اصطلاح “اقتدار موضعی” اصطلاحات تخصصی SEO است که مفهوم تبدیل شدن یک وب سایت به یک منبع کامل در یک موضوع معین را توصیف می کند — سایتی که کاربر می تواند هر آنچه را که باید در مورد آن موضوع بداند بیاموزد.
وبلاگ ما تا حد زیادی در مورد SEO است. ما در حال تلاش برای ایجاد اقتدار موضعی در آن حوزه هستیم.
و ما این کار را با ایجاد تعداد زیادی راهنما و منابع مفید مرتبط با سئو انجام می دهیم. به عنوان مثال، من در مورد برچسبهای عنوان ، نمایهسازی ، سئوی برنامهای ، ساخت بک لینک و موارد دیگر نوشتهام . در وبسایت ما، من میخواهم هر موضوع مرتبط با سئو را پوشش دهم.
وقتی عمداً اعتبار موضوعی ایجاد میکنید، متوجه میشوید که صفحات وب جدید شما سریعتر رتبهبندی میشوند، صفحات وب موجود رتبهبندی بالاتری دارند، و میتوانید از وبسایتهایی با اعتبار دامنه بالاتر بالاتر باشید.
چند رویکرد برای ایجاد اقتدار موضوعی با محتوا وجود دارد. برخی از SEO ها استدلال می کنند که بک لینک ها نیز ضروری هستند. در این مقاله توضیح خواهم داد که چرا اقتدار موضوعی مهم است، چگونه آن را بسازیم و چگونه از آن محافظت کنیم.
ایجاد اقتدار موضعی برای هر استراتژی سئو امری حیاتی است. همانطور که قبلاً توضیح داده شد، ایجاد اقتدار موضوعی صرفاً به موتورهای جستجو مانند Google نشان می دهد که وب سایت شما یک منبع فوق العاده برای یک موضوع خاص است.
اگر به پادکست هفتگی SEO من ، Optimize گوش داده باشید ، احتمالاً از من شنیده اید که به مرجعیت موضوعی اشاره می کنم — تقریباً در هر قسمت مورد بحث قرار می گیرد. وقتی با اتان اسمیت صحبت کردم ، در مورد اهمیت موضوعی که در رتبه بندی در سئو به میان می آید، به طور طولانی صحبت کردیم.
اگر مرجع موضوعی خود را بشناسید و موضوعات جدیدی را که مجاور یا نزدیک به آن منطقه هستند انتخاب کنید، احتمال رتبه بندی آن ها بسیار بیشتر خواهد بود. ما در واقع مطالعهای انجام دادیم که نشان میدهد موضوعات با اقتدار موضوعی بالا هفت برابر سریعتر از موضوعات با اقتدار موضعی پایین ترافیک میگیرند . خیلی دراماتیک است.»
این تجربه من هم بوده است. همانطور که صفحات وب بیشتری را در مورد یک موضوع خاص ایجاد می کنید، موتورهای جستجو مانند گوگل شروع به درک این موضوع می کنند که وب سایت شما در مورد چیست و منبع خوبی از اطلاعات در مورد چه چیزی است.
نتیجه این است که با انتشار این صفحات جدید، رتبه آنها سریعتر و بالاتر خواهد بود. علاوه بر این، با تقویت قدرت موضوعی شما، صفحات وب منتشر شده قبلی مرتبط با آن موضوع نیز احتمالاً رتبه بهتری خواهند داشت.
قبل از شروع پوزیشنال، وبلاگی را ساختم که به یک وبلاگ بسیار بزرگ در فضای Kubernetes تبدیل شد. Kubernetes یک فناوری منبع باز بسیار خاص است. در طول 18 ماه، ما حدود 200 مقاله را منتشر کردیم که تقریباً هر کلمه کلیدی (موضوع) اصلی را در فضای Kubernetes پوشش می داد.
زمانی که حدود 50 مقاله وارد کردیم، دیدیم که هر مقاله جدیدی که منتشر میکنیم تقریباً بلافاصله پس از نمایهسازی به صفحه اول یا دوم صفحات نتایج موتور جستجوی Google ( SERP ) میرسد. گوگل وب سایت ما را به عنوان یک منبع عالی برای افرادی که به دنبال یادگیری در مورد Kubernetes هستند دید. آنها شروع به اعتماد به ما کردند و معتقد بودند که هر محتوای جدیدی که در این فضا ایجاد می کنیم احتمالاً با کیفیت و مفید خواهد بود. بنابراین آنها تقریباً بلافاصله آن را رتبه بندی کردند.
و آن 50 مقاله اول که در ابتدا رتبه بندی آنها کند بود شروع به رتبه بندی بهتر و بهتر کردند. این پدیده چیزی است که به SEO به عنوان یک کانال اجازه می دهد تا به طور تصاعدی رشد کند.
پوزیشنال بالاتر از دو وب سایت با اعتبار دامنه بسیار بالاتر، Zapier و OptinMonster قرار گرفته است، مسلماً به دلیل داشتن قدرت موضوعی بالاتر در فضای SEO.
بسته به صنعت خود، ممکن است رقابت زیادی در SERP داشته باشید. ممکن است با سایر وبلاگ های شرکت، وب سایت های صنعتی و ناشران سنتی مانند فوربس رقابت کنید.
اتوریتی موضوعی یک اعتبار دامنه نیست ، که معیاری برای سنجش قدرت و کیفیت بک لینک هایی است که به یک وب سایت اشاره می کنند .
وب سایت هایی مانند فوربس دارای اعتبار دامنه بسیار بالایی هستند. اما آنها قدرت موضوعی بسیار کمی دارند.
وب سایت شما احتمالاً دارای اعتبار دامنه کمتری نسبت به فوربس است. با این حال، ممکن است بر اساس اعتبار موضوعی به جای اعتبار دامنه، از فوربس پیشی بگیرید.
به عنوان مثال، اگر ما یک وب سایت اختصاص داده شده به اطلاعات در مورد آموزش سگ بسازیم، می توانیم به یک منبع موضوعی در مورد آموزش سگ تبدیل شویم. اگر همه صفحات وب ما درباره آموزش سگ هستند، برای گوگل کاملاً واضح است که وب سایت ما منبع خوبی برای اطلاعات است. با این حال، فوربس (و وب سایت هایی مانند آن) هزاران مقاله در مورد هر موضوعی که قابل تصور است منتشر کرده است. برای گوگل مشخص نیست که فوربس منبع اطلاعاتی خوبی در مورد آموزش سگ باشد، با توجه به اینکه آنها همچنین در مورد ارزش خالص جف بزوس می نویسند و محتوایی ایجاد می کنند که وام دهندگان وام مسکن را رتبه بندی می کند.
در نهایت، میتوانید با تمرکز بر یک یا دو موضوع اصلی، نسبت به وبسایتهایی با اعتبار دامنه بالاتر رتبهبندی کنید.
من اغلب متوجه شده ام که تمرکز بر روی اقتدار موضوعی منجر به کسب بک لینک های ارگانیک وب سایت های من شده است.
اگر شخصی هنگام نوشتن محتوایی به یکی از صفحات وب من برخورد کند و ببیند که وب سایت من یک منبع جامع در مورد موضوعی است که در مورد آن می نویسد، احتمال اینکه بخواهد به یکی از صفحات وب من پیوند دهد وجود دارد. ، به جای صفحه ای در یک وب سایت که در آن تخصص موضوعی آنقدر واضح نیست.
شما با ایجاد تعداد زیادی صفحه وب یا محتوایی که به آن موضوع و موضوعات فرعی آن می پردازد، قدرت موضوعی ایجاد می کنید.
در فرآیند تحقیق کلمه کلیدی خود، من سعی می کنم تمام کلمات کلیدی مرتبط با موضوعی را که ممکن است بخواهم در آن اعتبار ایجاد کنم، شناسایی کنم. برای تبدیل شدن به معتبرترین منبع در مورد موضوع، می خواهم یک صفحه وب ایجاد کنم تا به هر یک از کلیدواژه های اصلی خدمت کند.
پس از ایجاد یک لیست جامع از کلمات کلیدی، چه با استفاده از مجموعه ابزار تحقیق کلمات کلیدی یا با انجام تحقیقات رقابتی ، مرحله بعدی گروه بندی یا خوشه بندی آن کلمات کلیدی است تا کلیدواژه اصلی برای هر گروه مشخص شود. شما یک صفحه وب در وب سایت خود خواهید داشت که هر کلمه کلیدی اصلی را هدف قرار می دهد.
شرکتها یا استارتآپها اغلب میخواهند فقط محتوایی تولید کنند که در قسمت پایین یا وسط قیف باشد. اما وقتی نوبت به ایجاد اعتبار موضوعی می رسد، می خواهید تمام قیف را پوشش دهید، از جمله کلمات کلیدی در بالای قیف، جایی که تبدیل مشتریان بسیار بعید است.
اگر میخواستم یک وبسایت وابسته درباره توپهای گلف بسازم و میخواستم قدرت موضوعی ایجاد کنم، تقویم سرمقاله من احتمالاً کلمات کلیدی مانند زیر را هدف قرار میداد:
پاسخ ها