kateoustinnn

kateoustinnn

توسط ۱ نفر دنبال می شود

پمپ طبقاتی چیست و چه کاربردی دارد ؟

پمپ چند مرحله ای در واقع یک پمپ گریز از مرکز چند مرحله ای است که در ساختار خود دارای دو یا چند پروانه می باشد و بسته به نوع کاربری ممکن است این پروانه ها در یک محور یا در محورهای مختلف قرار گیرند. البته باید توجه داشت که در صورت نیاز به فشار زیاد در خروجی پمپ، این پروانه ها به صورت سری بسته می شوند و در صورت نیاز به دبی بالا، پروانه ها به صورت موازی قرار می گیرند. پمپ های مرحله ای نیز بر اساس نوع جریان سیال در پمپ که از پروانه های متعدد عبور می کند، تعریف می شوند.

لازم به ذکر است که هد پمپ سانتریفیوژ تک مرحله ای به طور کلی با توجه به نوع پروانه و دور مخصوص پمپ تعیین می شود و اگر بسته به شرایط نتوان دور موتور را به میزان زیادی افزایش داد، استفاده از یک پروانه با قطر زیاد می تواند منجر به کاهش شدید شود.

در سرعت خاصی که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست بنابراین برای افزایش هد یا فشار باید ملخ ها را به صورت سری کنار هم قرار داد که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. اگر تعداد مراحل با توجه به ابعاد ثابت پروانه و سرعت مشخص تغییر کند، دبی پمپ استیج ثابت می ماند، در حالی که بسته به تعداد مراحل، توان و هد افزایش می یابد.

تفاوت مهم پمپ های گریز از مرکز تک مرحله ای و چند مرحله ای این است که در پمپ گریز از مرکز تک مرحله ای فقط یک پروانه وجود دارد و میزان فشار ناشی از پروانه و مارپیچ به قطر و گام پروانه و موتور بستگی دارد. سرعت. که در یک پمپ تک مرحله ای قرار دارد، تنها عاملی که نیرو و انرژی به سیال اعمال می کند توسط پروانه تامین می شود. در این میان، پمپ گریز از مرکز چند مرحله ای که به پمپ فشار قوی نیز معروف است، سطح انرژی را به نحو احسن افزایش داده است و فناوری به کار رفته در تولید آنها می تواند مزایای بسیاری را نسبت به پمپ تک مرحله ای ارائه دهد.

 

هنگام حمل سیالات عاری از مواد خورنده و جامد. تنها مشکل بزرگی که در پمپ های چند مرحله ای می توان یافت این است که با افزایش تعداد مراحل، حساسیت روتور پمپ افزایش می یابد و منجر به لرزش روتور و در نهایت پمپ می شود و تعمیر و نگهداری آنها تقریباً پیچیده تر می شود. نسبت به پمپ تک مرحله ای. در اینجا تصمیم داریم در مورد اینکه پمپ کف چیست بیشتر به شما بگوییم.

 

انواع پمپ های کف چیست؟


پمپ طبقاتی دو صورت عمودی و افقی وجود دارد که در واقع جهتی است که محور قرار می گیرد، پمپ چند مرحله ای عمودی همانطور که از نامش پیداست دارای یک پمپ گریز از مرکز متشکل از چندین مرحله است که پروانه ها در آن قرار دارند. سلسله. روی محور عمودی قرار می گیرند و می توانند به عنوان تقویت کننده پمپ برای اعمال فشار پمپ در ساختمان ها، هتل ها و مجتمع های مسکونی، ایستگاه های فشار در کارخانه ها، شبکه های آبرسانی، سیستم های شستشو، کارواش، سیستم های آتش نشانی استفاده شوند.

دیگ های بخار و البته در کشاورزی و آبیاری در گلخانه ها. این در حالی است که پمپ کف افقی به صورت افقی قرار می گیرد و می توان طبقات را روی محور افقی قرار داد و پمپ با مکش از انتها سیال را به داخل خود می کشد و سپس پس از عبور از هر پروانه و هر طبقه در نهایت از نقطه. رانش به بیرون رانده می شود و با جریان کافی می تواند فشار بالایی ایجاد کند که پمپ فشار قوی این نوع پمپ ها می باشد. این نوع پمپ ها بیشتر در زهکشی معادن، در بخش صنعتی، در بخش شهری و کشاورزی کاربرد دارند.

پمپ کف فولادی چیست؟


به طور معمول، پمپ گریز از مرکز برای آب تمیز بدون اثر ساینده یا عاری از هرگونه مواد جامد از جمله شن و ماسه استفاده می شود، اما ماده پمپ را به فولاد ضد زنگ تغییر می دهد که در واقع آلیاژی از فولاد با آهن، کروم و نیکل است. می تواند مقاومت پمپ را در برابر سیال خورنده افزایش دهد و در نتیجه استفاده از پمپ کف را گسترش دهد.

این پمپ ها به صورت پمپ های فشار قوی فولادی در بازار موجود می باشند که علاوه بر استفاده در بخش شهری و مراکز صنعتی و همچنین سیستم های اطفاء حریق در مبدل های حرارتی، تغذیه دیگ بخار و از طرف دیگر نرم کننده های آب می روند و به دلیل مقاومت بالاتر توانایی پمپاژ سیالات زیادی را دارند. در کشور ما این پمپ های کفی عمودی فولادی تنها توسط شرکت پمپیران پمپ سازی به عنوان پمپ کفی پمپیران تولید می شود.

 

پمپ های عمودی کف پمپیران


پمپ عمودی کف فولادی پمپیران به دلیل فضای کمتری که در سیستم های آبرسانی و پمپاژ ساختمان ها تخصیص داده شده است، کاربرد وسیعی در سیستم های پمپاژ خانگی دارد. این سری از پمپ ها به صورت خطی و در امتداد خط لوله نصب می شوند و آنچه در ظاهر و ساختار آن حائز اهمیت است این است که ورودی های مکش و رانش در یک جهت و در یک جهت قرار گرفته اند تا فضای کمتری را اشغال کنند. این نوع پمپ مشابه سایر انواع پمپ کفی عمودی است و به دلیل استفاده از فولاد ضد زنگ در ساخت آن، نیاز به نگهداری و تعمیر کاهش یافته و طول عمر آن افزایش می یابد. با مراجعه به مقاله پمپ عمودی کف پامپیران در سایت نمایندگی پمپیران می توانید با ویژگی های این پمپ بیشتر آشنا شوید.

سوالات متداول در مورد پمپ های کف چیست؟


پمپ کف چیست؟ پمپ چند مرحله ای از یک پمپ گریز از مرکز چند مرحله ای تشکیل شده است که در واقع دارای دو یا چند ملخ در ساختار خود می باشد که بر اساس کاربرد آنها ممکن است این ملخ ها در یک محور یا در محورهای مختلف قرار گیرند.


فشار و دبی بالا چگونه تحت تاثیر پمپ کف قرار می گیرد؟ اگر می خواهید فشار بیشتری در محفظه خروجی داشته باشید، ملخ ها باید به صورت سری بسته شوند و در صورت نیاز به جریان بیشتر، ملخ ها باید به صورت موازی قرار گیرند.


تفاوت پمپ سانتریفیوژ چند مرحله ای و تک مرحله ای چیست؟ تعداد پروانه های پمپ گریز از مرکز تک مرحله ای تنها یک عدد است که بر اساس قطر و تیغه پروانه و با توجه به فشار خروجی موتور تعیین می شود. یک پمپ تک مرحله ای فقط با یک پروانه به سیال نیرو و انرژی وارد می کند تا آن را به حرکت درآورد.


پمپ های کفی شامل چه انواعی هستند؟

پمپ های کفی به دو نوع افقی و عمودی تقسیم می شوند که بر اساس موقعیت شفت در پمپ می باشد.
کاربرد پمپ کف فولادی چیست؟ آنچه در مورد پمپ کف فولادی حائز اهمیت است این است که این پمپ قادر است با آلیاژهای مختلف قابلیت پمپاژ سیالات خورنده و ساینده را برای پمپ فراهم کند که در نتیجه باعث استفاده بیشتر از پمپ و همچنین افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی می شود.

kateoustinnn
kateoustinnn

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋