kobra khojasteh

kobra khojasteh

طراحی وب در مقابل محتوا - کدام مهمتر است؟

هنگام ایجاد یک وب‌سایت، عوامل مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. دو عامل اصلی، طراحی واقعی و محتوای سایت هستند، اما کدام یک مهم‌تر است؟ پاسخ به این سوال دشوار است. البته، شما می‌خواهید هنگام ایجاد یک وب‌سایت از هر دو به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، اما باید روی کدام یک بیشتر تمرکز کنید؟ از خود بپرسید، آیا ترجیح می‌دهید یک وب‌سایت زیبا با هزینه محتوای با کیفیت بالا داشته باشید یا بخشی از آن زیبایی را برای محتوای بهتر فدا کنید؟ استدلال‌های متعددی برای پشتیبانی از هر مورد وجود دارد، بنابراین بیایید دریابیم که چه کسی در نبرد بین طراحی وب و محتوا برنده می‌شود.

 

اولین برداشت در مقابل برداشت ماندگار

وقتی کسی از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، احتمالاً در چند ثانیه اول تصمیم می‌گیرد که آیا از سایت شما استفاده کند یا آن را ترک کند و سایت دیگری پیدا کند. اولین برداشت‌ها مهم هستند. چه چیزی این اولین برداشت را ایجاد می‌کند؟ طراحی وب‌سایت شما. اولین چیزی که بازدیدکنندگان وب‌سایت شما متوجه می‌شوند، طراحی است. آیا تا به حال از وب‌سایتی بازدید کرده‌اید و بلافاصله توجه شما به محتوا جلب شده باشد، یا بر اساس ظاهر آن، قضاوت‌های سریعی در مورد سایت انجام می‌دهید؟ به عنوان مصرف‌کننده، ما آموزش دیده‌ایم که در مورد یک کسب‌وکار فرضیاتی داشته باشیم و بر اساس آنچه می‌بینیم، تصویر خودمان را از آن بسازیم.

برای مثال، یک شرکت تولید تلفن همراه را در نظر بگیرید که گوشی‌های هوشمند پیشرفته تولید می‌کند. محصولات آنها ممکن است فوق‌العاده باشند، اما اگر طراحی وب‌سایت آنها این را نشان ندهد، مصرف‌کنندگان ممکن است فرض کنند که اینطور نیست. ما انتظار داریم وب‌سایت یک شرکت تولید تلفن همراه، شیک و پیشرفته به نظر برسد تا نمایانگر محصولاتی باشد که می‌فروشد. اگر اینطور نباشد، ما فوراً اعتماد و علاقه خود را به سایت از دست می‌دهیم و به سراغ سایت دیگری می‌رویم. به همین دلیل است که طراحی وب بسیار مهم است. فقط داشتن یک وب‌سایت زیبا نیست. شما باید در نظر بگیرید که چه پیامی را می‌خواهید منتقل کنید - می‌خواهید مردم هنگام باز کردن وب‌سایت شما برای اولین بار چه فکری کنند؟

بنابراین، اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان بیش از چند ثانیه در سایت شما بمانند، وب‌سایت شما باید به خوبی طراحی شود. با این حال، یک وب‌سایت زیبا و جذاب فقط می‌تواند تا حدی شما را پیش ببرد. اگر محتوای باکیفیتی نداشته باشید، حتی زیباترین وب‌سایت هم نمی‌تواند بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی حفظ کند. اگر یک بازدیدکننده برداشت اولیه خوبی از وب‌سایت شما داشته باشد، وظیفه محتوا است که تأثیر طولانی‌تری بر جای بگذارد - اگر بد باشد، می‌تواند برداشت‌های اولیه را خراب کند، اگر خوب باشد، می‌تواند منجر به ایجاد دیدگاه مثبت بازدیدکنندگان نسبت به کسب‌وکار شما شود و احتمال تبدیل شدن آنها به مشتریان دائمی را افزایش دهد.

تصور کنید که یک رستوران را اداره می‌کنید. طراحی وب شما ظاهر کلی رستوران خواهد بود - باید جذاب به نظر برسد و با آنچه سرو می‌کنید مرتبط باشد. محتوای شما منوهایی است که به مهمانان نشان می‌دهید - اگر باعث شود غذا خوب به نظر برسد، احتمال بیشتری دارد که آن را امتحان کنند. در این صورت محصولات شما خود غذا خواهند بود - مهمانان شما ظاهر رستوران شما را دوست دارند، آنها آنچه را که در منوها می‌بینند دوست دارند، حالا غذا باید حرف اول را بزند. اساساً، از دیدگاه کاربر، طراحی وب و محتوای شما به یک اندازه مهم هستند اگر می‌خواهید آنها را به مشتری تبدیل کنید. به همین سادگی: طراحی وب خوب افراد را به سایت شما جذب می‌کند، محتوای خوب آنها را در آنجا نگه می‌دارد.

چه چیزی به شما کمک می‌کند تا در گوگل رتبه بالاتری کسب کنید؟

نگه داشتن بازدیدکننده در سایت یک چیز است، و جذب بازدیدکننده به سایت چیز دیگری. وب‌سایت شما ابزاری حیاتی برای کمک به تقویت سئوی شماست. نحوه طراحی وب‌سایت شما می‌تواند تأثیر زیادی بر نتایج سئوی شما داشته باشد. تعدادی از عوامل طراحی وجود دارد که باید در اینجا در نظر گرفته شوند، از جمله:

  • ناوبری
  • ساختار لینک
  • آدرس‌های اینترنتی (URL)
  • سازگار کردن وب‌سایت با موبایل
  • طرح‌بندی کاربرپسند

در نظر گرفتن این عوامل می‌تواند سئوی سایت شما را به طور جدی تقویت کند. با این حال، باز هم، همه چیز به طراحی مربوط نمی‌شود. محتوای سایت شما به اندازه طراحی واقعی وب‌سایت برای تقویت سئوی شما حیاتی است. عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • استفاده از کلمات کلیدی
  • اصالت، مفید بودن و قابل اعتماد بودن محتوا
  • چندرسانه‌ای‌های مختلف مانند تصاویر، ویدیوها و اسلایدشوها
  • خوانایی
  • متا داده

همانطور که می‌بینید، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود طراحی و محتوای وب‌سایت خود انجام دهید که به افزایش رتبه‌بندی موتورهای جستجو کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد یک وب‌سایت جذاب و تعاملی برای جذب مشتری بالقوه، این مقاله را بررسی کنید

kobra khojasteh
kobra khojasteh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋