من می توانم بفهمم چرا اینجا هستید و چه چیزی را جستجو کرده اید و به اینجا آمده اید! وقتی فقط «SEO» را در یوتیوب و هر پلتفرم دیگری جستجو میکنید، دورههای زیادی در مورد نحوه انجام سئو با اطلاعات فراوان پیدا خواهید کرد. اما واقعیت این است که همه شما را با چیزهای مختلفی آماده می کنند. و شما را گیج می کند. در واقع به نظر من سئو را برای تازه واردها سخت تر و سخت تر می کنند. در همین حال، سئو یک فرآیند متوالی است، درست مانند برنامه نویسی. با این حال، سئو یک “سرمایه گذاری یکباره” نیست، در حالی که برنامه نویسی است.
در عصر دیجیتال امروزی، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نقشی حیاتی در هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت ها ایفا می کند. با بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو، می توانید دید آن را بهبود ببخشید، به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و شانس موفقیت خود را به صورت آنلاین افزایش دهید. بنابراین تصمیم گرفتم به این مشکل برای دانش آموزان و بسیاری از زبان آموزان پایان دهم و تمام فرآیندهای گام به گام سئو را در یک مقاله خلاصه کنم. در این راهنمای جامع، من شما را از طریق یک فرآیند گام به گام برای پیاده سازی استراتژی های سئو موثر برای وب سایت خود راهنمایی می کنم. بنابراین، اگر میخواهید رتبه گوگل خود را بهبود ببخشید، این راهنما برای شما مناسب است.
فرآیند سازماندهی و انجام اقداماتی که برای افزایش رتبه موتورهای جستجوی ارگانیک انجام می شود، به عنوان یک استراتژی سئو شناخته می شود (گاهی اوقات به عنوان “رویکرد SEO” نامیده می شود).
به عبارت دیگر، استراتژی سئو روشی است که برای افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت خود استفاده می کنید. ساده 🙂
در اینجا مراحل ایجاد یک استراتژی سئو در سال 2023 آورده شده است
● تحقیق کلمات کلیدی [ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل صفحه اول گوگل]
● ایجاد یک محتوا [ایجاد محتوای با کیفیت بالا، تمرکز بر طراحی محتوا]
● بهینه سازی سئو روی صفحه [پیوند داخلی، سئوی معنایی، ساختار URL های غنی کوتاه، متا تگ ها، تگ های عنوان، بهینه سازی تصویر و ویدئو،]
● بهینه سازی برای هدف جستجو [تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، ایجاد محتوای مرتبط و جامع، تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی]
● SEO فنی [بهینه سازی موبایل، بهینه سازی سرعت صفحه، تجربه کاربر]
● بهینهسازی خارج از صفحه / استراتژیهای لینکسازی [استراتژی پیوند شکسته، استراتژی ارسال مهمان، بازاریابی رسانههای اجتماعی]
● محتوای خود را بهبود و به روز کنیید
اساس سئو با “تحقیق کلمات کلیدی” کامل آغاز می شود. میتوانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner، SEMrush یا Moz Keyword Explorer برای یافتن کلمات کلیدی محبوب و ارزشمند با حجم جستجوی معقول استفاده کنید.
اما بهترین راه برای یافتن کلمات کلیدی که مشتریان هدف شما جستجو می کنند چیست؟ قطعاً از Google Suggest استفاده می کنید.
به محض اینکه شروع به تایپ کلمه کلیدی کنید، کادر جستجوی Google مجموعه ای از پیشنهادات را نشان می دهد:
از آنجا که آنها مستقیماً از گوگل سرچشمه می گیرند، اغلب کلمات کلیدی SEO عالی را ایجاد می کنند. (این بدان معناست که شما آگاه هستید که مردم به دنبال آنها هستند.)
[ نکته! کلمات کلیدی دم بلند را برای جذب ترافیک خاص تر و واجد شرایط تر هدف قرار دهید ]
پس از جمع آوری تمام کلمات کلیدی مربوط به طاقچه خود، یک برگه اکسل ایجاد کنید و تمام کلمات کلیدی را در آن ذخیره کنید.
خوب، پس همه کلیدواژه های اصلی کسب و کار خود را کشف کردید. اکنون بررسی کنید چه کسی در حال حاضر برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی می کند. برای انجام این کار کافی است یکی از عباراتی را که کشف کردید در نوار جستجوی گوگل وارد کنید.
و هر گرایشی را که پیدا کردید یادداشت کنید. به عنوان مثال، SERP ها برای “چیزکیک توت فرنگی” پر از دستور العمل ها یا وبلاگ ها است. بنابراین، اگر می خواهید در مورد آن موضوع در وب سایت خود بنویسید، باید توجه داشته باشید که پست های لیست اکثر نتایج صفحه اول را پوشش می دهند. و احتمالاً باید یک پست لیست برای سایت خود بنویسید.
توجه: تحقیقات کلمات کلیدی چیزهای بیشتری وجود دارد، اما من همه چیز را در مورد تحقیق کلمات کلیدی در یک پست پوشش نمی دهم. زیرا این پست صرفاً در مورد مراحل بهینه سازی موتور جستجو است.
وقتی صحبت از ایجاد یک حضور آنلاین قوی می شود، محتوا به عنوان بستری عمل می کند که موفقیت بر آن بنا می شود. به عنوان وسیله ای برای انتقال اطلاعات، جذب مخاطبان و شکل دادن به هویت برند عمل می کند. چه این یک مقاله خوش ساخت، یک ویدیوی سرگرم کننده یا یک پادکست تفکر برانگیز باشد، محتوای قانع کننده این قدرت را دارد که مجذوب، اطلاع رسانی و الهام بخش باشد.
وقتی صحبت از محتوای سئو به میان می آید، شما دو گزینه دارید، یا می توانید چیزی متفاوت ایجاد کنید یا می توانید چیز بهتری ایجاد کنید. لحظاتی وجود دارد که شما آرزو دارید چیزی بزرگتر و بهتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد بسازید. اما گاهی اوقات شما با محتوای کاملاً متفاوت بهتر هستید. بستگی به این دارد که چه چیزی به محتوای شما کمک می کند تا برجسته شود.
برای نوشتن محتوای خود زمان زیادی صرف کنید و کلمات کلیدی مرتبط خود را در محتوای خود قرار دهید و آن را به خوبی بهینه کنید.
کم ارزش ترین جنبه بازاریابی محتوا ممکن است طراحی باشد. بهترین محتوایی که تا به حال ایجاد شده متعلق به شماست تا از آن استفاده کنید. با این حال، اگر شبیه به این…
معمولاً کشش زیادی نخواهد داشت.
به همین دلیل، شما باید بخش زیادی از بودجه بازاریابی من را در طراحی محتوا سرمایه گذاری کنید.
سئو درون صفحه فرآیند ویرایش یک صفحه وب برای افزایش دید موتور جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک است. برای اینکه یک وب سایت مرتبط تر و کاربرپسندتر برای موتورهای جستجو و کاربران انسانی باشد، مستلزم بهینه سازی جنبه های متعددی از صفحه است. در زیر برخی از اجزای بهینه سازی در صفحه آورده شده است:
پاسخ ها