kateoustinnn

kateoustinnn

توسط ۱ نفر دنبال می شود

آیا از قیمت سنگ قبر مطلع هستید؟

سنگ قبر مجلل خاص با طرح قلب


نماد قلب روی سنگ قبرها یکی از رایج ترین نمادها در همه کشورها و فرهنگ های جهان است. این نماد اغلب به صورت فانتزی اجرا می شود و اغلب در طراحی سنگ قبر کودکان استفاده می شود.

نماد قلب را می توان روی یک سنگ در زمین، یا به عنوان پایه یا مقبره قرار داد و اغلب به عنوان بخشی از یک پایه استفاده می شود که قیمت سنگ قبر را بالا می برند .

گالری سنگ قبر لوکس با طرح قلب


نمادهای دیگری مانند فرشتگان، بال پرندگان، قوها، شمع ها، آلات موسیقی، برگ ها و گل ها تکمیل کننده طرح سنگ قبر قلب هستند.
می نویسند و می گویند بارها و بارها قیمت های مختلف و هزینه های مختلف مرگ، مخصوصاً در تهران، اما بیشتر آنها روی قیمت های گورستان تمرکز می کنند که در برخی آثار قدیمی تک رقمی می تواند به ده ها هم برسد، میلیون ها تومان، اما اگر همه چیز را بخواهید بعد از آن مرگ گران و مجلل باشد، قبرستان به تنهایی کافی نیست، اجزای دیگر اهمیت ویژه ای دارند؛ مثلا سنگ قبر!

اگر این روزها به بهانه سال نو خورشیدی، به بهشت ​​زهرا (س) تهران مشرف شوید و چند قدمی بین بخش‌های مختلف قدم بزنید، متوجه می‌شوید که برخی از قبور با برخی دیگر تفاوت‌های زیادی دارند. شکل و حتی کیفیت سنگ ها . سنگ قبرهایی با رنگ ها و اشکال مختلف، با طرح ها و اشکال خاص و شمایل هایی که از بقیه خاص ترند. به نظر می رسد در اینجا یک سرآشپز شیک و موجی است.

وقتی محدودیتی در قیمت سنگ قبر وجود ندارد

حالا طبق سنت زیبای قدیمی سال نو بهانه ای است برای خاطرات بیشتر گذشته و فرصت را غنیمت شمردیم و سری به مغازه سنگ فروشی در اطراف بهشت ​​زهرا(س) زدیم.رئیس سنگ فروشی گفت همه مدل ها سنگی هستند اما طبق معمول بستگی به جیب و سلیقه شما دارد. اما به طور کلی نوع، اندازه، ضخامت و طرح سنگ در تخمین قیمت سنگ قبر تعیین کننده است.

 

آقای رسولی گفت: در حال حاضر سنگ های گرانیت نطنز اصفهان، گرانیت سیمینگ، گرانیت برزیلی، مرمر سفید و صورتی و سنگ های کرم رنگ برای سنگ قبر استفاده می شود. البته سنگ های خاص کیفیت های ویژه تری دارند و قیمت های متفاوتی دارند. منشا این سنگ ایتالیا بوده و به ندرت یافت می شود. کیفیت سنگ قبرهای برزیل هم خیلی خوبه ولی متاسفانه اکثرا الان چینی هستن و به اسم برزیل فروخته میشن.

اگرچه اکنون اکثر مردم از سنگ گرانیت سیاه برای مقبره های خود استفاده می کنند، اما برخی مرمر هرات را به دلیل منحصر به فرد بودن آن انتخاب می کنند. این نوع سنگ بسیار سفید و براق است و به همین دلیل ظاهر خوبی دارد برخی افراد حاضرند چند برابر بیشتر هزینه کنند تا از این نوع سنگ به عنوان قبر اقوام خود استفاده کنند. قیمت این سنگ در افراد مختلف متفاوت است. اندازه و شکل دارد اما از 15 تا 25 میلیون. تومان قیمت دارد.


در فروشگاهی دیگر چندین مدل سنگ خاص با طرح های برجسته وجود دارد. مالک که خود را صالح می نامد می گوید: این نوع سرستون عمدتاً برای مقابر باستانی در منطقه قدیمی بهشت ​​زهرا (س) استفاده می شود. البته در کارهای جدید مسئولان سخت گیری بیشتری روی استفاده از این ماکت سنگ دارند. شما نمی توانید هر شکل و ارتفاعی را برای سنگ انتخاب کنید، اما محدودیتی برای نوع سنگ وجود ندارد، اکثر افراد نوع خاصی از سنگ را برای خاص بودن انتخاب می کنند.

او گفت: ما همه مدل های مشتری را در فروشگاه داریم. برخی به خواسته های متوفی عمل می کنند و سنگ های قیمتی یا ارزان قیمت می خرند و برخی فکر می کنند سفارش سنگ مخصوص متوفی مهم است، انگار می خواهند کاری برای ادای احترام به آن شخص انجام دهند، شاید عذاب وجدان دارند. بعضی ها شخصا می آیند تا سنگ قبرشان را مرتب کنند.این افراد معمولا آنقدر برایشان مهم هستند که وسواس بیشتری برای سفارش دادن سنگ ها و یا حتی نوشته های روی سنگ هایشان دارند.

«قبلا تعداد سنگ فروشی ها خیلی کمتر از الان بود، اما از وقتی که سنگ های چینی و درجه 2 و 3 و همه چیز به قول بچه ها فست فود وارد شد، تعداد سنگ فروشی ها زیاد شد. سنگ‌ها را با سنگ‌های چینی جایگزین می‌کنند: «اول مردم را می‌فروختند. "

وی در خصوص ویژگی هایی که یک سنگ خوب باید داشته باشد، گفت: سنگ قبر باید یکدست و بدون خط باشد. سنگ های سفید معمولا دارای مهره های آبی رنگ در داخل سنگ قبر هستند. وجود لکه ها و رگه های زیاد روی سنگ قبر از ارزش آن می کاهد. من همیشه به مشتریان می گویم هنگام خرید به پشت سنگ قبر نگاه کنند تا ترک نخورد.

وی ادامه داد: برای سنگ های معمولی معمولا سفارش یک تا سه روز بیشتر طول نمی کشد، اما برخی از سنگ ها را مشتریان سفارش می دهند و گاهی یک ماه طول می کشد تا آن سنگ را در بازار پیدا کنیم، به عنوان مثال ما یکی از مشتریان اخیراً سنگ قبر خود را سفارش داد زیرا می خواست سنگ قبر خود را به ایالات متحده بیاورد.
وقتی علت گرانی برخی از سنگ ها را از او پرسیدیم، پاسخ داد: در حال حاضر سنگ های چینی نامرغوب در بازار وجود دارد که کاملاً دست ساز هستند و بعد از یکی دو سال زیر آفتاب و باد و باران خراب می شوند. طبیعی هستند، به همین دلیل گران هستند. تا 60-70 میلیون تومان سنگ داریم.

وی تاکید کرد: ما حتی مشتریانی داریم که در نوشته‌های او تاکید می‌کنند روی سنگ قبری که برای عزیزانشان سفارش می‌دهند باید از آب طلا استفاده شود که این خود هزینه بالایی دارد.البته بازار سنگ قبر در شب عید فطر نیز بهتر از روزهای دیگر سال است. بسیاری از خانواده ها سال به سال فرزندان خود را به یاد نمی آورند و در شب عید فطر می خواهند سنگ قبرهای خود را به روز کنند تا شرمنده پدر و مادر و مرده شوند.

وقتی سنگ قبر هم موجود است!

اگر فکر می کردید که انتخاب سنگ قبر از بین هزاران مدل موجود در بازار کار آسانی است، سخت در اشتباهید. هر چقدر هم که بپردازید، انتخاب با شماست. هر چه پول بیشتری به دست آورید، گزینه های بیشتری خواهید داشت.

سنگ قبر سیاه یا سفید، طبیعی یا دست ساز، با یا بدون تاج، نوشته شده با طلا یا سفید یا قرمز، ضخامت سنگ، با گلدان یا بدون گلدان، با یا بدون شمعدان، عکس روی سنگ و مدل های آن، حکاکی شده با دست یا لیزر، برای سفارش سنگ قبر با یا بدون قرنیز، دو یا چند لایه، کلاسیک یا ساده و ده ها گزینه دیگر موجود است. هر کدام هزینه ای خاص و جداگانه دارند. مثلاً نوشتن روی سنگ از 150000 تومان به 1000000 تومان می رسد و در صورت نیاز به متریال خاصی، قیمت بر اساس مواد مصرفی متفاوت خواهد بود.

اگر می خواهید کمی خاص تر باشید، سنگ قبرها از شیشه ساخته شده اند و سکوهایی در کنار سنگ ها برای نشستن بازماندگان قرار داده شده است.

خاص ترین سنگ قبرهای موجود در بازار

اما این پایان ماجرا نیست. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه های اجتماعی، خدمات سنگ قبر نیز وارد فضای مجازی شده است. مرتضی در یکی از مغازه های سنگ کار می کرد و اکنون به صورت آنلاین از استون بازدید می کند. شماره او به راحتی پیدا شد و او بلافاصله شروع به صحبت در مورد خدمات خود کرد. سنگ قبر هم مثل کارهای دیگر بالا و پایین است، می توانید به یک مغازه سنگ فروشی ساده در خیابان هم بروید و سنگ های 2 تا 300 هزار تومانی سفارش دهید و یا از طریق شبکه های اجتماعی سنگ قبرهای میلیونی را سفارش دهید."

او ادامه داد: «الان دیگر افراد مانند گذشته از این فروشگاه به آن فروشگاه نمی‌روند و به دنبال سنگ‌های خاصی نمی‌گردند.» با یک جستجوی ساده می‌توانید به راحتی خاص‌ترین سنگ قیمتی را که مورد علاقه‌تان است پیدا کنید. مزیت این کار این است که سفارش دهنده سنگ آن را در فضای مجازی برای اقوام می چرخاند که برای ما یک تبلیغ است.

.

kateoustinnn
kateoustinnn

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋