کامارادو (kamarado.co)

کامارادو (kamarado.co)

کامارادو محیطی برای دسترسی به محصولات حوزه خانه و آشپزخانه، ادارات، فضای باز و… می باشد. ( آدرس سایت : kamarado.co )

راهکار هایی برای اینکه باغ یا حیاط زیبا تری داشته باشیم! ( 7 راهکار طلایی )

آیا میخواهید باغ یا حیاط خودتان را زیبا تر کنید؟ جالب است بدانید اندازه آن اصلا مهم نیست و فرقی ندارد که چقدر بزرگ یا کوچک باشد، در این مطلب به نکاتی مهم و ساده اما واقعا تاثیر گذار میپردازیم که میتوانند در زیبایی باغ یا حیاط شما بسیار مفید واقع شوند.

اولین راهکار : گیاهان گلدار اضافه کنید!

معمولا در نگاه اول رنگ غالب باغ شما سبز است و شما باید برای ایجاد تضاد و شکستن این رنگ سبز، از گیاهان گلدار استفاده کنید که با اضافه کردن رنگ های مختلف مثل قرمز، آبی، زرد و... تضادی را در فضای کلی و رنگ کلی باغ شما ایجاد کنند تا محیط باغ شما زیبا تر به نظر برسد!

اگر میبینید که نمیتوانید به هر دلیلی در باغ مورد نظر گل بکارید ( مثلا به دلیل سخت بودن نگهداری و... ) میتوانید از گیاهان و سبزیجات گلدار استفاده کنید! این گیاهان عبارت اند از : پیازچه (بنفش)، پیازچه (سفید)، شوید (زرد)، آویشن (صورتی کم رنگ تا بنفش)، ریحان (سفید یا بنفش)، مریم گلی آناناسی (قرمز)، رزماری (بنفش)، موشک (سفید) و.... به این ترتیب باز هم میتوانید بدون کاشتن گیاهان گلدار، رنگ های متنوعی در محیط باغتان داشته باشید.

دومین راهکار : علف های هرز را حتما کنترل کنید!

علف های هرز را قبل از اینکه خیلی بزرگ شوند حذف کنید! علف های هرز دو خاصیت بسیار بد در باغ شما ایجاد میکنند : 1- بی نظمی 2- تضعیف دیگر گیاهان، پس برای اینکه از شر آن ها در امان باشید هر دو هفته یکبار کلیه علف های هرز موجود در باغ را شناسایی کرده و نابود کنید!

اگر دلتان برای علف های هرز میسوزد میتوانید مهربان باشید و آن ها را در گلدان جداگانه بزارید و سپس به مکان دوری برده و آن ها را بکارید.

سومین راهکار : میز و صندلی مناسبی را انتخاب کنید!

یکی از مواردی که به شدت میتواند در ظاهر باغ شما تاثیرگذار باشد، نوع مبلمانی است که در داخل آن استفاده کردید تا در مواقع مختلف برای صبحانه یا ناهار یا شام و... با دیگر اعضای خانواده بر روی آن ها بنشینید و به صرف وعده های غذایی مختلف بپردازید، انتخاب یک میز و صندلی باغی مناسب و زیبا میتواند به شدت تاثیر گذار باشد!

سعی کنید از میز و صندلی فضای باز دارای ویژگی های مخصوص استفاده کنید! منظور از ویژگی های مخصوص این است که بتوانند در برابر شرایط جوی مختلف مثل باراش باران و تابش خورشید و.... مقاومت داشته باشند و دچار آسیب نشوند!

همچنین خرید انواع میز و صندلی حصیری دست بافت نیز میتواند یکی از انتخاب هایی باشد که به شدت در افزایش زیبایی باغ شما تاثیر گذار خواهد بود، اینگونه میز و صندلی های حصیری به دلیل ساختار و شکلی که دارند باعث میشوند محیط باغ شما بسیار زیبا و رویایی دیده شود...

چهارمین راهکار : وسایل تزئینی اضافه کنید!

اضافه کردن وسایل تزئینی و هنری مختلف به بخش های باغ نه تنها باعث زیبا شدن فضای محیط مورد نظر میشود، بلکه فضای باغ یا حیاط مورد نظر را هنری تر میکند! از راه دور به باغ خودتان نگاه کنید تا دقیقا متوجه شوید که چه نیاز دارد، شاید اضافه کردن یک زیور کوچک به چند گلدان بتواند تاثیر فوق العاده ای بگذارد!

یا شاید اضافه کردن یک مجسمه کوچک پرنده در وسط باغ یا در کنار دیوار های آن بتواند به شدت فضای محیط مورد نظر را فانتزی کند! یا شاید نیاز باشد یک قفسه زیبا تهیه کنید و گلدان ها را با نظم در داخل آن بچینید تا یک قفسه پر از گل و گیاه در گوشه ای از باغتان داشته باشید تا فضا و اتمسفری متفاوت ایجاد کند!

پنجمین راهکار : چرا فقط گیاهان تزئینی؟

شما برای محیط باغ یا حیاط خودتان محدود نیستید که فقط از گل و گیاهان تزئینی استفاده کنید! شما میتوانید از گیاهان خوراکی نیز به عنوان گیاهان دو منظوره ( هم زیبایی دارند و هم محصول میدهند ) استفاده کنید! گیاهانی مانند جعفری برگ دار، توده پیازچه، تپه آویشن لیمویی و ریحان فشرده یونانی با گل همیشه بهار، بنفشه و تاتسوی را انتخاب کنید، این گیاهان نه تنها تنوع رنگ را ایجاد بلکه زیبایی، طعم و ساختار را نیز اضافه میکنند.

ششمین راهکار : نور پردازی و تجهیزات روشنایی!

با داشتن نور پردازی خوب و حرفه ای میتوانید حتی در هنگام غروب و شب نیز که نور خورشید نیست باز هم باغ زیبایی داشته باشید، پیشنهاد ما این است که به سراغ آویز های زیبا بروید که بتوانید آن ها را در بخش های مختلفی از باغ خودتان از گیاهان و بخصوص درختان آویزان کنید! دقت نمایید با توجه به اینکه در هنگام شب گیاهان و درختان نیز به خواب میروند و نیاز به استراحت دارند، این چراغ های آویز نباید به صورتی باشند که نور خیلی زیادی را به خود درخت بتابانند و باعث اذیت شدن درختان یا گیاهان شوند.

همچنین استفاده از چراغ های پایه دار باغی نیز میتواند انتخاب خیلی خوبی باشد و شما میتوانید آن ها را در گوشه و کنار باغ خودتان نصب نمایید، لازم به ذکر است که در صورتی که قصد خرید انواع وسایل روشنایی باغی یا لوستر مدرن و... دارید میتوانید به این لینک مراجعه کنید و مدل های بسیار گسترده ای از انواع محصولات روشنایی و لوستر های مدرن را مشاهده نمایید.

هفتمین راهکار : از ازدحام جلوگیری کنید!

ممکن است بعد از خواندن این مطلب ذوق زیادی داشته باشید که انواع گیاهان مختلف را در باغ خودتان بکارید یا وسایل تزئینی مختلف و میز و صندلی فضای باز مخصوص را در داخل باغ خودتان برای زیبایی بیشتر قرار دهید اما دقیقا اشتباه از اینجا شروع میشود.... همیشه بخاطر داشته باشید که "باغ های زیبا از ازدحام و شلوغی دوری میکنند".

اگر فضای خیلی زیادی در اختیار ندارید لازم نیست آن را پر از وسایل تزئینی و هنری مخصوص باغ کنید یا اینکه همه جای آن را با گیاهان و درختان پر کنید، یاداتان باشد که همیشه باید در دکوراسیون باغ باید از ازدحام جلوگیری کنید و فضای محیط مورد نظر را متعادل نگه دارید، اگر فضای زیادی در اختیار ندارید به جای پر کردن زمین با تعداد زیادی از گیاهان تزئینی، میتوانید از سبد یا گلدان های آویزان و اتصال آن ها به دیوار استفاده کنید تا هم فضای کمی اشغال شود و هم بتوانید از هر گیاهی که دوست دارید در باغ خودتان داشته باشید، با تشکر از شما بابت همراهی ما تا انتهای این مطلب.

کامارادو (kamarado.co)
کامارادو (kamarado.co) کامارادو محیطی برای دسترسی به محصولات حوزه خانه و آشپزخانه، ادارات، فضای باز و… می باشد. ( آدرس سایت : kamarado.co )

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋