کارمنتو | karmento.ir

کارمنتو | karmento.ir

کارمنتو، اولین پلتفرم تخصصی مشاوره کسب و کار است و در 11 حوزه مختلف کسب و کار خدمات مشاوره‌ای، آموزشی و پروژه ارائه می‌کند. (ارائه خدمات به بیش از 25 هزار کاربر، با همراهی بیش از 350 مشاور)

برای کسب و کار خود چگونه می توانیم سرمایه جذب کنیم؟

 

امروزه بسیاری از ایده‌های خلاقانه و پولساز، به دلیل نبود سرمایه کافی برای گسترش کسب‌وکار، در همان جایگاه ایده ذهنی باقی می‌مانند و پس از مدتی هم فراموش می‌شوند. این در حالی است که هر کدام از ایده‌های اصولی، می‌توانند زمینه‌ساز رشد و پیشرفت اقتصاد کشور هم باشند. 

موضوع جذب سرمایه برای کسب‌و‌کار، یکی از چالش‌های مهم برای افراد در کسب‌وکارهای مختلف است. از طرفی روش‌های مختلفی برای جذب سرمایه وجود دارد که سریع‌تر شما را به سوددهی می‌رسانند.

بنابراین اگر شما هم قصد شروع کار و رشد کسب‌وکار خود را دارید، حتما مطالب این مقاله برای شما جذاب خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که چند دقیقه از وقت خود را همراه ما بگذرانید. 

روش‌های تامین سرمایه برای راه‌اندازی کسب و کار چیست؟

جذب سرمایه نیازمند به کارگیری روش‌‎ها و راهبردهای مختلف است. قطعا هیچ شخصی به راحتی سرمایه خود را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. بنابراین باید بدانید که چگونه جذب سرمایه کنید و از این طریق، به رشد کسب‌وکار خود هم کنید. 

البته قبل از هر چیزی باید بگوییم که اگر ایده شما به اندازه کافی قوی و خاص باشد، نیمی از مسیر جذب سرمایه را طی کرده‌اید. البته می‌توانید برای متفاوت کردن ایده‌های خود، از مشاوره کسب و کار هم کمک بگیرید. مهمترین روش‌های تامین سرمایه برای شروع کسب‌وکار، شامل موارد زیر می‌شود:

از دوستان و آشنایان کمک بگیرید.

هیچ شخصی به اندازه دوستان و آشنایان، شناخت کافی درباره شما ندارد؛ از همین رو پیشنهاد می‌کنیم که اول به سراغ اقوام و نزدیکان خود برای جذب سرمایه بروید. از طرفی قطعا ترغیب کردن اقوام و نزدیکان، خیلی آسان‌تر از افراد ناآشنا است.

شما باید در ابتدا اطمینان کافی درباره کسب‌وکار خود را از طریق اطرافیان به دست بیاورید. این روش سبب کاهش زمان و انرژی برای شروع فعالیت می‌شود. از طرفی دیگر نیازی به جذب سهام‌دار هم وجود ندارد. اما در مقابل، در برخی از مواقع هم درگیری زندگی شخصی با کار هم بین اقوام اتفاق می‌افتد.

وام بگیرید. 

مرسوم‌ترین راه برای راه اندازی کسب و کار با جذب سرمایه از گذشته تاکنون، وام گرفتن است. گرفتن وام می‌تواند به عنوان کمک هزینه برای شروع کسب‌وکار باشد و سرمایه اولیه را تامین کند؛ اما در حال حاضر وام گرفتن هم شرایط و سختی‌های خود را دارد. داشتن ضامن و پرداخت کارمزد وام، جزو مشکلات این روش است. از طرفی در بیشتر مواقع،  افراد خیلی سخت موفق به دریافت وام می‌شوند. 

از شتاب‌دهنده‌ها کمک بگیرید. 

شتاب‌دهنده یکی از سازمان‌هایی است که استارت‌آپ‌های جدید را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید ایده اولیه کسب‌وکار خود را به مرکزهای شتاب‌دهنده کسب‌وکار ارسال کنید. بازرسان این مرکز، تمام ایده‌های ارسال شده را بررسی می‌کنند و آن موردی که درصد موفقیت بیشتری داشت را انتخاب می‌کنند. اگر شما هم جزو کسب‌وکار برتر باشید، می‌توانید از خدمات شتاب‌دهنده استفاده کنید. 

به سرمایه‌گذاران خطر‌پذیر مراجعه کنید. 

سرمایه‌گذاران خطرپذیر آن دسته افرادی هستند که روی کسب‌و‌کارهای جدید و استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ اما در مقابل، درصدی از سهام شرکت را هم به نام خود می‌زنند. برای آن که شما بتوانید سرمایه‌گذاران خطرپذیر را به خود جذب کنید، باید طرح خوبی را ارائه دهید. از طرفی با توجه به سهامدار بودن سرمایه‌گذاران خطر‌پذیر، باید اظهار نظر آن‌ها در امور مختلف شرکت را هم قبول کنید. 

از سرمایه‌گذاران جمعی هم غافل نشوید. 

شما می‌توانید به جای جذب سرمایه بزرگ از یک نفر، به فکر سرمایه‌گذاران پر تعداد با مبلغ‌های کم بروید. برای آن که بتوانید از این روش استفاده کنید، باید از طریق پلتفرم‌های اینترنتی اقدام کنید.

برای این کار باید طرح خود را به طور کامل تعریف کنید. در صورت داشتن شرایط لازم، پروزه شما در فهرست پروژه‌های تایید شده قرار می‌گیرید. سپس اگر سرمایه کافی را به دست آوردید، طرح خود را در مرحله اجرا قرار دهید.

 

هنگام جذب سرمایه برای کسب و کار خود به چه نکاتی باید توجه کرد؟

با توجه به روش‌های ذکر شده، اگر می‌خواهید در روند جذب سرمایه موفق باشید، به نکات زیر هم توجه کنید:

سرمایه‌گذار را درک کنید. 

در وهله اول، باید تمامی شرایط سرمایه‌گذار را درک کنید. به این فکر کنید که اگر خود شما در جایگاه سرمایه‌گذار بودید، چه خواسته‌هایی داشتید؟ این که شما در کنار جذب سرمایه برای کسب‌وکار، به فکر سرمایه‌گذار هم باشید، اهمیت زیادی دارد. 

رویاپردازی را فراموش کنید. 

اگر فکر می‌کنید که افراد سرمایه خود را صرف ایده‌های خام ذهنی شما می‌کنند، باید از فکر جذب سرمایه بیرون بیایید. شما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که ایده خود را به مرحله اجرا برسانید. از طرفی برای پیشرفت بیشتر، بهتر است که روی نقاط قوت خود بهتر کار کنید و نقاط ضعف را هم کم کم از بین ببرید. البته می‌توانید با کمک مشاور کسب و کار، راه‌های اجرایی شدن ایده را پیدا کنید. 

درآمد خود را پیش بینی کنید. 

هر کسب‌وکاری تقریبا از سود خود در آینده خبر دارد. شما هم برای آن که بتوانید شخص سرمایه‌گذار را متقاعد کنید، باید مدل درآمدی خاص داشته باشید. برای این کار بهتر است که مواد مختلفی از جمله افراد مورد نیاز برای رسیدن به درآمد، شیوه درآمدزایی و قانونی یا غیر قانونی بودن فروش را مشخص کنید. 

مشتریان و بازار کار خود را مشخص کنید. 

هر کدام از کسب‌وکارها، بازارکارهای مختلفی دارند؛ از همین رو تعیین سرمایه مورد نیاز هم متناسب با اندازه بازار کار است. شما قبل از هر چیزی باید خصوصیات بازار کار مانند سن، تحصیلات، شغل، طبقه اجتماعی و محل زندگی را مشخص کنید. سپس با رسم نمودار درامد، سرمایه‌گذار را در جریان بازار کار و میزان سرمایه مورد نیاز بگذارید. 

تیم خود را قوی کنید. 

داشتن گروه حرفه‌ای برای شروع کسب‌وکار، کمک بزرگی به پیشرفت بیشتر کسب‌وکار می‌کند. از طرفی هزینه‌ای که سرمایه‌گذار در اختیار شما قرارداده شده است، تنها با داشتن تیم حرفه‌ای به ثمر می‌نشیند. همچنین داشتن گروه قوی، نظر سرمایه‌گذار را هم بیشتر از قبل به خود جلب می‌کند. 

درباره مسائل حقوقی تحقیق کنید. 

شما برای شروع هر کسب‌وکاری، باید مراحل حقوقی زیادی را پشت سر بگذارید. شراکت‌های مالی، قوانین حقوقی زیادی دارد که باید هر دو طرف به آن توجه کنند. از طرفی شرکت‌ها انواع مختلفی دارند که کسب‌وکار شما در قالب یکی از آن‌ها شروع به کار می‌کند. 

البته برای آن که از تمامی موارد حقوقی و راه‌های جذب سرمایه‌گذار آگاهی پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از گروه مشاوره کارمنتو کمک بگیرید. این وبسایت، امکان ارتباط تلفنی و آنلاین با مشاوران کسب‌وکار را فراهم می‌کند. بنابراین قبل از راه اندازی کسب و کار با جذب سرمایه، می‌توانید چشم‌اندار کلی درباره کسب‌وکار پیدا کنید. 

جان کلام 

با توجه به اهمیت جذب سرمایه برای کسب‌وکارها، پیدا کردن راه‎های مناسب برای جذب سرمایه‌گذار اهمیت زیادی دارد. ما در این مطلب، نکات مهمی درباره جذب سرمایه به شما ارائه کردیم. اما اگر به دنبال مشاوره کامل و خصوصی در این باره هستید، به وبسایت کارمنتو مراجعه کنید.

کارمنتو | karmento.ir
کارمنتو | karmento.ir کارمنتو، اولین پلتفرم تخصصی مشاوره کسب و کار است و در 11 حوزه مختلف کسب و کار خدمات مشاوره‌ای، آموزشی و پروژه ارائه می‌کند. (ارائه خدمات به بیش از 25 هزار کاربر، با همراهی بیش از 350 مشاور)

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋