kobra khojasteh

kobra khojasteh

5 تفاوت اصلی فروشگاه‌های آنلاین در مقابل وب‌سایت‌ها

5 تفاوت فروشگاه‌های آنلاین در مقابل وب‌سایت‌ها

فروشگاه اینترنتی، وب‌سایتی است که در آن می‌توانید محصولات و خدمات خود را خریداری کنید.

به عبارت دیگر، فروشگاه آنلاین نیز نوعی وب‌سایت است.

اگر مطمئن نیستید که به یک وب‌سایت ساده نیاز دارید یا یک فروشگاه آنلاین، از خود بپرسید: آیا می‌خواهید بازدیدکنندگان وب‌سایت شما بتوانند محصولات/خدمات نمایش داده شده در وب‌سایت را سفارش داده و هزینه آن را پرداخت کنند؟

تجارت الکترونیک در واقع یکی از اجزای اصلی وب‌سایت‌های تجاری است - به خصوص آن‌هایی که محصولات فیزیکی ارائه می‌دهند که به راحتی می‌توان آن‌ها را برای مشتریان ارسال کرد.

بیایید تفاوت‌های بین فروشگاه‌های آنلاین و وب‌سایت‌ها را دریابیم!

فروشگاه‌های آنلاین به مخاطبان هدف شما این امکان را می‌دهند که محصولات و خدمات را مستقیماً از کسب و کار شما خریداری کنند.

این می‌تواند هزینه‌های زیادی را صرفه‌جویی کند و راحتی را برای مخاطبان شما فراهم کند.

از طریق طراحی و توسعه دقیق اپلیکیشن فروشگاه آنلاین، مشتریان شما می‌توانند تقریباً در هر زمان و هر مکانی از محصولات شما استفاده کنند.

سفارش طراحی سایت در رامسر با خجسته وب

 

 

۱. محتوا 

یک وب‌سایت تجارت الکترونیک، محصولات را به صورت آنلاین می‌فروشد.

این افزونه کنترل‌های عملی زیادی برای بازدیدکنندگان دارد، مانند ایجاد حساب کاربری، مرور محصولات، اضافه کردن/حذف آنها به/از سبد خرید، پرداخت، پرداخت و غیره.

موارد ذکر شده به هم مرتبط هستند و توسعه چنین وب‌سایتی کاملاً پیچیده است.

طراحی واکنش‌گرا

یک وب‌سایت تجاری ساده معمولاً یک وب‌سایت آموزنده در مورد کسب‌وکار و راه‌حل‌های ارائه شده توسط آن است که ممکن است به ایجاد سوالات کمک کند اما هیچ محصولی را از طریق وب‌سایت نمی‌فروشد.

بازدیدکنندگان کنترل عملی کمتری دارند، از این رو توسعه چنین وب‌سایتی آسان‌تر است.

۲. امنیت 

SSL استاندارد بالفعل برای تضمین امنیت تراکنش‌های آنلاین است.

گواهینامه‌های SSL هویت کاربران را تأیید می‌کنند و داده‌ها را در حین ذخیره‌سازی و انتقال رمزگذاری می‌کنند.

پیاده‌سازی SSL برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک ضروری است تا ارتباطی امن بین سیستم کاربر نهایی و وب‌سایت شما برقرار شود.

 

برای خریدارانی که با فناوری آشنایی دارند، یک آیکون قفل به همراه HTTPS در نوار آدرس، پیش‌نیاز ضروری برای ارائه اطلاعات شخصی و کارت اعتباری آنهاست.

اگر مصرف‌کنندگان باور داشته باشند که یک فروشنده تجارت الکترونیک تمام تلاش خود را برای تضمین امنیت تراکنش‌های آنها انجام می‌دهد، احتمال بیشتری وجود دارد که از آن فروشنده خرید کنند.

https

چه یک فروشگاه آنلاین باشد و چه یک وب‌سایت ساده، پیاده‌سازی گواهینامه SSL برای اطمینان از رمزگذاری، قابل اعتمادتر و ایمن‌تر بودن وب‌سایت ضروری است.

علاوه بر این، گواهینامه SSL حریم خصوصی داده‌های مشتری را تضمین می‌کند، از جمله اینکه اطلاعات کاربران به راحتی قابل دسترسی یا هک شدن نیست.

۳. رابط کاربری وب‌سایت 

چه یک وب‌سایت ساده داشته باشید و چه یک وب‌سایت تجارت الکترونیک، ارائه یک تجربه مرور روان به کاربران بسیار مهم است.

سایت‌های تجارت الکترونیک باید به این جنبه توجه ویژه‌ای داشته باشند تا خریداران بدون تکمیل خرید مورد انتظار، سایت را ترک نکنند.

خوشبختانه، اگر به چندین جنبه توجه کنید، به راحتی می‌توانید مطمئن شوید افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند، مشکلی با پیمایش ندارند.

  • صفحه محصول  

    یک ناوبری خوب در وب‌سایت باید به کاربران شما نشانه‌های واضحی از دسته‌بندی‌های ارائه شده ارائه دهد.

    محصولات و خدمات مشابه را به دسته‌ها و زیردسته‌های مرتبط تقسیم کنید.

    سعی کنید از یک کلمه به عنوان برچسب دسته بندی استفاده کنید، زیرا این کار به مصرف کنندگان روشی سریع و آسان برای بررسی محصولات شما ارائه می‌دهد.

    ایده خوبی است که کاربران ناوبری وب‌سایت را آزمایش کنند زیرا می‌تواند بینش‌های ارزشمندی در مورد همه جنبه‌های مهم ارائه دهد.

  • نوار جستجوی محصول

    قابلیت جستجوی ارائه شده توسط فروشگاه اینترنتی شما باید پیدا کردن محصولات را سریع و آسان کند.

    کادر جستجو باید در هر صفحه در جای مناسبی قرار گیرد تا پیدا کردن آن آسان باشد.

    باید از جستجو بر اساس پارامترهای مختلف، مانند نام محصول، نام تجاری و دسته بندی، پشتیبانی کند.

    ویژگی تکمیل خودکار، فرآیند جستجو را ساده می‌کند و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد نتایج را مرتب‌سازی و فیلتر کنند.

  • مشاهده سریع/سبد خرید

    شما می‌توانید با فراهم کردن امکان «مشاهده سریع» برای بازدیدکنندگان، زمانی را که صرف جستجوی آنچه می‌خواهند می‌کنند، کاهش دهید. این کار باعث می‌شود که آنها نیازی به بارگذاری صفحه جدید برای مشاهده محتوای متفاوت نداشته باشند.

    معمولاً این کار با ارائه جزئیات/اطلاعات اولیه در مورد محصول در پنجره حالت که در بالای صفحه‌ای که بازدیدکنندگان مشاهده می‌کنند ظاهر می‌شود، انجام می‌شود.

    همچنین می‌توانید با اضافه کردن دکمه‌های «افزودن به سبد خرید» و «ذخیره در لیست علاقه‌مندی‌ها» در اینجا، از مزایای آن بهره‌مند شوید.

فروشگاه آنلاین

علاوه بر این، اکثر وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، وب‌سایت‌های پویا هستند؛ کاربران می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه خود به وب‌سایت تجارت الکترونیک دسترسی پیدا کنند، زیرا وب‌سایت تجارت الکترونیک واکنش‌گرا (ریسپانسیو) است.

داشتن یک وب‌سایت سازگار با موبایل بسیار مهم است زیرا:

  • یک وب‌سایت واکنش‌گرا، تجربه کاربری خوبی را ارائه می‌دهد
  • بهبود رتبه سئو در گوگل 
  • بهبود زمان بارگذاری
  • استفاده از محتوا مؤثرتر است
  • مناسب برای تعامل در رسانه‌های اجتماعی

بیشتر وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک یک برنامه وب هستند، در حالی که یک وب‌سایت معمولی یک صفحه استاتیک (شاید با ویژگی دینامیک) است.

۴. سازنده وب‌سایت 

وقتی صحبت از سازنده وب‌سایت می‌شود، چه یک وب‌سایت ساده و چه یک وب‌سایت تجارت الکترونیک، ابزاری برای سازنده وب‌سایت دارد.

تفاوت عمده در عملکرد است.

برای مثال، یک فروشگاه اینترنتی تمایل دارد درگاه پرداخت، ورود به سیستم، فرم تماس و نظرات مشتریان را در وب‌سایت خود ادغام کند.

شما می‌توانید انواع مختلفی از سازندگان وب‌سایت تجارت الکترونیک را با هزاران قالب تم برای انتخاب کاربران پیدا کنید.

kobra khojasteh
kobra khojasteh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋