همانطور که میگویند، وبسایت چهره کسب و کار شماست، بنابراین باید از هر نظر فوقالعاده و بیعیب و نقص باشد. این بدان معناست که در طول فرآیند توسعه و طراحی یک وبسایت، باید توجه مناسب و دقیقی به آن معطوف شود. حتی پس از راهاندازی و استفاده از وبسایت برای مشتریان، باید آزمایشهای مختلفی به طور منظم انجام شود تا عملکرد وبسایت مشخص شود. در واقع، این یکی از دلایلی است که وبسایتهای مشاغل بزرگ بسیار بینقص و بیعیب و نقص به نظر میرسند، زیرا آنها همیشه عملکرد سایت خود را بررسی میکنند که یک روش خوب است.
من از بسیاری از توسعهدهندگان و طراحان شنیدهام که میگویند حتی پس از اینکه تمام تلاش خود را برای یک وبسایت میکنند، هنوز برخی از خطاها توسط آنها نادیده گرفته میشود. تا آنجا که من میدانم، اینها اشتباهاتی هستند که در طبیعت رایجترین هستند و هنوز هم بسیاری از توسعهدهندگان در وهله اول متوجه آنها نمیشوند. فرقی نمیکند که تا به حال در چنین موقعیت مشابهی قرار نگرفته باشید، این پست هنوز هم برای هر توسعهدهنده و طراح وجود دارد تا به آنها کمک کند هر بار که وبسایتی میسازند، به دنبال برخی از رایجترین اشتباهات طراحی وبسایت باشند.
تا حالا شده وارد وبسایتی بشید که قبل از اینکه حتی اطلاعاتی که برای اون وارد سایت شدید رو بهتون بده، کلی پیام براتون نمایش داده باشه. خب، این یه جورایی گیجکنندهست، نه؟ بخش عمدهای از بازدیدکنندگان این پیامها رو مانع میدونن و وبسایتها رو بیهدف میدونن. این وبسایتها بیشتر شبیه فروشگاههای آفلاین هستن که فروشندهها مدام مشتریها رو بمباران میکنن تا یه چیز ناخواسته بفروشن.
خب، در مورد راهحل، بهتر است آن را ساده نگه دارید. به جای اینکه مشتریان خود را مجبور به بازدید اجباری از یک صفحه وب کنید، بازدیدکنندگان را به آنچه میخواهید ببینند هدایت کنید. حتی اگر پیامی در وبسایت خود قرار میدهید، مطمئن شوید که شامل نوعی از مزایایی است که کاربران میتوانند با انجام عمل ذکر شده به دست آورند.
متنها و تصاویر در واقع یکی از عوامل مهمی هستند که بازدیدکنندگان را متقاعد میکنند دوباره از وبسایت بازدید کنند. اما وقتی هر دو عنصر در یک وبسایت بیش از حد زیاد شوند، در نهایت نتیجهی معکوس میدهند. شلوغی بصری اغلب یافتن اطلاعات صحیح را برای بازدیدکنندگان دشوار میکند. در نتیجه، اعتبار وبسایت نیز مختل میشود. گزارشی که توسط فوربس منتشر شده است بیان میکند که عناصر طراحی از جمله تبلیغات و طرحبندیهای زننده، دو عامل مهم در ایجاد حس بیاعتمادی در بازدیدکنندگان هستند. به عنوان راه حلی برای این مشکل، تمام عناصری را که باعث حواسپرتی میشوند از صفحه حذف کنید.
نکته دیگری که بازدیدکنندگان را ناامید میکند، لینک/لینکهای خراب است. اگر طراحی وبسایت شما دارای لینکهای خراب باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که اعتماد و اطمینان کاربران به وبسایت شما از بین برود. بنابراین، توصیه میشود تمام لینکهای وبسایت خود را به طور منظم بررسی کنید و مطمئن شوید که سالم هستند و کار میکنند. در صورت مشاهده هرگونه خرابی، فوراً آن را برطرف کنید.
محتوای فوقالعاده خوب شما بدون نوع و اندازه فونت خوانا، هیچ است. این عادت طبیعی کاربران است که فقط نگاهی به صفحه بیندازند. با همان یک نگاه، آنها تصمیم میگیرند که در صفحه بمانند یا نه. به فونتهایی پایبند باشید که به راحتی قابل مشاهده و خواندن باشند.
به یاد داشته باشید، محتوا پادشاه است ! در حال حاضر جایی برای محتوای قدیمی یا خستهکننده وجود ندارد. گوگل همچنین محتوای تازه را به محتوای کپیشده ترجیح میدهد. در واقع، رتبهبندی وبسایت شما تا حد زیادی به محتوا بستگی دارد. فیدهای توییتر نادیده گرفته شده، وبلاگهای رها شده و عکسهای اینستاگرام با مدیریت و بهروزرسانی ضعیف، میگویند وبسایت شما کسلکننده است و کسبوکارتان نادیده گرفته شده است. بنابراین، باید مطمئن شوید که وبسایت شما فقط شامل وبلاگهای تازه نوشته شده (که کپیبرداری نشدهاند) و محتوای qazwsxqwaszx123! باشد. علاوه بر این، فیدهای اجتماعی را فقط در صورتی در وبسایت خود قرار دهید که بتوانید مرتباً آنها را بهروزرسانی کنید.
پاسخ ها