kateoustinnn

kateoustinnn

توسط ۱ نفر دنبال می شود

مزایای استفاده از پرینتر سه بعدی در ایران

چاپ 3D باعث ایجاد قطعات سخت می شود که لایه ها را در هر لایه ایجاد می کند. آماده سازی بخش های این روش مزایای بسیاری نسبت به تکنیک های تولید سنتی ارائه می دهد. اگر چه طیف گسترده ای از فن آوری های چاپ 3D وجود دارد، مزایای مورد بحث در این مقاله به طور کلی کل صنعت را گسترش می دهد.

پرینتر سه بعدی ممکن است هنوز بسیاری از روش های تولید سنتی را جایگزین نکنند، اما بسیاری از برنامه های کاربردی وجود دارد که چاپ 3D می تواند به سرعت طراحی با مواد دقت بالا ارائه دهد. درک مزایای چاپ 3D به طراحان اجازه می دهد تا تصمیمات بهتر را هنگام انتخاب تکنیک تولید که منجر به تحویل محصول مطلوب می شود، تصمیم بگیرد.
سرعت
یکی از مزایای اصلی چاپگر 3D سرعت است که می تواند قطعات را در مقایسه با روش های تولید سنتی تولید کند. طرح های پیچیده را می توان از مدل CAD متصل کرد و برای چند ساعت در 3D چاپ شده است. مزیت این سرعت تایید و توسعه ایده های طراحی است.

در حالی که در گذشته ما می توانیم چند روز یا حتی هفته ها را برای دریافت یک کپی صرف کنیم، چاپ سه بعدی مدل را در دست طراح چند ساعت قرار می دهد. در حالی که چاپگرهای صنعتی 3D بیشتر زمان چاپ و پردازش قطعات را پس از چاپ مصرف می کنند، توانایی تولید قطعات آماده آماده سازی در حجم های کوچک به رسانه های کوچک، مزایای صرفه جویی های فوق العاده ای را در مقایسه با تکنیک های تولید سنتی ارائه می دهد. (معمولا زمانی که منجر به شکل گیری و شکل دادن می شود ممکن است تا چند هفته طول بکشد!)

 


ساخت و ساز در یک مرحله
یکی از بزرگترین نگرانی ها در مورد طراح، چگونگی ساخت یک قطعه به عنوان مطلوب به عنوان ممکن است. اکثر قطعات نیاز به تعدادی از مراحل تولید برای تولید، و دنباله ای از مراحل انجام شده بر کیفیت و ساخت و ساز طراحی.یک قلاب فولادی را به صورت سنتی انجام دهید. مانند چاپ 3D، کار با یک مدل CAD شروع می شود. هنگامی که طراحی نهایی می شود، ساخت و ساز با برش طولی فولاد آغاز می شود. سپس برش های طولی در محل خود قرار می گیرند و جوشاندن یک به یک با یک قلاب تشکیل می دهند. شما باید کار سریع و دقیق را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که تمام اجزای به درستی تنظیم شده اند. سپس جک ها با هم به هم متصل می شوند تا سطح خوبی را به ما بدهند. سوراخ ها سپس حفر می شوند تا قلاب ها را می توان به دیوار وصل کرد. در نهایت، قلاب شن و ماسه جلا، خرد شده و نقاشی شده برای بهبود ظاهر آن.
قیمت
هزینه های ساخت و ساز را می توان به سه دسته تقسیم کرد. هزینه های عملیاتی دستگاه، هزینه های مواد اولیه و هزینه های کار.

هزینه های عملیاتی دستگاه: اکثر پرینترهای 3D دسکتاپ، همان مقدار برق را به عنوان یک لپ تاپ مصرف می کنند. فن آوری های تولید صنعتی بیشتر و بیشتر انرژی زیادی برای تولید یک قطعه مصرف می کنند، اما توانایی تولید اشکال هندسی پیچیده در یک مرحله منجر به بهینه سازی بالا و برگشت پذیر می شود. هزینه عملیات دستگاه معمولا دارای پایین ترین سهم در کل هزینه های ساخت و ساز است.

هزینه های مواد اولیه: قیمت مواد خام به طور قابل توجهی بسته به تکنولوژی افزایش می یابد. چاپگرهای دسکتاپ FDM از فیبرهای رشته ای استفاده می کنند که حدود 25 دلار در هر کیلوگرم هزینه می کنند، در حالی که چاپ SLA نیاز به رزین دارد که حدود 150 دلار در هر لیتر فروخته می شود. محدوده مواد خام موجود برای تولید تدریجی، مقایسه های کمی را با کارایی سنتی دشوار می سازد. پودر نایلون مورد استفاده در SLS حدود 70 دلار در هر کیلوگرم است، در حالی که گلوله های نایلون قابل مقایسه با آنهایی که در شکل گیری تزریق قابل مقایسه هستند می توانند فقط 2 تا 5 دلار در هر کیلوگرم خریداری شوند.هزینه مواد خام نقش مهمی در هزینه تولید قطعات در افزایش تولید دارد.

 

هزینه های نیروی کار: یکی از مزایای اصلی چاپ 3D هزینه های کار است. به غیر از چاپ پست، اکثر پرینتر سه بعدی فقط یک اپراتور نیاز به فشار دادن یک دکمه دارند. این دستگاه پس از آن یک فرآیند کاملا خودکار برای ساخت بخشی را دنبال می کند. در مقایسه با تولید سنتی، که نیاز به مکانیک بسیار واجد شرایط و اپراتورهای بیشتری دارد، هزینه نیروی کار برای چاپگرهای 3D تقریبا صفر است.

نتیجه
افزایش تولید در مقادیر کمی تولید در مقایسه با تولید سنتی بسیار رقابتی است. برای تولید نمونه هایی که شکل و اندازه آنها را تایید می کنند، این روش به طور قابل توجهی ارزان تر از روش های جایگزین صنایع دستی (قالب گیری تزریقی) است و معمولا در تولید قطعات عملکردی رقابتی است. تکنیک های تولید سنتی در افزایش حجم تولید مقرون به صرفه تر می شوند و هزینه های نصب بالا با مقادیر زیادی تولید می شود.

تنظیم ریسک
سفارش یک نمونه معیوب هزینه هر دو زمان و پول. حتی تغییرات کوچک در قالب یا ساخت و ساز می تواند تاثیر عمده ای بر قیمت داشته باشد. امکان تایید طراحی با چاپ یک کپی به پایان رسید از محصول قبل از سرمایه گذاری در تجهیزات تولید گران قیمت (قالب ها یا ابزار و اتصالات) خطر ابتلا به روند اولیه را از بین می برد. این کمک می کند تا اعتماد را قبل از سرمایه گذاری های بزرگ در تولید انبوه ایجاد کنید.

پیچیدگی و آزادی طراحی
محدودیت های اعمال شده توسط ساخت و ساز سنتی برای آنچه که می توان تولید کرد، معمولا برای افزایش ساختمان بی اهمیت است. از آنجا که قطعات لایه بندی شده اند، الزامات طراحی مانند پیش نویس گوشه ها، هنر و دسترسی به ابزار در هنگام طراحی قطعات مورد نیاز برای چاپ 3D به حساب نمی آید.در حالی که محدودیت‌هایی برای حداقل اندازه عملکردهایی وجود دارد که می‌توان آنها را به دقت چاپ کرد، اکثر محدودیت‌های تولید فردی حول محور نحوه جهت‌گیری بهینه چاپ برای وابسته به پشتیبانی می‌چرخند. کاهش و کاهش احتمال خرابی چاپ. این به طراحان آزادی بیشتری در طراحی می دهد و به این معنی است که اشکال هندسی بسیار پیچیده را می توان به راحتی تولید کرد.

kateoustinnn
kateoustinnn

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋