها (نحوه تنظیم دبی و فشار و ...)، نوع و متریال استفاده شده برای هر یک از اجزای پمپ و اندازه آنها تعیین می شود. . به همین دلیل است که تفاوت زیادی در قیمت پمپ دوز وجود دارد. برای استعلام قیمت پمپ تزریق مواد شیمیایی کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه با گروه صنعتی هفت تماس بگیرید.

 

کاربرد پمپ دوز


در صنعت تصفیه آب و فاضلاب و سایر صنایع به دلایل مختلف نیاز به تزریق مواد شیمیایی در اندازه های معین وجود دارد. در نتیجه کاربرد این پمپ ها بسیار گسترده بوده و نقش مهمی در کیفیت خروجی صنایع مختلف دارند. از مهمترین کاربردهای پمپ دوز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

kateoustinnn
kateoustinnn

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋