kateoustinnn

kateoustinnn

توسط ۱ نفر دنبال می شود

خراب شدن نازل پرینتر سه بعدی

دستورالعمل ها برای گرفتگی نازل اکسترودر چاپگر سه بعدی


توضیحات خطای نازل

وقتی شروع به چاپ مدل طراحی شده در چاپگر سه بعدی می کنید ، هر چقدر هم که تلاش کنید ، هیچ چیز از نازل چاپگر سه بعدی بیرون نمی آید. حتی حذف رشته و مجدد مجدد به اکسترودر بی اثر است!


دلیل اصلی خطای نازل: معمولاً رول مو به پایان می رسد و یک قطعه کوچک از رشته را در انتهای نازل می گذارد. هنگامی که یک رشته جدید در اکسترودر وارد می شود ، آن نازل کوچک از نازل قبلی در کانال نازل گیر می شود و اجازه نمی دهد که نخ ذوب شده رشته جدید بیرون بیاید. زیرا قطعه رشته روی سر نازل ذوب می شود و به سرعت سخت می شود و باید به صورت دستی برداشته شود. رشته های قدیمی و ارزان همیشه با چنین مشکلی همراه است.


در اینجا چند روش برای خلاص شدن از شر لوله نازل حیرت زده وجود دارد


1- باز کردن کانال نازل سوزن


اگر خوش شانس باشید ، با استفاده از یک سوزن ، کانال مسدود شده اکسترودر خیلی سریع برمی گردد. ابتدا با دقت سوزن را در سر نازل قرار دهید و قسمتهای بسته شده مو را بردارید (فشار زیادی وارد نکنید) ، سپس در پنل تنظیمات چاپگر سه بعدی ، گزینه Heat Up را انتخاب کنید تا دمای نقطه ذوب فیبر افزایش یابد.

برای رشته PLA ، میانگین دمای 220 درجه سانتیگراد توصیه می شود (به دستورالعمل های سازنده رشته و چاپگر سه بعدی مراجعه کنید). هنگامی که درجه حرارت بالا می رود ، نازل را با یک سوزن مجدداً مجدداً باز کنید (مراقب باشید انگشتان شیرین خود را بسوزانید!).

 

اگر نازل چاپگر سه بعدی 0.4 میلی متر باشد ، باید از قطر کوچکتر استفاده شود. اگر می خواهید حرفه ای باشید ، از برس های هوا با قطر مناسب استفاده کنید. همچنین استفاده از برس تمیز کردن برنجی برای از بین بردن زباله های اطراف لوله نازل مفید خواهد بود.2- فشار دادن یک قطعه قدیمی:
 اگر روش اول نتواند کانال نازل را در پرینتر سه بعدی باز کند ، باید با استفاده از یک رشته جدید برای رشته ، قطعه سخت شده را حذف کنید. ابتدا رشته فعلی را در اکسترودر و منبع تغذیه بردارید ، سپس دمای نازل را به 220 درجه سانتیگراد (برای یک رشته PLA) برسانید.

اکنون رشته جدید رشته را به صورت دستی وارد کنید و به آرامی قطعات سخت شده را از بالا فشار دهید (مراقب باشید که آنها را به شدت به محور افقی چاپگر سه بعدی فشار ندهید). هنگامی که کار با موفقیت به پایان رسید ، استفاده از برس تمیز کننده برای تمیز کردن کامل نازل بد نیست.

3- از بین بردن نازل سر قدیمی و درج نازل سر جدید


معمولاً وقتی مشکل حاد است ، دو روش قبلی برای بازگشایی نازل مسدود شده لوله کار نمی کند. اکنون هیچ انتخابی جز عملکرد آسان در چاپگر سه بعدی عزیز شما وجود ندارد! شما باید نازل معیوب اکسترودر را باز کنید ، بررسی کنید که قابل استفاده است یا باید قسمت جدیدی را وارد کنید.

 

اگر هرگز یکی از آنها را ضبط نکرده اید ، موظف هستید خودتان آن را امتحان کنید. به این ترتیب هنگامی که مجدداً نازل سر چاپگر سه بعدی را مجدداً جمع می کنید ، سردرگم نخواهید شد. به یاد داشته باشید که ابتدا رشته را حذف کنید و حتماً دستورالعمل های سازنده را در چاپگر سه بعدی مشاهده کنید تا قطعات را جایگزین کنید.

خلاصه در مورد چگونگی حل مشکل گرفتگی نازل در چاپگر سه بعدی


دمای نازل را بلند کنید و برای تمیز کردن از برس یا سوزن استفاده کنید
رشته را باز کنید ، دما را بالا ببرید و رشته رشته را به صورت دستی وارد کنید تا قطعه سخت شده را از بین ببرید
نازل معیوب را روی سر جایگزین کنید و قسمت مسدود شده رشته را بردارید ، در غیر این صورت قطعه جدید را جایگزین کنید

kateoustinnn
kateoustinnn

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋