kardival.link

kardival.link

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

پمپ های دنده ای چرخشی چگونه کار می کنند؟

یک پمپ دنده ای چرخشی داخلی از یک اصل جابجایی مثبت استفاده می کند. پمپ دارای پوششی است که در آن یک چرخ دنده دوگانه (یک چرخ دنده روتور بیرونی و یک چرخ دنده بیکار داخلی) و مجموعه هلالی قرار دارد.

همانطور که چرخ دنده روتور شروع به چرخش می کند، چرخ دنده هرزگرد با دندان ها شروع به مشبک شدن می کند.

این فضای بین این چرخ دنده ها و عمل مش بندی است که هم سیال را به داخل می کشد و هم آن را جابجا می کند. شکل هلالی هم چرخ دنده بیکار را خنثی می کند و هم یک مهر و موم بین درگاه های مکش و تخلیه ایجاد می کند.

 

 

                                                                                               خرید پمپ دنده ای داخلی

 

مسیر سیال و مکانیزم چرخ دنده


در تصویر زیر ، مسیر سیال و مکانیزم دنده را مشاهده می کنید. دو چرخ دنده جریان را تولید می کنند - روتور (1) و چرخ دنده (2). روتور idler داخلی را به حرکت در می آورد. با چرخش چرخ دنده ها، مایع توسط هلال (3) به داخل فضاها کشیده می شود و به آرامی به سمت درگاه تخلیه حمل می شود، جایی که چرخ دنده ها مشبک می شوند و فضا را می بندند و سیال را خارج می کنند. نتیجه یک جریان ثابت و صاف و بدون ضربان است.

 

 

بیشتر بخوانید : انواع هیدروموتور ها کدامند ؟

 

مزایای پمپ دنده ای دوار داخلی


پمپ دنده ای دارای مزایای زیادی است زیرا مکانیزم چرخ دنده با تلرانس های نزدیک به پایان رسیده است که عملکرد بسیار کارآمدی از نظر مکش و تخلیه را ارائه می دهد. ماهیت دندانه های چرخ دنده و حرکت قدرتمند آن را در کار با مایعات چسبناک تا 100000 cps از جمله شکلات، چربی ها، روغن ها و موارد مشابه استثنایی می کند.

اگرچه پمپ جامدات و مواد ساینده را به خوبی اداره می کند، پمپ می تواند سیالات حساس به برشی را با جریان غیر ضربان دار ملایم به لطف انباشته شدن و تحویل صاف دندانه های چرخ دنده کنترل کند. جریان مستقیماً با سرعت متناسب است، مستقل از فشار، کنترل و قابلیت اطمینان بیشتری را به اپراتور سرویس می دهد.

 

مزایای پمپ دنده ای دوار داخلی 


با توجه به شکل چرخ دنده ها و نحوه مونتاژ آنها، پمپ می تواند دماهای بالا (تقریباً 300 درجه سانتیگراد در برخی مدل ها حتی بالاتر از این) را تحمل کند و فشارهای بالای سیستم را تحمل کند.

پمپ را می توان در هر دو جهت کار کرد و به همان پمپ اجازه می دهد در هر دو جهت منتقل شود. با توجه به تلورانس های استثنایی، بالابر مکش ایجاد شده توسط مکانیزم چرخ دنده، خود پرایمینگ است.

در بسیاری از تاسیسات، متوجه شده‌ایم که اگر پمپ در فرآیندی که مشخص شده است، سیال را مدیریت کند، پمپ برای MTBF بسیار بالا و تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده کار می‌کند.

بیشتر بخوانید : عملکرد پمپ پیستونی چگونه است ؟

 

کاربردهای پمپ دنده ای دوار داخلی


به طور معمول یک پمپ دنده ای دوار داخلی در مدیریت مایعات چسبناک 'تمیز' برتری دارد. پمپ‌های دنده‌ای معمولاً روی سیال‌هایی با ویسکوزیته پایین‌تر استفاده می‌شوند، جایی که جریان ثابت در فشار بالا مانند تغذیه سیستم مشعل با سوخت دیزل مورد نیاز است.

شکلات، چربی و روغن
رزین ها و پلیمرها
قیر و قیر
سوخت و روان کننده ها
حلال ها
صابون و محصولات مراقبت شخصی

نتیجه گیری 

امروز پمپ ها هیدرولیک خصوصا پمپ های دنده ای ( داخلی و خارجی ) استفاده زیادی در صنایع مختلف دارند از این رو باید متناسب با نیاز خود بتوانید بهترین پمپ را انتخاب کنید یکی از مراکزی که در زمینه فروش و تعمیر پمپ دنده ای توانسته پاسخگوی میاز مخاطبان باشد فروشگاه هیدرولیک نادری می باشد . درصورتیکه نیاز به خرید این محصولات دارید می توانید به این فروشگاه به نشانی  hydkala.com مراجعه کنید 

 

kardival.link
kardival.link

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋