صفحه تماس با ما مسلماً یکی از مهمترین صفحات وب سایت شماست. برای یک مشتری بالقوه جدید، این صفحه اغلب اولین جایی است که پس از تصمیم به خرید از شما به آن مراجعه میکند و پس از آن به یک سرنخ واجد شرایط و شاید مشتری آینده تبدیل میشود. اگر استفاده از فرم تماس دشوار باشد، آنها منصرف میشوند و برای همیشه فروش را از دست میدهند.
خود صفحه تماس نیز به عنوان پورتالی برای دریافت اطلاعات بیشتر عمل میکند - گرفتن شماره تلفن، آدرس دفتر شما یا شاید درخواست کمک برای یکی از محصولات شما.
بنابراین با توجه به اهمیت آن، چه چیزی یک صفحه تماس با ما را به بهترین شکل ممکن میسازد؟ در این مقاله، ما موثرترین راهها برای طراحی صفحه شما را بررسی خواهیم کرد و ده نمونه عالی از صفحات تماس با ما با نرخ تبدیل بالا را برای شما ارائه خواهیم داد.
این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما حتی باتجربهترین طراحان و توسعهدهندگان نیز مستعد فراموش کردن هستند: یک صفحه وب برای شخصی است که قرار است از آن استفاده کند، نه برای شخصی که آن را ایجاد میکند. وقتی صفحه تماس با ما را طراحی میکنیم، به راحتی میتوانیم عناصری را که فکر میکنیم بهترین عملکرد را دارند، اضافه کنیم ، بدون اینکه واقعاً در نظر بگیریم چه چیزی برای کاربر مهمتر است - بدون اجرای نکات و ترفندهای UX که صفحه را عالی میکند. این اغلب منجر به یک صفحه تماس با نرخ تبدیل پایین میشود (به مقاله ما در مورد چگونگی بهبود نرخ کلیک برای صفحات خود مراجعه کنید ).
برای طراحی یک صفحه تماس با ما با بهترین شیوه، شناسایی نیازهای مشتریانتان کاملاً حیاتی است . هر شرکتی منحصر به فرد است، بنابراین نیازهای کاربران خاص شما نیز منحصر به فرد خواهد بود. یک شرکت کوچک B2C که برای افراد محلی خانه میسازد، به نوع متفاوتی از صفحه تماس با ما نسبت به یک شرکت بزرگ که نرمافزار به مشاغل ارائه میدهد، نیاز دارد. شرکت ساختمانی ممکن است فقط به یک فرم درخواست ساده، شماره تلفن و آدرس شرکت نیاز داشته باشد، در حالی که شرکت نرمافزاری ممکن است بخواهد قبل از ارائه فرم، کاربر را از طریق لیستی از سوالات راهنمایی کند تا بتواند به سرعت و بدون نیاز به صرف زمان گرانبهای پشتیبانی، پاسخ خود را پیدا کند.
به همین دلیل، قبل از طراحی صفحه تماس با ما، ضروری است که در مورد رایجترین کارهایی که کاربرانتان میخواهند انجام دهند فکر کنید و طراحی را بر اساس آن اولویتبندی کنید. اگر منابع لازم را دارید، میتوانید از طریق نظرسنجی یا مصاحبههای کوتاه از مشتریان فعلی خود بپرسید که از صفحه تماس با ما چه میخواهند (این نیز راهی عالی برای شناسایی نیازهای مشتری است ).
تعداد شگفتآوری از کارهایی که یک کاربر ممکن است بخواهد در صفحه تماس انجام دهد وجود دارد که رایجترین آنها عبارتند از:
این به این معنی نیست که باید صفحه تماس خود را با هر ویژگی ممکنی پر کنید. شما باید بین مهمترین ویژگیها برای کاربران خود و تمیز و مرتب نگه داشتن صفحه تا حد امکان، تعادل برقرار کنید.
میتوانید از لیست بالا برای ایجاد یک وایرفریم تقریبی برای صفحه خود استفاده کنید (فقط یک طرح ساده کافی است)، و رایجترین کاربردها در ابتدا ظاهر میشوند. پس از اینکه وایرفریم خود را ایجاد کردید، میتوانید یک الگوی صفحه تماس پیدا کنید که به اندازه کافی با آن مطابقت داشته باشد، یا از یک طراح وب بخواهید یک صفحه سفارشی برای شما ایجاد کند. اما حتماً به بهترین شیوههای زیر پایبند باشید.
حالا که ایده اولیهای از آنچه کاربران هنگام بازدید از صفحه شما میخواهند دارید، میتوانیم در مورد چگونگی طراحی یک صفحه تماس با ما با بهترین شیوهها که استفاده از آن بسیار آسان باشد صحبت کنیم. اصول طراحی که استفاده از صفحه شما را آسان میکند.
هر نوع فرم، چه در وب و چه روی کاغذ، باید دقیقاً به همان طولی که باید باشد، باشد. اضافه کردن فیلدهای غیرضروری، احتمال تکمیل فرم را کاهش میدهد، که مهمترین هدف برای اکثر صفحات تماس با ما است.
وقتی فرم تماس خود را ایجاد میکنید، فقط فیلدهایی را که برای کسب و کار شما کاملاً ضروری هستند، وارد کنید . حداقل، احتمالاً میخواهید موارد زیر را وارد کنید:
برای شرکتهای بزرگتر، ممکن است به یک منوی کشویی «نوع درخواست» نیاز داشته باشید که درخواست را به بخش صحیح هدایت کند. یا ممکن است بخواهید فیلد «نام» را به «نام» و «نام خانوادگی» جدا کنید تا بتوانید در آینده به شیوهای شخصیتر با آنها ارتباط برقرار کنید.
هر فیلدی را که اضافه میکنید، مطمئن شوید که دلیل تجاری محکمی برای آن وجود دارد.
همچنین مفید است که به کاربر اطلاع دهید که چقدر طول میکشد تا به سوالات پاسخ دهید، زیرا اگر سوال فوری باشد، ممکن است تصمیم بگیرد به جای آن تماس بگیرد.
این احتمالاً مهمترین و بهترین روش برای یک صفحه تماس با ما است. فرمها یکی از مهمترین بخشهای عملکردی در وب هستند و در نتیجه، اصول طراحی مرتبط زیادی وجود دارد که میتواند باعث موفقیت یا شکست آنها شود. فرم ایدهآل، فرمی است که هیچ مشکلی برای کاربر ایجاد نمیکند، به آرامی آنها را در فرآیند پر کردن راهنمایی میکند و پس از اتمام کار، به آنها حس رضایت میدهد. اگر بتوانید این نوع فرم را برای صفحه تماس خود ایجاد کنید، سوالات بیشتری از مشتریان بالقوه و بالفعل خود دریافت خواهید کرد.
برخی از اصول کلیدی طراحی فرمها عبارتند از:
اگر میخواهید درباره طراحی فرم خوب بیشتر بدانید، این مقاله از Venture Harbour را بررسی کنید .
یک صفحه تشکر، ارسال فرم را تأیید میکند و به شما امکان میدهد اطلاعات مفید دیگری را در اختیار کاربر قرار دهید.
اول و مهمتر از همه، یک صفحه تشکر به کاربر میگوید که فرم با موفقیت تکمیل شده است، بنابراین میتواند با خوشحالی به کار خود ادامه دهد. اما همچنین فرصتی عالی برای ارائه اطلاعات بیشتر مانند پیشنهادات محصول، کتابهای الکترونیکی مفید یا وبلاگهایی که تولید کردهاید، آخرین اخبار شرکت، حسابهای اجتماعی شما، نظرات مشتریان و هر چیز دیگری که ممکن است مفید باشد، فراهم میکند.
افراد جوانتر معمولاً ایمیل و پیامرسانی را ترجیح میدهند، در حالی که افراد مسنتر دوست دارند تماس بگیرند. برای اینکه بتوانید به همه خدمات ارائه دهید، بهتر است تا حد امکان گزینههای تماس بیشتری (در صورت امکان پاسخگویی) ارائه دهید، و حتماً آنها را بر اساس نیازهای کاربران خاص خود اولویتبندی کنید.
گزینههای تماس معمولاً شامل موارد زیر است:
رایجترین دلایل تماس کاربران شما چیست و چگونه از این کار سود میبرند؟ این موارد را مستقیماً در کنار فرم تماس فهرست کنید تا کاربر را به تکمیل آن ترغیب کنید. این نکته کوچک میتواند نرخ تبدیل فرم را به طرز چشمگیری افزایش دهد.
پاسخ ها