kateoustinnn

kateoustinnn

توسط ۱ نفر دنبال می شود

معرفی انواع پمپ که باید بشناسید !

پمپ آب خانگی


پمپ آب خانگی همانطور که از نامش پیداست برای ساختمان های شهری و یا برای مصارف کشاورزی در مناطق کوچک یا متوسط ​​استفاده می شود، البته گاهی اوقات با توجه به تعداد طبقات یا تعداد واحدهای مسکونی، لوازم جانبی پمپ مانند مخزن انبساط یا فشار. منبع و کلید اتوماتیک نیز برای عملکرد بهتر در کنار پمپ آب خانگی استفاده می شود. پمپ آب خانگی در انواع پمپ های جت، صفحه ای و محیطی ارائه می شود که در زیر توضیح داده شده است:

 

 پمپ آب صفحه ای

 

پمپ آب صفحه ای که یکی از پمپ های گریز از مرکز می باشد برای انتقال سیالات با ویسکوزیته 0.1 تا 200 سانتی پویز مناسب می باشد و نحوه کار به این صورت است که انرژی جنبشی سیال پس از ورود به پمپ به دلیل چرخش سیال افزایش می یابد. پروانه ها و این باعث می شود که سیال در راستای پروانه ها از پمپ خارج شود. یکی از نکات مهم مربوط به پمپ آب صفحه ای این است که این نوع پمپ برای انتقال سیالات با ویسکوزیته بالا مانند روغن مناسب نیست.

 

همچنین اگر محفظه پمپ در حین کار خشک باشد، پمپ آسیب می بیند. با توجه به این موضوع توصیه می شود. قبل از روشن کردن پمپ، ظرف را با آب پر کنید. پمپ آب صفحه ای برای کاربردهایی مناسب است که در آنها نیازی به انتقال آب در ارتفاع بالا نیست و میزان آب از اولویت بیشتری برخوردار است.

 

 پمپ جت

 

اگر سیال مورد نظر دارای حباب هوا یا گاز باشد مناسب ترین گزینه برای انتقال آن جت آب یا پمپ خود پرایمینگ می باشد زیرا این نوع پمپ می تواند با ایجاد خلاء حباب های موجود در سیال را از بین برده و در نهایت فشار در سیال را افزایش دهد. . جت پمپ به دلیل قدرت بالا در پمپاژ آب در کاربردهایی که ارتفاع انتقال آب از اهمیت بالایی برخوردار است گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود.

 پمپ محیطی

پمپ محیطی یکی از پمپ های باکیفیت است که علاوه بر حمل سیال با حباب هوا، قابلیت انتقال سیال تا ارتفاع 300 متری با سرعت متوسط ​​را نیز دارد. یکی از ویژگی های مهم پمپ محیطی این است که کاربر می تواند از این نوع پمپ در جهت مخالف نیز استفاده کند، به این معنی که ورودی و خروجی پمپ جت قابلیت عملکرد معکوس را نیز دارد.

 پمپ تقویتی
بوستر پمپ ها اغلب برای انتقال و افزایش فشار آب در مجتمع های مسکونی با تعداد طبقات بالا مورد استفاده قرار می گیرند که دلیل این امر استفاده از چندین پمپ متصل به هم در ساختار بوستر پمپ می باشد. نحوه عملکرد بوستر پمپ ها به این صورت است که تمام یا تعدادی از این پمپ ها به صورت خودکار روشن شده و شروع به کار می کنند که نتیجه آن تامین آب هر واحد با توجه به میزان مصرف می باشد.

نکاتی برای خرید پمپ آب

در ادامه به بیان نکاتی می پردازیم که در خرید پمپ آب باید مورد توجه قرار گیرد:

 پروانه پمپ آب
پروانه های مورد استفاده در پمپ ها با توجه به نوع سیال مورد انتقال به سه نوع پروانه باز برای سیالات آلوده و پروانه های بسته و نیمه باز برای سیالات تمیز با ذرات جامد با اندازه مشخص تقسیم می شوند.

نوع پمپ

جنس پمپ ها معمولاً از فولاد، چدن و ​​برنز است که باید با توجه به سیال که می تواند خورنده یا خنثی باشد، تعیین شود.

 قدرت پمپ
قدرت پمپ آب نشان دهنده قدرت عملکرد و میزان برق مصرفی در پمپ آب است که عموماً به صورت کیلووات یا اسب بخار بیان می شود.

 سر پمپ و تخلیه


هد نشان دهنده حداکثر ارتفاع انتقال آب و دبی میزان آب پمپ است که اغلب به صورت نمودار در کاتالوگ محصول درج می شود.

 صدای پمپ


یکی از مهم ترین دغدغه های افراد هنگام خرید پمپ میزان صدای تولیدی پمپ است، اما نکته ای که باید در نظر داشت این است که پمپ آب خانگی بی صدا وجود ندارد و همه پمپ ها صدا دارند و این میزان می تواند در کاتالوگ محصول درج شده است.

نکات ذکر شده کاربر را قادر می سازد تا پمپی متناسب با نیاز خود خریداری کند، اما یکی از مهم ترین نکات در رابطه با پمپ ها، خرید از مراکز معتبری است که اصالت کالا را تضمین می کنند و در صورت تمایل کاربر، پمپ را در اختیار وی قرار می دهند. مشاوره لازم فروشگاه اینترنتی پلاسفام علاوه بر موارد ذکر شده این امکان را در اختیار کاربر قرار داده است که پس از خرید تجهیزات صنعتی خود را درب منزل تحویل گرفته و یا در صورت تمایل با مراجعه حضوری و بازدید از تجهیزات اقدام به خرید نماید.

kateoustinnn
kateoustinnn

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋