kardival.link

kardival.link

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

4 مشکل رایج شیرهای برقی هیدرولیک

شیر برقی هیدرولیک وسیله ای است که برای کنترل جریان مایع یا گاز در یک سیستم استفاده می شود. معمولاً توسط انرژی الکترومغناطیسی در یک سیم پیچ تغذیه می شود.

این شیرها در تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی مفید هستند و در انواع مختلفی از جمله شیرهای دو طرفه، سه طرفه و چهار طرفه تولید می شوند. شیرهای دو طرفه دارای دو درگاه ورودی و خروجی هستند.

دریچه های سه راه اصلی به طور خاص برای سیلندرهای کارکرده و شیرهای کنترلی با هوا طراحی شده اند. شیرهای برقی چهار طرفه نیز می توانند در کارکرد شیرهایی که دارای دو شیر برقی هستند، مفید باشند. شیرهای برقی معمولاً از فولاد ضد زنگ، تفلون و مواد برنجی ساخته می شوند که خواص خورندگی و گرمایشی متفاوتی دارند.
 

 

انواع شیرهای برقی هیدرولیک  را بشناسید

یک شیر برقی هیدرولیک را می توان در اشکال و اندازه های مختلف یافت، همه اینها بستگی به این دارد که شیر برای چه چیزی استفاده شود.

آنها می توانند باز، بسته یا همچنین می توانند یک شیر دو طرفه باشند.

دریچه باز اجازه عبور گاز یا مایع را می دهد و دریچه بسته درست برعکس عمل می کند. شیر دو طرفه دارای یک پورت مشترک، یک پورت باز و در نهایت یک پورت بسته می باشد( آشنایی با انواع شیر های برقی هیدرولیک ).

مشکلات  رایج شیر های برقی هیدرولیک شامل موارد زیر می باشد:

1- سوپاپ ها باز نمی شوند

شیرهای برقی هیدرولیک را در هیدرولیک نادری بررسی کنید.

شیرهای برقی ممکن است به دلیل قطع برق، فشار ناهموار، ولتاژ نامناسب، کثیفی زیر دیافراگم، خوردگی، اجزای مفقود یا کویل سوخته باز نشوند. با این حال، از آنجایی که دلایل زیادی وجود دارد، باید سعی کنید مشکل را محدود کنید تا آن را برطرف کنید.

مهم ترین قسمت هایی که در این فرآیند باید ارزیابی کنید منبع تغذیه، دیافراگم شیر، فنر دیافراگم، تنظیم کنترل جریان، درگاه ورودی یا خروجی سوپاپ و درگاه تخلیه سوپاپ است.

 

2- سوپاپ ها تا حدی بسته می شوند

دریچه‌ها همچنین ممکن است گاهی اوقات بسته نشوند. این می تواند به دلیل نادیده گرفتن دستی، اختلاف فشار، قدرت سیم پیچ باقیمانده، لوله آرمیچر آسیب دیده، صندلی های سوپاپ معکوس یا آسیب دیده و برخی از اجزای گم شده باشد.

مطمئن شوید که سیم کشی، اتصالات سرب، قطعات و دیافراگم خود را به طور کامل بررسی کرده اید تا ببینید مشکل خاص چیست. همچنین می توانید سعی کنید سیم پیچ را کمی بلند کنید تا بررسی کنید که آیا میدان الکترومغناطیسی وجود دارد یا خیر.

اگر روزی دیافراگم معکوس دارید، عاقلانه است که قبل از تعویض آن با دیافراگم جدید، آن را به درستی نصب کنید

 

3- صداهای نامنظم دریچه

هر بار که یک سوپاپ بسته یا باز می شود، ممکن است صدای چکش آزاردهنده ای بشنوید، یا در موارد دیگر، ممکن است صدای وزوز در هنگام کار دریچه های برقی شنیده شود. این صداهای اشتباه دریچه می تواند به دلیل تفاوت فشار ورودی یا خروجی در داخل سیستم باشد.

کوبیدن آب به هنگام باز شدن دریچه می تواند به دلیل فشار مایع بالا باشد که از طریق سوراخ لوله کوچک عبور می کند. نصب یک لوله T-piece قبل از هوا می تواند به کاهش نویز و کاهش ضربه کمک کند.

همچنین می توانید ابعاد لوله خود را افزایش دهید تا سرعت اجزای مایع خود را کاهش دهید. افزایش اندازه لوله راه خوبی برای کاهش فشار ورودی روی شیرها نیز خواهد بود

 

4- مشکلات کویل

کویل ممکن است بسوزد، ذوب شود یا حتی با روشن شدن برق سرد بماند. این مشکلات سیم پیچ می تواند ناشی از اتصال کوتاه، کشیدن آرمیچر سیم پیچ، ولتاژ اشتباه، و دمای بالا (گازها، مایعات و غیره) باشد.

برای جلوگیری از تغذیه اشتباه ولتاژ، حتماً سازگاری ولتاژ سیم پیچ خود و AC یا DC بودن آن را با منبع تغذیه بررسی کنید. رطوبت داخل را بررسی کنید و در صورت لزوم تعویض کنید. آرمیچرهای آسیب دیده یا خمیده را نیز تعویض کنید و سازگاری رسانه با شیر خود را بررسی کنید. فراموش نکنید که شیرهای برقی را به مناطق خنک تر منتقل کنید یا ممکن است تهویه اطراف شیرها و سیم پیچ را افزایش دهید.

منبع :

https://hydrolic.farsiblog.com/1400/09/10/common-solenoid-valve-problems/

 

kardival.link
kardival.link

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋