kateoustinnn

kateoustinnn

توسط ۱ نفر دنبال می شود

آیا شما با انواع پرینتر سه بعدی آشنایی دارید ؟


چاپگرهای سه بعدی در اندازه ها و قابلیت های بسیار متنوعی عرضه می شوند که هر مدل از فناوری خاصی استفاده می کند. برای خرید پرینتر سه بعدی باید به این نکات توجه کنید:

آنچه می خواهید پرینت بگیرید:

بین ابزارهای معمولی و قطعات پرینت سه بعدی صنعتی دنیایی تفاوت وجود دارد. شما باید بدانید که هر چند وقت یکبار قرار است چیزی را چاپ کنید، کجا می خواهید از اشیاء چاپ شده استفاده کنید و چقدر زمان برای آن صرف می کنید.


مدل چاپگر:

مدل چاپگر سه بعدی می تواند مدل سازی رسوب ذوب شده (FDM)، پردازش نور دیجیتال (DLP)، استریولیتوگرافی (SLA) و تف جوشی لیزری انتخابی (SLS) باشد.
مواد صفحه بخاری: صفحه بخاری یا مواد بستر گرم می تواند شیشه، آلومینیوم یا PCB باشد.


تعداد نازل:

هنگام خرید چاپگر سه بعدی، تعداد نازل ها می تواند یک یا چند باشد.


مواد مصرفی:

بسته به مدل، چاپگر از انواع پلاستیک، رزین یا پودر استفاده می کند.


هنگام خرید پرینتر سه بعدی علاوه بر موارد فوق باید سرعت چاپ، حجم چاپ، دقت و وضوح چاپگر، ویژگی های امنیتی، امکان به روز رسانی و سیستم عامل یا نرم افزار سازگار با آن را نیز بررسی کنید. . نگران نباشید، اینها فقط نکات یادداشت برداری هستند. ما همه آنها را با جزئیات توضیح می دهیم.

 

نکاتی که قبل از خرید چاپگر سه بعدی باید بدانید


1. مدل چاپگر را انتخاب کنید


پرینترهای سه بعدی مدل های مختلفی دارند. ابتدا با این مدل ها آشنا شوید سپس به شما خواهیم گفت که هر کدام برای چاپ چه چیزهایی مناسب هستند.

یک چاپگر مدل‌سازی رسوب ذوب شده (FDM).


این چاپگر به این صورت عمل می کند: رشته های گرمایشی که می توانند از مواد مختلف باشند، آنها را از طریق لوله ای به نام اکسترودر که به یک نازل متصل است عبور می دهد.رشته ها در امتداد محورهای مختصات X، Y و Z (مختصات سه بعدی) کشیده می شوند و شکل مورد نظر را ایجاد می کنند. این چاپگرها اغلب خطوط لایه‌ای افقی ایجاد می‌کنند و باید دوباره کار شوند تا محصول نهایی چاپ شده صاف شود.

هنگام خرید پرینتر سه بعدی FDM باید بدانید که بر اساس ساختار و مختصات قاب دارای دو مدل دکارتی و دلتا است که مدل دکارتی متداول ترین آنهاست.

مدل دکارتی صفحه گرمایش را در امتداد محور Y که محور عمودی است حرکت می دهد، در حالی که محور X و Z را با موتورهای خود حرکت می دهد. مدل دلتا اکسترودر را با استفاده از سه موتور روی میله هایی با فاصله یکسان به حرکت در می آورد. این ساختار چندان ایده آل نیست و در نتیجه کمتر رایج است. اکثر چاپگرهای FDM دکارتی هستند. زیرا کنترل بیشتری را به کاربر ارائه می دهند و محصول نهایی بهتر و دقیق تر است.


این چاپگر از فرآیندی به نام انجماد عکس استفاده می کند که در آن یک واکنش شیمیایی لایه هایی را تشکیل می دهد. فوتون ها روی یک نقطه خاص تمرکز می کنند و رزین استریولیتوگرافی را جامد می کنند. از آنجایی که این چاپ بسیار دقیق است، می توانید با خرید چنین چاپگر سه بعدی، انتظار چاپ محصولات ثابت با کیفیت بالا و جزئیات بسیار ظریف را داشته باشید.

پردازش نور دیجیتال یا DLP


این مدل شباهت زیادی به مدل SLA دارد. هر دو از پلیمریزاسیون برای ایجاد هر لایه از جسم استفاده می کنند. هنگامی که نور به نقطه ای روی رزین برخورد می کند، پلیمرها با سخت شدن در محل واکنش نشان می دهند. هنگام خرید این چاپگر سه بعدی، به خاطر داشته باشید که اشیاء چاپ شده بر روی چاپگر DLP بسیار نرمتر از آنهایی هستند که با استفاده از FDM چاپ می شوند.


این مدل با تمرکز لیزر بر روی نقطه‌ای از رسوب گرد و غبار، لایه‌های جدیدی ایجاد می‌کند.این پودر از پلیمر ساخته شده است و وقتی لیزر به نقطه بعدی می رسد به حالت جامد در می آید و در آنجا می چسبد. این فرآیند برای چاپ قطعات پیچیده صنعتی و اشیاء ظریف ایده آل است. ظاهرا این چاپگر هنوز در کشور ما وجود ندارد.

البته انواع بیشتری از پرینترهای سه بعدی در بازار وجود دارد، اما در بین همه آنها پرینتر سه بعدی FDM رایج ترین مورد خرید و استفاده است.

2. چه چیزی را می خواهید پرینت سه بعدی کنید؟


اکنون که مدل‌ها را می‌شناسید، می‌توانید با توجه به آنچه می‌خواهید چاپ کنید، یک چاپگر سه بعدی بخرید.

پرینتر سه بعدی برای وسایل منزل


وسایل خانه اقلامی هستند که در خانه یا محل کار شما یافت می شوند. به همین دلیل معمولاً در معرض نور یا رطوبت قرار نمی گیرند. برای این دستگاه ها، بهتر است از چاپگر FDM با رشته های ساخته شده از پلی لاکتیک اسید (PLA)، آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) یا پلی اتیلن ترفتالات گلیکول (PETG) استفاده کنید. اگر می خواهید هر چیزی را که مربوط به مواد غذایی است چاپ کنید، باید از پلی اتیلن ترفتالات گلیکول که با یک اپوکسی ایمن روکش شده است ساخته شود.

 

چاپگر سه بعدی برای آثار هنری


اگر دوست دارید آثار هنری مانند مجسمه ایجاد کنید، می توانید از چاپگرهای FDM استفاده کنید. اما بهتر است برای این کارها روی چاپگرهای رزین سرمایه گذاری کنید. این چاپگرها برای چاپ کوچکترین جزئیات و پیچیدگی ها طراحی شده اند.

چاپگر سه بعدی برای اشیاء در فضای باز


اگر می خواهید اشیایی را که در فضای باز قرار می گیرند چاپ کنید، مثلاً گلدان یا تزئینات باغ، باید از موادی برای چاپ آنها استفاده کنید که در برابر نیروهای طبیعت مقاوم هستند. رشته های ABS در برابر نور خورشید خراب نمی شوند.یک چاپگر FDM نیز برای این اشیاء به خوبی کار می کند.

چاپگر سه بعدی برای ابزارهای چاپ


برای چاپ ابزارها ابتدا باید ببینید کجا می خواهید از این ابزارها استفاده کنید. معمولاً با یک چاپگر FDM می توانید ابزارهای خوبی با رشته های ABS به اندازه کافی بدست آورید. اما اگر ابزاری برای یک محیط حرفه‌ای می‌خواهید، ممکن است این چاپگر نتواند آن را مدیریت کند. پس به فکر خرید یک چاپگر سه بعدی با قابلیت های حرفه ای تر باشید.

چاپگر سه بعدی برای محصولات حرفه ای


امروزه بسیاری از تولیدکنندگان در صنایع مختلف از خودروسازی و هوافضا گرفته تا دندانپزشکی از مزایای پرینت سه بعدی برای ایجاد اجزای اصلی محصولات خود استفاده می کنند. البته برای صنایع، چاپگرهای رزینی رایج‌تر هستند.

kateoustinnn
kateoustinnn

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋