شاید به ذهن شما هم خطور کرده باشد که برای کسب و کارتان یک سایت اینترنتی طراحی کنید و یا استارت کارتان را با یک فروشگاهی آنلاین آغاز کنید، ولی بعدا منصرف شوید. باید بگویم که در این زمینه اشتباه می کنید! چرا که مزایای طراحی سایت فروشگاهی بسیار بیشتر از معایب آن است و اگر شما بتوانید یک تیم مدیریت مناسب برای سایت فروشگاهی خود ایجاد کنید، میتوانید در زمینه ی فروش آنلاین بسیار موفق شوید. در این مقاله سعی داریم شما را با تعدادی از مهمترین مزایا داشتن یک سایت فروشگاهی آشنا کنیم:
شما با طراحی سایت فروشگاهی میتوانید کالاها و محصولاتی را که عرضه می کنید، در یک محیط جغرافیایی بزرگتر به نمایش بگذارید و آنها را به تعداد بیشتری از افراد معرفی کنید. با این کار، هم از یک کسب کار خرد و محلی خارج می شوید و هم افراد بیشتری با شما و محصولاتتان آشنا می شوند و شما با ارائه محصولات متنوع می توانید نظر آنها را به خوبی جلب کنید و اجازه انتخاب آزادانه و متنوع محصولات را به آنها بدهید.
از طرف دیگر به دلیل وجود مشغله های فراوان و نیز درگیری افراد به کارهای روزمره و عوامل دیگر، امروزه درخواست و تمایل به سفارشات آنلاین از سایت های فروشگاهی بیشتر است. بنابراین اگر شما در طراحی سایت فروشگاهیتان، مزیت خرید آنلاین را هم قرار دهید، بی شک به تعداد مشتریانتان افزوده خواهد شد و در این صورت شانس گسترش کسب و کارتان را به خودتان می دهید. همچنین شما میتوانید در مناسبت های مختلف با تخفیف و امتیازات متنوع روی محصولات سایتتان، تعداد مشتری هایتان را افزایش دهید.
یکی دیگر از مزایای طراحی وب سایت فروشگاهی از بین رفتن محدودیت زمانی و مکانی است. یک سایت فروشگاهی اینترنتی این قابلیت را به افراد می دهد که بدون مراجعه و صرف زمان برای مراجعه به فروشگاه ها، در هر موقع از شبانه روز محصول مورد نظر خود را سفارش دهند و نیز این مزیت را برای صاحب سایت ایجاد می کند که به صورت همزمان پاسخگوی صدها مشتری باشد و کالاهایش را به سرعت به فروش برساند. همچنین مکان فیزیکی نیز در خرید و فروش اینترنتی معنایی ندارد. اینکه مشتری از کجا اقدام به سفارش می کند و یا فروشنده از کدام ناحیه جغرافیایی سعی در فروش محصولاتش دارد، چندان تفاوتی نمی کند.
با داشتن یک وب سایت فروشگاهی می توانید نظارت بیشتر، دقیق تر و کنترل شده ای بر محصولاتتان داشته باشید. به این صورت که شما می توانید از بخش انتقادات و پیشنهادات کاربران و مشتریانتان میزان رضایتمندی و عدم رضایت آنها از محصولات دریافتیشان را متوجه شوید و بدانید که کدام محصولات به چه دلیل مشتریان بیشتری دارند و در روند بهبود این وضعیت تلاش کنید. این کار به شما این اجازه را میدهد که میزان خروجی کالا های محبوب را نیز به صورت دقیق حساب کنید.
اغلب مشتریان هنگام خرید کالایی، یک نکته برایشان بسیار مهم است و آن این است که آیا فروشنده در قبال مشکلات پس از فروش، خدماتی ارائه میدهد؟ این امکان طراحی سایت فروشگاهی بسیار مهم است. اگر در سایتتان این ویژگی را قرار دهید که بعد از خرید در صورت وجود مشکلی در ظرف چند روز مشتری کالا را مرجوع کند و یا بسته به سلیقه خودتان میتوانید قوانینی را برای پس گرفتن کالاها وضع کنید، میتوانید اطمینان خاطر مشتریان را جلب کنید و تعداد سفارش دریافتی را افزایش دهید و این عامل سبب اعتماد بیشتر مشتریان به سایت شما و مراجعه بیشتر آنها میشود.
شما با صرف هزینه ای کم و نیز به صرفه میتوانید یک تیم موفق در قسمت فروش آنلاین به وجود آورید با وجود یک هزینه کم، یک بیزینس حرفه ای برای خود ایجاد کنید و کالاهای خود را با گستردگی بیشتر به عرضه برسانید و منفعت کسب کنید.
یک نکته مثبت دیگر در طراحی سایت فروشگاهی این است که شما را از کسب و کار خرد و محلی خارج میکند و این کار باعث اعتبار بخشی به برند شما میشود و شما را وارد بیزینس های بزرگ در عرصه منطقه ای و کشوری خواهد کرد.
پاسخ ها