برای بسیاری از شرکتها، فکر کردن به استراتژیهای جدید برای افزایش بازدیدکنندگان وبسایت میتواند دشوار باشد. اطلاعات نادرست در اینترنت در مورد چگونگی افزایش ترافیک فراوان است و باعث میشود برخی افراد بارها و بارها همان روشهای بیاثر را امتحان کنند. در تئوری، چه یک بازاریاب تازهکار باشید و چه یک متخصص باتجربه، میدانید که جذب غریبهها برای بازدید از سایت شما اولین قدم در هر کمپین ورودی خوب است. با این حال، عملی کردن آن ممکن است چالش برانگیز باشد. این قدم اول اغلب به نفع نگرانیهای فوریتر، مانند بهبود سود یا همگام شدن با جدیدترین روندهای بازاریابی، نادیده گرفته میشود. این مهم است، اما نباید در استراتژی بازاریابی شما به عنوان یک اقدام ثانویه در نظر گرفته شود . از فکر کردن به اینکه تولید ترافیک غیرقابل دستیابی است دست بردارید و این به تمرکز اصلی در برنامه بازاریابی شما تبدیل خواهد شد. جذب افراد بیشتر برای بازدید از وبسایت شما یک بازی شانسی نیست. چندین روش امتحان شده و واقعی وجود دارد که در گذشته موفقیتآمیز بودهاند. در این وبلاگ، به برخی از موثرترین استراتژیها برای جذب بازدیدکنندگان جدید به وبسایت شما خواهیم پرداخت.
طراحی سایت در قزوین با خجسته وب
در اینجا ده روش امتحان شده و واقعی که نشان داده شده است بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت شما می آورند، آورده شده است. آماده اید؟ بیایید شروع کنیم.
۱. بهینهسازی موتور جستجو
موفقیت وبسایت شما به شدت به تلاشهای سئوی شما بستگی دارد. موفقیت کمپین بهینهسازی موتور جستجو (SEO) سایت شما ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، اما بهینهسازی درون صفحه (برای نمایش در صفحات نتایج موتور جستجو) ممکن است مهمترین آنها باشد. کاربران گوگل بیشتر احتمال دارد از سایتی بازدید کنند که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بالاتر ظاهر میشود.
عنوان، h1 یا هدر، توضیحات متا، متن جایگزین و URL باید همگی برای موتورهای جستجو بهینه شده و متناسب با مخاطب مورد نظر صفحه تنظیم شوند. هنگام تعیین موقعیت خود در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs)، محتوای سایت شما نیز به همان اندازه مهم است. شما همیشه باید کلمات کلیدی مرتبط با محتوای خود را انتخاب کنید. مهم است که کلمات کلیدی را به طور طبیعی در سراسر متن پخش کنید، نه اینکه بیش از حد از آنها استفاده کنید. درک این نکته بسیار مهم است که کیفیت محتوای شما از تعداد کلمات کلیدی که در محتوا قرار میدهید، مهمتر است.
۲. محتوای عالی تولید کنید
محتوای عالی (مفید، قابل توجه و جالب) در هر دو زمینه کمک میکند: قرار گرفتن در رتبههای بالاتر صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) و علاقهمند نگه داشتن خوانندگان پس از ورود به سایت شما. به همین دلیل است که برای موفقیت باید محتوایی تولید کنید که برجسته باشد و توجه مردم را جلب کند. دریابید که چگونه از رقبا متمایز میشوید و چرا کسب و کار شما بهترین گزینه برای رفع نیازهای مشتریان است.
از آنجایی که مخاطبان و شخصیتهای شما کسانی هستند که میخواهید جذب کنید، آنها همچنین بهترین منبع اطلاعات در مورد جستجوگرانی هستند که باید برای آنها جذاب باشید. مطالب شما باید حول کلمات کلیدی مرتبط با مسائل یا آرزوهای شخصیتهای شما باشد. چرا؟ به این دلیل ساده که مردم پاسخ این سوالات را میخواهند. اگر مطالبی ارائه دهید که به سوالات آنها پاسخ دهد یا راه حلی برای مشکلات آنها ارائه دهد، جستجوگران از سایت شما بازدید خواهند کرد.
این روزها ویدیوها به طور فزایندهای برای برندها (به ویژه سازمانهای B2B) به عنوان وسیلهای برای نمایش هویت و فعالیتهایشان محبوب شدهاند. قرار دادن ویدیوها در صفحه اصلی و پستهای وبلاگ، راهی عالی برای افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو و نگه داشتن افراد در سایت شما برای مدت طولانیتر است.
وقتی افراد از گوگل برای یافتن پاسخهای دقیق و قابل اعتماد به سوالات خود استفاده میکنند، مطالب شما باید به راحتی در دسترس باشد. وبسایتهایی که دارای بخش وبلاگ هستند، اغلب ۴۳۴٪ صفحات بیشتری را برای فهرستبندی موتورهای جستجو نسبت به وبسایتهای بدون بخش وبلاگ تولید میکنند. علاوه بر این، افزایش چند برابری ترافیک برای سایتهایی که ماهانه بیش از ۱۶ مقاله منتشر میکنند، در مقایسه با سایتهایی که ماهانه ۰ تا ۴ مطلب ارائه میدهند، وجود دارد.
اگر به محتوایی که آنلاین منتشر میکنید توجه زیادی داشته باشید، مرتباً آن را بهروزرسانی کنید و آنچه مخاطبانتان میخواهند ببینند را در نظر بگیرید، باید شاهد افزایش بازدید سایت باشید.
۳. محتوای قدیمی را بهروزرسانی کنید
الگوریتم دائماً در حال تکامل گوگل، واقعاً به موضوعات قدیمی، نگاه تازهای دارد و بازدیدکنندگان شما نیز آن را دوست خواهند داشت. تغییر طرحبندی تصاویر یا بازنویسی کل پاراگرافها، هر دو گزینههای مناسبی برای بهروزرسانی مطالب هستند. ایجاد یک ویدیوی توضیحی یا اینفوگرافیک از پستهای وبلاگ منتشر شده قبلی را در نظر بگیرید.
۴. مطمئن شوید که سایت شما از نظر شناختی برای خوانندگان آسان و روان است.
تسلط شناختی به میزان تطابق ارائه یک وبسایت با انتظارات بازدیدکنندگان آن اشاره دارد. یک راه ساده برای افزایش تسلط شناختی سایت شما، بررسی ویژگیهایی است که افراد (معمولاً مشتریان فعلی شما) دوست دارند در سایتی مانند سایت شما ببینند. به نظر شما قالببندی و سبک مورد نظر آنها چیست؟ کدام جنبههای اطلاعات باید به طور برجسته نمایش داده شوند؟ اگر وبسایت شما هنوز انتظارات آنها را برآورده نمیکند، احتمالاً باید روشهای دیگری برای بهینهسازی وبسایت بررسی کنید.
۵. در شبکههای اجتماعی به گفتگوها بپیوندید
بزرگسالان هر روز تقریباً ۱۴۷ دقیقه را در رسانههای اجتماعی میگذرانند . اگر کسبوکارها از این امر به نفع خود استفاده کنند، آگاهی از برند، وابستگی و وفاداری به برند میتواند در بین این مخاطبان اسیر (هرچند حواسپرت) پرورش یابد. و طبیعتاً، افراد بیشتری را به بازدید از وبسایت خود ترغیب کنید. خودتان بودن در رسانههای اجتماعی بسیار مهم است. دنبال کردن هر شور و شوقی که پیش میآید وسوسهانگیز است، اما خوانندگان نکتهسنج به خوبی شما را درک خواهند کرد. اگر ارزشها و اصول برند شما را منعکس نکند، برای شما مناسب نیست. اطلاعات خود (پستهای وبلاگ، کتابهای الکترونیکی، مقالات سفید، اینفوگرافیکها، ویدیوها و غیره) را در کانالهای مختلف رسانههای اجتماعی توزیع کنید. میتوان از طریق پاسخها، ریتوییتها و منشن کردن آنها در توییتها با دنبالکنندگان تعامل داشت. باید از هشتگهای مناسب برند استفاده شود. با یک ویدیوی جذاب، میتوانید حتی غیرفعالترین کاربران وب را نیز وادار کنید که پیمایش خود را متوقف کرده و به آنچه میگویید توجه کنند. ویدیوهای کوتاه، واقعی و فوقالعادهای ایجاد کنید که چیزی ارزشمند (حتی اگر صرفاً سرگرمکننده باشد) به مخاطبان شما ارائه دهند.
۶. افزایش بازدید وبسایت با استفاده از تبلیغات
تبلیغات حمایتشده مانند تبلیغات کلیکی (PPC) و تبلیغات رسانههای اجتماعی میتوانند به شما کمک کنند تا با مخاطبان گستردهتری ارتباط برقرار کنید و در عین حال مشتری ایدهآل خود را هدف قرار دهید، با وجود این واقعیت که جستجوی ارگانیک هنوز در هدایت ترافیک مؤثرتر است (حدود ۵.۶۶٪ بهتر از تبلیغات پولی). هم جستجوی ارگانیک و هم جستجوی پولی به شدت به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق با محوریت محتوای مرتبط و بهروزرسانیشدهی منظم کمک میکنند. حدود ۷۶٪ از کل ترافیک وبسایتهای B2B از موتورهای جستجو، چه پولی و چه غیرپولی، میآید.
۷. خبرنامههای ایمیلی ارسال کنید که واقعاً خوانده شوند
ایمیل یک تعامل یک به یک است، اما رسانههای اجتماعی بیشتر شبیه فریاد زدن از یک جایگاه ویژه در میدان شهر هستند. در حالی که اتوماسیون ارسال ایمیلهای انبوه را سادهتر کرده است، فناوریهایی مانند سفارشیسازی و تقسیمبندی، امکان رسیدگی به نگرانیهای منحصر به فرد هر مشترک را فراهم میکنند. یکی از بالاترین نرخهای بازگشت سرمایه (ROI) در هر استراتژی بازاریابی، تبلیغ محتوا از طریق خبرنامههای ایمیلی است.
هم موضوع و هم بدنه ایمیل باید حاوی جزئیات جذابی از محتوا باشند. راهی برای کلیک مشترکین به محتوای بیشتر اضافه کنید. باید بررسی کنید که ایمیلهای شما در دستگاههای تلفن همراه قابل دسترسی باشند. با توجه به اینکه تقریباً نیمی از ایمیلها در دستگاههای تلفن همراه باز میشوند، ضروری است که همه لینکها به وضوح قابل مشاهده باشند. از نام مشترکین استفاده کنید تا پیامها برای گیرنده مرتبطتر باشند. از قالبهای ایمیل حرفهای طراحی شده برای بهبود زیباییشناسی ایمیل استفاده کنید. با انجام آزمایش A/B ببینید کدام نسخههای ایمیل کلیکها و باز شدن بیشتری دارند.
۸. بهترین مطالب محتوایی را هدیه دهید
افزایش ترافیک ممکن است از چندین طریق انجام شود، که یکی از آنها از طریق ارائه چیزی ارزشمند به مشتریان بالقوه است. با انتشار محتوا/ابزارهای دروازهدار (ارائه محتوا/ابزار در ازای اطلاعات تماس کاربر)، سود خود را به حداکثر برسانید و سرنخهای جدید پیدا کنید. مطالب و منابع را در انجمنهای تخصصی صنعت و گروههای لینکدین تبلیغ کنید تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.
۹. به عنوان وبلاگ نویس مهمان پست بگذارید
نوشتن به عنوان نویسنده مهمان در وبسایتهای دیگران، راهی عالی برای مطرح کردن نام شما، افزایش ترافیک سایت و بالا رفتن رتبه در موتورهای جستجو است. هنگام جستجوی وبسایتهای معرفی، ضروری است که تحقیقات گستردهای در حوزه کاری خود انجام دهید. قبل از موافقت با ارسال پست مهمان در آنجا، استانداردهای ارسال پست مهمان، اعتبار دامنه و کیفیت محتوای سایت را بررسی کنید. همچنین بپرسید که آیا آنها شما را در پستهای رسانههای اجتماعی که مقاله را تبلیغ میکنند، به اشتراک میگذارند و تگ میکنند یا خیر.
۱۰. بک لینکها را تعویض کنید
وقتی صحبت از شرکت شما میشود، بک لینک میتواند مزایای زیادی داشته باشد. دیده شدن بیشتر و جایگاه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو دو مورد از آنها هستند. ثبت در دایرکتوریها یکی از منابع بک لینک است، اما ایجاد محتوای با کیفیت بالا و همیشه سبز که به مخاطبان هدف شما کمک کند، مطمئنترین راه برای جذب لینکهای طبیعی است. در مرحله بعد، به سایر متخصصان این حوزه مراجعه کنید و مودبانه درخواست بحث کنید. میتوانید با پیشنهاد قرار دادن یکی از لینکهای آنها در پست خود به عنوان بخشی از یک تبادل بک لینک سودمند متقابل، امتیاز بیشتری کسب کنید.
                    
                    
پاسخ ها