kobra khojasteh

kobra khojasteh

چگونه یک استراتژی سئو برای کسب و کارهای کوچک بسازیم؟

 

یک استراتژی سئوی قوی می‌تواند به تقویت ترافیک وب و ایجاد سرنخ‌های فروش بیشتر کمک کند . برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از استراتژی سئوی کسب و کار کوچک خود، بر اجرای عناصر کلیدی زیر تمرکز کنید.

۱. شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را تعیین کنید

قبل از اینکه به استراتژی خود فکر کنید، باید بفهمید موفقیت به چه معناست. این به معنای تعیین این است که کدام شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را پیگیری خواهید کرد و چگونه آنها با اهداف تجاری شما مرتبط هستند.

برای مثال، فرض کنید شما یک وب‌سایت تجارت الکترونیک دارید و می‌خواهید ترافیک بیشتری به وب‌سایت خود هدایت کنید. از آنجا، می‌خواهید ترافیک را به فروش تبدیل کنید. تمرکز شما باید روی بازدیدکنندگان وب‌سایت باشد که احتمالاً خریدار هستند، نه فقط بازدیدکنندگانی که بدون کلیک کردن به فروشگاه شما می‌روند.

برای این اهداف، شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مرتبط فراتر از ترافیک هستند. نرخ کلیک روی صفحات خاص محصول و نرخ تبدیل (تعداد بازدیدکنندگان وبلاگ که نه تنها روی لینک کلیک می‌کنند، بلکه خرید هم انجام می‌دهند) معیارهای کلیدی برای ردیابی هستند.  

البته، اگر اهداف شما متفاوت باشد، شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) شما نیز متفاوت خواهد بود. اگر هدف نهایی شما بهبود آگاهی و آموزش برند باشد، ممکن است از معیارهایی مانند ترافیک کلی، سیگنال‌های تعامل کاربر (مانند زمان حضور در صفحه) و اشتراک‌گذاری لینک در رسانه‌های اجتماعی راضی باشید. هنگام توسعه شاخص‌های کلیدی عملکرد، اهداف خود را در نظر بگیرید.

۲. یک حسابرسی سئو از وب‌سایت خود انجام دهید

قبل از اینکه بتوانید یک استراتژی سئو قوی بسازید، باید بفهمید که با چه چیزی کار می‌کنید. تجزیه و تحلیل دقیق وب‌سایت شما می‌تواند به شما در شناسایی حوزه‌هایی که نیاز به بهبود دارند کمک کند، بنابراین می‌توانید تلاش‌های خود را بر این اساس متمرکز کنید. برای انجام این کار:

  • از یک ابزار رتبه‌بندی کلمات کلیدی استفاده کنید. استفاده از یک ابزار رتبه‌بندی کلمات کلیدی را در نظر بگیرید. ابزارهای آنلاین مختلفی به شما امکان می‌دهند کلمات کلیدی را وارد کنید و سپس به شما می‌گویند که وب‌سایت شما برای این کلمات کلیدی چگونه رتبه‌بندی می‌شود. انجام این کار به صورت ماهانه، نمای کلی از پیشرفت شما را ارائه می‌دهد.
  • از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. به گوگل آنالیتیکس نگاه کنید . به طور خاص، به نرخ پرش، حجم ترافیک و صفحات برتر خود نگاه کنید. این معیارها به شما بینشی در مورد چگونگی پیشرفت استراتژی سئوی شما می‌دهند و هرگونه نگرانی را علامت‌گذاری می‌کنند. علاوه بر این، نوع ترافیک خود و منشأ آن را مشاهده کنید. گوگل آنالیتیکس به شما می‌گوید که آیا ترافیک ارگانیک، ارجاعی یا اجتماعی دریافت می‌کنید. 

۳. تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید

برای کسب و کارهای کوچک، استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای موفقیت بسیار مهم است. برای شروع به حدود ۱۰ تا ۲۰ کلمه کلیدی نیاز دارید. 

مشتریان بالقوه شما در گوگل چه چیزی تایپ می‌کنند؟ خواسته‌ها و نیازهای آنها چیست؟ روش‌های زیر را برای تعیین کلمات کلیدی مؤثر امتحان کنید: 

  • برای یافتن کلمات کلیدی به مشتریان خود گوش دهید. گوش دادن به مشتریانتان راهی مؤثر برای جمع‌آوری کلمات کلیدی است. آیا سؤال معمولی وجود دارد که آنها می‌پرسند؟ آیا یک سرویس استاندارد وجود دارد که بیشتر درآمد شما را تشکیل می‌دهد؟ به عنوان مثال، یک کسب و کار کوچک الکتریکی ممکن است متوجه شود که بیشتر کارش بر اساس نیازهای فضای باز خانه است. بنابراین، یک کلمه کلیدی یا عبارت خوب می‌تواند «خدمات الکتریکی فضای باز» باشد.
  • کلمات کلیدی طولانی را در متن بگنجانید. کلمات کلیدی طولانی عباراتی هستند که حدود سه تا پنج کلمه دارند. به دلیل رقابت کمتر، احتمالاً رتبه بالاتری برای کلمات کلیدی طولانی کسب خواهید کرد. 
  • از کلمات کلیدی مبتنی بر مکان استفاده کنید. کلمات کلیدی مبتنی بر مکان می‌توانند به بهبود استراتژی بازاریابی محلی شما کمک کنند . برای مثال، به جای «خدمات برق فضای باز»، سعی کنید برای «خدمات برق فضای باز، روشنایی محوطه‌سازی گرینویل، کارولینای جنوبی» یا «چراغ‌های رشته‌ای حیاط خلوت گرینویل، کارولینای جنوبی» رتبه بگیرید. 
  • جستجوهای وب‌سایت خود را بررسی کنید. اگر از قبل وب‌سایت دارید، نتایج حاصل از عملکرد جستجوی آن را بررسی کنید. مشتریان ممکن است نیازهای خاص خود را در نوار جستجوی شما تایپ کنند و کلمات کلیدی عالی را برای تمرکز روی آنها نشان دهند.
  • از ابزارهای کلمات کلیدی استفاده کنید. ابزارهای کلمات کلیدی مانند Google Ads Keyword Planner یا ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی SEO Book را فراموش نکنید. استفاده از این دو ابزار آسان است و می‌توانند به شما در شناسایی کلمات کلیدی مختلف و تعیین محبوبیت آنها کمک کنند.

۴. یک برنامه محتوا ایجاد کنید

با تکمیل تحقیق کلمات کلیدی، یک برنامه محتوایی تدوین کنید که در آن ارزشمندترین صفحات موجود و صفحاتی که برای کسب مهمترین کلمات کلیدی خود به آنها نیاز دارید، مشخص شوند. لازم نیست این صفحات را ایجاد کنید، زیرا فقط در حال تدوین یک استراتژی هستید. اما ترسیم تصویر کاملی از آنچه که کتابخانه محتوای نهایی شما به آن شکل خواهد بود، می‌تواند برای اهداف برنامه‌ریزی مفید باشد. 

طرح محتوای خود را به عنوان طرحی برای ماشین‌آلاتی که در نهایت آن را تولید می‌کنند، در نظر بگیرید. این شامل نویسندگان، ویراستاران، طراحان و ناشران شما می‌شود. برای برخی از کسب‌وکارهای کوچک، این ممکن است فقط یک نفر باشد، بنابراین مهم است که مطمئن شوید اهداف تولید شما با واقعیت نیروی انسانی شما مطابقت دارد. از این گذشته، اجرای یک استراتژی سئو یک شغل تمام وقت است، بنابراین اگر در حال حاضر وظایف زیادی بر عهده دارید، تولید 10 پست وبلاگ در ماه واقع‌بینانه نخواهد بود.

همیشه روی واقع‌بینانه کردن برنامه محتوای خود تمرکز کنید. به این ترتیب، وقتی زمان تولید و انتشار محتوا فرا می‌رسد، از اهداف خود عقب نخواهید ماند.

۵. یک برنامه به‌روزرسانی مداوم تدوین کنید

شما می‌توانید به‌روزرسانی‌ها را به عنوان بخشی از برنامه محتوای خود در نظر بگیرید، اما ما این مرحله را به دلیل اهمیت بسیار زیاد آن، جداگانه در نظر گرفته‌ایم. هر استراتژی سئوی صحیحی، نیاز به به‌روزرسانی مکرر مهم‌ترین صفحات را در نظر می‌گیرد. این کار نه تنها به بازدیدکنندگان وب‌سایت شما امکان دسترسی به اطلاعات مرتبط و دقیق را می‌دهد، بلکه به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که شما به طور فعال در حال بهبود صفحات خود هستید. این امر برای افزایش رتبه‌بندی کلی شما مهم است. 

باز هم، لازم نیست واقعاً الان شروع به به‌روزرسانی صفحات کنید، اما باید بدانید چه کسی این کار را انجام می‌دهد، کدام صفحات باید به‌روزرسانی شوند و هر چند وقت یکبار. توصیه می‌کنیم این کار را از تولید محتوای جدید جدا کنید؛ می‌توان این کار را همزمان انجام داد، اما پیگیری به‌روزرسانی‌ها و محتوای جدید به طور جداگانه مفید است. به این ترتیب، می‌دانید که از قبل چه چیزی در کتابخانه محتوای خود دارید و می‌توانید قبل از ایجاد محتوای جدید، ابتدا آن را به‌روز نگه دارید. از این گذشته، هر صفحه جدیدی که ایجاد می‌کنید، صفحه دیگری است که باید برای به‌روزرسانی در نظر بگیرید.

kobra khojasteh
kobra khojasteh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋