kardival.link

kardival.link

توسط ۲ نفر دنبال می شود
 ۵ نفر را دنبال می کند

عملکرد پمپ پیستونی چگونه است ؟

یک پمپ پیستونی از نظر ظاهری شبیه به موتور خودروهای موتوری است و یک آرایش تک سیلندر ساده قبلاً در شکل زیر نشان داده شده است. با این حال، چنین پمپ ساده ای که یک پالس سیال را در هر دور ارسال می کند، پالس های فشار غیرقابل قبولی زیادی را به سیستم تولید می کند. بنابراین پمپ‌های پیستونی عملی از سیلندرها و پیستون‌های متعدد برای صاف کردن انتقال سیال استفاده می‌کنند، و در طراحی پمپ‌های چند سیلندر که به‌طور شگفت‌انگیزی فشرده هستند، هوشمندی زیادی انجام می‌شود.

شکل 2.12 یک شکل از پمپ پیستونی شعاعی را نشان می دهد. پمپ از چندین پیستون توخالی در داخل یک بلوک سیلندر ثابت تشکیل شده است. هر پیستون دارای دریچه های ورودی و خروجی فنری است. با چرخش بادامک داخلی، سیال به آرامی از درگاه ورودی به درگاه خروجی منتقل می شود.

شکل جایگزین پمپ پیستونی، طراحی محوری شکل پایین است که در آن پیستون های متعدد در یک سیلندر چرخان چیده شده اند. پیستون ها توسط یک صفحه زاویه دار ثابت به نام صفحه swash حرکت می کنند. هر پیستون را می توان توسط فنرها یا با یک صفحه کفش چرخان متصل به صفحه swash در تماس با صفحه swash نگه داشت.

                                                                             خرید پمپ پیستونی هیدرولیک 

جابجایی پمپ با تغییر زاویه صفحه swash کنترل می شود. هرچه زاویه بزرگتر باشد، جابجایی بیشتر است. با صفحه swash جابجایی عمودی صفر است و حتی می توان جریان را معکوس کرد. زاویه صفحه سواش (و در نتیجه جابجایی پمپ) را می توان به راحتی از راه دور با افزودن یک سیلندر هیدرولیک جداگانه کنترل کرد.

شکل جایگزین پمپ پیستونی محوری، پمپ محور خمیده شکل زیر است. ضربه زدن پیستون ها به دلیل زاویه بین محور محرک و بلوک سیلندر در حال چرخش حاصل می شود. جابجایی پمپ را می توان با تغییر زاویه محور محرک تنظیم کرد.

 

پمپ های پیستونی راندمان حجمی بسیار بالایی دارند (بیش از 98 درصد) و در بالاترین فشارهای هیدرولیکی قابل استفاده هستند. با این حال، آنها حجیم و پر سر و صدا هستند. از آنجایی که از پمپ های پره ای و دنده ای پیچیده تر هستند، به نسبت گران تر هستند و نگهداری آنها به مهارت بیشتری نیاز دارد. 

شاید دوست داشته باشید بدانید : کاربرد شیر هیدرولیک در صنایع 

 

 

 


پمپ های پیستونی بیشترین دامنه عملکرد کلی را ارائه می دهند. می توان آنها را با سرعت بالا هدایت کرد تا نسبت قدرت به وزن بالایی را ارائه دهد. آنها می توانند در سطوح فشار بیش از 5000 psi کار کنند. با توجه به پیستون های بسیار نزدیک، آنها بالاترین راندمان حجمی را دارند (اسپوزیتو، 2003).

شکل 1 یک پمپ پیستونی محوری خمیده شماتیک را نشان می دهد که حاوی یک بشکه با پیستون هایی است که با شفت اصلی می چرخند. خط مرکزی بشکه در یک زاویه افست نسبت به خط مرکزی شفت اصلی تنظیم شده است. بشکه شامل تعدادی پیستون است که در امتداد یک دایره قرار گرفته اند. میله های اتصال پیستون توسط اتصالات توپ و سوکت بر روی صفحه پایه محور اصلی متصل می شوند. با تغییر فاصله بین صفحه پایه محور اصلی و لبه بشکه، پیستون ها با فشار وارد و از سوراخ های خود خارج می شوند. یک مفصل با سرعت ثابت لوله را به شفت اصلی متصل می کند تا حرکت همزمان بشکه را فراهم کند.

 

پمپ های پیستونی برای چه مواردی استفاده می شوند 

پمپ پیستونی نوعی پمپ جابجایی مثبت است که در آن آب بند فشار بالا با پیستون رفت و آمد می کند. از پمپ های پیستونی می توان برای جابجایی مایعات یا فشرده سازی گازها استفاده کرد. آنها می توانند در طیف وسیعی از فشارها عمل کنند. عملکرد فشار بالا را می توان بدون تأثیر قوی بر سرعت جریان به دست آورد.

شاید دوست داشته باشید بدانید : هیدرولیک نادری مرکز خرید و تعمیر جک پنوماتیک

 

پمپ های پیستونی چگونه کار می کنند ؟

آنها با ایجاد فشار از طریق توزیع انرژی در سیال پمپ شده کار می کنند. این عمل منجر به ایجاد یک سیلندر سیال تحت فشار می شود. پمپ های پیستونی زمانی ایده آل هستند که یک کاربرد به دبی بالاتر سیال و فشار کم نیاز دارد، که می تواند سیال را با سرعت بالا و با تلاش کمی تخلیه کند.

خرید پمپ پیستونی هیدرولیک

هیدرولیک نادری بزرگترین مرکز فروش و تعمیرات محصولات هیدرولیکی و پنوماتیکی با چندین سال تجربه در این زمینه می تواند میزبان یکی از انتخاب های شما باشد این فروشگاه تمامی محصولات را با استفاده از توان داخلی و تولید و یا در صورت لزوم بطور مستقیم وارد می کند لذا قیمت این محصولات بدون واسطه بوده و نسبت به رقبا بسیار مقرون بصرفه می باشد در صورت تمایل و هرگونه سفارش می توانید به فروشگاه هیدرولیک نادری به آدرس hydkala.com مراجعه کنید

kardival.link
kardival.link

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋