kardival.link

kardival.link

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

نکات مهم در طراحی کاتالوگ برای افزایش فروش

کاتالوگ یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی است که توسط شرکت ها و شرکت ها استفاده می شود. بسیاری معتقدند کاتالوگ ها نقش بسیار مهم و حیاتی در بازاریابی و فروش محصولات خود دارند و همواره به عنوان ابزاری مهم برای جذب مشتری از آنها یاد می شود.

چاپ کاتالوگ یکی از مهمترین و شاید اصلی ترین شیوه ترویج و توزیع کاتالوگ ها پس از مرحله طراحی است که به دو شیوه چاپ افست یا چاپ دیجیتال انجام می شود.

 

اما سوال اینجاست که در چه شرایطی کاتالوگ باعث افزایش فروش ما می شود؟ چیز خاصی هست؟
در این مقاله، ما به برخی از نکات کلیدی برای پیشبرد کاتالوگ شما نگاه می کنیم.

 

اولین قدم در طراحی کاتالوگ، شناسایی و تعریف هدف آن است. در این مرحله باید سعی کنیم به این سوال پاسخ دهیم که هدف از سفارش کاتالوگ چیست؟ همچنین باید بررسی کنیم و ببینیم آیا کاتالوگی که طراحی و در نظر گرفته ایم مزیت رقابتی دارد و به خوبی ویژگی های سازمان یا محصول ما را نشان می دهد یا خیر.

در این بخش مهم است که اهداف خود را به خوبی تعیین کنیم و همچنین منافع مشتریان را در نظر بگیریم. اما قبل از آن برای دیدن تصاویر و نمونه کاتالوگ های چاپ شده در استودیو هنر امروز مرکز چاپ کاتالوگ ارزان و فوری در تهران حتما سری به این سایت بزنید

اساسا بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که نیازهای مشتری را شناسایی کنید و سعی کنید کاتالوگ خود را طوری طراحی کنید که نیازهای مشتری را برآورده کند.

محتوای مورد نظر خود را جمع آوری کنید

نکته مهم دیگری که می تواند تاثیر کاتالوگ بر فروش شما را افزایش دهد داشتن تمامی اطلاعات لازم است. به عنوان مثال، ویژگی های محصول، لیست محصولات، انواع محصول و غیره را جمع آوری کنید. که برای مخاطب جذاب باشد و به ابهامات مشتری پاسخ دهد و آنها را به ترتیب در کاتالوگ قرار دهد تا کاربران برای خواندن آنها مشکلی نداشته باشند.

 

طراحی رنگ و فونت شما خاص و منحصربفرد باشد

یکی از عواملی که همیشه مخاطب را جذب می کند، ظاهر کاتالوگ است. در این مرحله باید از رنگ هایی استفاده کرد که هارمونی خاصی داشته باشند.

در طراحی جلد کاتالوگ نیز باید دقت کرد و از طرح های بدیع و جدید استفاده کرد. هرچه طراحی شما خاص و منحصر به فرد باشد، شانس شما برای جذب مخاطب بیشتر است.

سعی کنید همیشه مراقب کاربران در کاتالوگ خود باشید و از صفحات درهم و برهم پر از متن و عکس اجتناب کنید زیرا به سرعت کاربران را خسته می کند.

بسیاری از طراحان و فعالان عرصه چاپ، انتخاب طرح را با توجه به سلیقه و نیاز مخاطب پیشنهاد می کنند.

 

از تصاویر جذاب و واقعی استفاده کنید

تصاویر محصولات و خدمات شما به عنوان مرکز و مهمترین بخش کاتالوگ. سعی کنید همیشه از تصاویر باکیفیت استفاده کنید و تصاویری را که برایتان مهم‌تر و ارزشمندتر از سایر عکس‌ها هستند بزرگ‌تر کنید زیرا مخاطب را تشویق می‌کند تا توضیحات شما را نیز بخواند.

نکته مهم دیگر این است که تصاویری را که برای شما اهمیت بیشتری دارند در صفحات اول کاتالوگ قرار دهید زیرا گاهی کاربران تا آخرین صفحه کاتالوگ شما را بررسی نمی کنند.

 

از کاغذ مناسب استفاده کنید

باید روی کیفیت و جنس کاغذ تمرکز کنید. یک کاتالوگ می تواند دست به دست هم دهد، بنابراین باید از کاغذ با کیفیت و بادوام برای حفظ طول عمر آن استفاده کنید. نوع کاغذ نیز برای موفقیت کاتالوگ شما مهم است.

چاپ افست کاتالوگ

از مهمترین ویژگیهای چاپ افست کاتالوگ، چاپ کاتالوگ در تیراژ و تعداد بالای آن است، به نحوی که تولید کاتالوگ ها در تعدادهای کمتر از ۵۰۰ عدد اساسا صرفه اقتصادی ندارد و بهتر است تا برای چاپ کاتالوگ ها در تعداد کم، از شیوه چاپ دیجیتال کاتالوگ ها استفاده نمود.

گستردگی خدمات پس از چاپ نظیر یووی، امباس، طلاکوب و … نیز از مزیت های چاپ افست کاتالوگ به شمار می رود.

این شیوه از چاپ کاتالوگ ها محدویت های خاص خود را در ابعاد چاپی دارند اما در تعداد چاپ کاتالوگ به شیوه افست، هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید هر تعداد که مایل بودید سفارش چاپ کاتالوگ را با ما در میان بگذارید.

 

همچنین بخوانید : نکاتی که قبل از طراحی کاتالوگ باید بدانید 

 

چاپ دیجیتال کاتالوگ

مهم ترین ویژگی چاپ کاتالوگ دیجیتال مقرون به صرفه بودن چاپ کاتالوگ های کوچک است. از آنجایی که چاپ افست امکان چاپ در حجم کم را ندارد، می توان گفت که بارزترین ویژگی چاپ دیجیتال کاتالوگ در کنار سرعت بسیار بالای کار، صرفه جویی در این نوع چاپ در تعداد کم است.

چاپ دیجیتال کاتالوگ دارای کیفیت چاپ بسیار بالا و همچنین امکان صحافی های مختلف از جمله: صحافی ساده منگنه; صحافی منگنه لوپ، صحافی با چسب حرارتی و... نیز در این نوع چاپ ارائه می شود.

یکی دیگر از کاربردهای منحصربفرد کاتالوگ های چاپ دیجیتال، نمونه برداری پیش جبرانی است. این ویژگی به ما اجازه می دهد تا قبل از ارسال فایل کاتالوگ برای چاپ در مقادیر زیاد، خطاهای جزئی را تصحیح کنیم.

kardival.link
kardival.link

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋