kateoustinnn

kateoustinnn

توسط ۱ نفر دنبال می شود

قیمت سنگ قبر چجوری حساب میشه؟


سنگ قبرهایی که با نام برزیلی در بازار عرضه می شوند از گرانیت و مرغوب هستند. سرستون های مرمر و مرمر سیاه نیز به طور گسترده در بازار موجود است. سنگ مرمر و سنگ مرمر ریزدانه دارای مقدار آهک بالایی بوده و تحت تأثیر باران اسیدی قرار می گیرند. این سنگ ها در بازار با نام شمش شناخته می شوند و کمتر در بازار دیده می شوند.

سنگ عرضه شده در بازار به نام سنگ سیمین در واقع سنگ گرانیت سیمین اصفهان بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. در بین سنگ های موجود در بازار، مرمر صورتی، مرمر سبز، سنگ مرمر کرم و سنگ شبق گران ترین و پس از آن گرانیت برزیلی قرار دارند. اما سنگ هایی که قیمت سنگ قبر  مناسب و کیفیت عالی در بازار دارند عبارتند از: گرانیت نطنز و گرانیت سیمین اصفهان.


سنگ قبر یادبود و نشانه ای برای تسکین درد بازماندگان درگذشته است. در صنعت سنگ قبر به دلیل شرایط فرسایشی و مقاومت سنگ ها از انواع سنگ قبرها مانند گرانیت، مرمر، کوارتزیت و ... استفاده می شود که با توجه به ویژگی های سنگ ها قیمت های متفاوتی نیز دارد، گسترش یافته است.


1. سنگ شبق:

این نوع سنگ گرانیت یکی از گرانترین انواع سنگ قبر است که به دلیل رنگ مشکی خاص و شکل آینه مانندی که دارد مخاطبان خاص خود را دارد.

2. سنگ گرانیت تویسرکان:

از آنجایی که این سنگ به رنگ مشکی یکپارچه و بسیار خوش رنگ است، در زمینه سنگ قبر بسیار مهم و پرکاربرد است. این نوع گرانیت یکی از مستحکم ترین سنگ هایی است که تحمل بالایی برای کنده کاری، خوشنویسی و حکاکی صورت دارد.

3. سنگ سیمین اصفهان:

این نوع سنگ گرانیت که ماندگاری و عمر بالایی دارد یکی از بهترین سنگ های ایرانی است و بافتی مخملی و دانه های ریز سفید دارد.4. سنگ مرمر سفید: این سنگ دارای رگه های صورتی، سبز یا آبی است و هر چه رگه های آن کمتر باشد، بیشتر نشان از استحکام و کیفیت دارد. اگرچه سنگ مرمر بسیار صیقلی است، اما در برابر باران اسیدی دوام ضعیفی دارد.

4. سنگ برزیلی:

ویژگی بارز این سنگ مصنوعی دانه های طلایی روی سطح آن است که جلوه خاصی به این سنگ داده است. رنگ مشکی و مقاومت بالای این سنگ در برابر گرما و سرما برای چاپ لیزری عکس بسیار مناسب است.

قیمت سنگ قبر متفاوت است.
2. سنگ قبر با قیمت مناسب و ارزان.
سنگ سر سنگ های کوارتزیت، گابرو، تراورتن و دیوریت از ارزان ترین انواع سرستون ها هستند. این نوع سنگ ها کیفیت و ماندگاری نسبتا خوبی برای مشتریان خود دارند. قیمت این سنگ قبرها متفاوت است
جدیدترین انواع سنگ قبر
نانوسنگ یکی از انواع جدیدتر سنگ قبر است که مانند سنگ برزیلی از انواع سنگ مصنوعی به حساب می آید. ساختار برخی از این سنگ ها به گونه ای است که می توانند بارها و فشارهای بالایی را تحمل کنند. نانو سنگ ها در برابر خراش، نور، اشعه ماوراء بنفش و تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم هستند. البته تراش این سنگ ها سخت است و برای حکاکی عکس مناسب نیستند. با این حال، استفاده از آن به سرعت در صنعت سنگ قبر در حال گسترش است.

kateoustinnn
kateoustinnn

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋