امروزه، کسبوکارها از هر صنعت و بخشی با چالشی روبرو هستند که اغلب میتواند بسیار طاقتفرسا به نظر برسد: دیده شدن و به یاد ماندن در دنیای دیجیتالِ رو به گسترش.
اگرچه این مانع در ابتدا ممکن است دلهرهآور به نظر برسد، اما با توجه به حجم محتوای آنلاین موجود، شما دو متحد ارزشمند در تلاش خود برای دیده شدن در فضای دیجیتال دارید. بهینهسازی موتور جستجو (سئو) و طراحی وب که بر تجربه کاربری (UX) تأکید دارد، ترکیبی قدرتمند از دو عنصر هستند که میتوانند حضور آنلاین شما و در نتیجه، سودآوری شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
بدون این دو ابزار، تلاش برای جلب توجه آنلاین مانند فریاد زدن در وسط یک کنسرت راک است.
برای سفارش طراحی سایت در قزوین با خجسته وب تماس بگیرید
همین که شما در حال خواندن این پست وبلاگ هستید، نشان میدهد که از قبل میدانید محتوای سئوپسند اهمیت دارد، اما بیایید برای یادآوری و اطمینان از اینکه همه با هم موافق هستیم، با اصول اولیه شروع کنیم: سئو چیست؟
به زبان ساده، سئو هنر و علم بهینهسازی محتوای آنلاین شماست تا موتورهای جستجو - مانند گوگل - آن را در بالای نتایج جستجوی خود برای کلمات کلیدی خاص نشان دهند.
اما چرا باید به آن اهمیت بدهید؟
سئو منبع اصلی ترافیک ارگانیک (بخوانید: رایگان) وبسایت است. قرار گرفتن در صدر نتایج موتور جستجو برای یک کلمه کلیدی مرتبط میتواند جریان ثابتی از مشتریان بالقوه را به سایت شما هدایت کند.
کاربران به موتورهای جستجو اعتماد دارند. رتبه بالا در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) میتواند اعتبار کسب و کار شما را افزایش دهد. از این گذشته، اگر یک موتور جستجو مانند گوگل به اندازه کافی به شما اعتماد داشته باشد که شما را در صفحه اول رتبهبندی کند، کاربران نیز به احتمال زیاد به شما اعتماد خواهند کرد.
اگرچه تبلیغات پولی مطمئناً نتایجی به همراه دارد، اما اثرات آن مبتنی بر کمپین است و میتواند گران تمام شود. از سوی دیگر، سئو نتایج طولانیمدتی ارائه میدهد. هنگامی که به رتبه بالایی برای یک کلمه کلیدی دست یافتید، میتوانید آن نتایج برتر جستجو را با حداقل تلاش مداوم حفظ کنید و جریان مداوم ترافیک را تضمین کنید.
درک این دلایل اساسی برای اهمیت سئو، تازه آغاز راه است.
با تکامل دنیای محتوای دیجیتال (در کنار پیچیدگی موتورهای جستجو)، چالشها و فرصتهای بازاریابی آنلاین نیز بیشتر میشوند. برای بازگشت به مثال فریاد زدن در یک کنسرت راک از قبل: اینترنت دیگر فقط یک کنسرت راک نیست؛ بلکه یک جشنواره موسیقی گسترده با میلیونها اجرا است که در آن هر گوشه و کناری پر از مناظر و صداهایی است که برای جلب توجه رقابت میکنند.
به عبارت دیگر، همه آنلاین هستند. در یک روز، در یک ساعت، ممکن است از وبلاگ بافتنی مادربزرگ و صفحه تجارت الکترونیک یک شرکت بزرگ بازدید کنید. برای پاسخ به سوالی که قبلاً مطرح کردیم - "چرا سئو اهمیت دارد؟" - باید زمینه عصر دیجیتال فعلی خود را نیز در نظر بگیریم.
با رویدادهای جهانی اخیر، تغییر غیرقابل انکاری به سمت تجارت الکترونیک رخ داده است. صرف نظر از اندازه یک خردهفروش فیزیکی، اکنون با رقابت دیجیتالی روبرو است - برخی از آنها صرفاً به صورت آنلاین فعالیت میکنند. اگر میخواهید سهمی از این بازار الکترونیک داشته باشید، باید مطمئن شوید که مردم میتوانند شما را پیدا کنند.
هر دقیقه مقدار سرسامآوری محتوا آپلود میشود. و همه آنها برای موتورهای جستجو بهینه نشدهاند. با تمرکز بر سئو، به محتوای خود نیرویی میدهید که برای اوج گرفتن در میان رقبا به آن نیاز دارد.
کامپیوترهای رومیزی عظیم و صدای مودم فکس که به اینترنت وصل میشد را به خاطر دارید؟ آن روزها دیگر گذشته است. مردم در حال حرکت با گوشیهای هوشمند خود از موتورهای جستجو استفاده میکنند. سئو، به خصوص سئو محلی ، تضمین میکند که وقتی آنها به دنبال خدماتی در «نزدیک من» هستند، شما در دسترس آنها هستید.
روزهای پر کردن یک صفحه وب با کلمات کلیدی و امید به بهترین نتیجه، گذشته است. موتورهای جستجو با الگوریتمهای پیچیده خود، درک میکنند که محتوای باکیفیت، مرتبط بودن و تجربه کاربری را در اولویت قرار دهند و در عین حال ساختار URL وبسایت، کلمات کلیدی مرتبط، معماری سایت، توضیحات متا، متا تگها، تگهای هدر و تگهای عنوان را نیز در نظر بگیرند. سئوی مناسب با این عوامل هماهنگ است و تضمین میکند که شما نه تنها برای موتورهای جستجو قابل مشاهده هستید، بلکه محتوای درجه یک نیز ارائه میدهید.
پاسخ ها