فکر میکنید بهبود نرخ کلیک (CTR) به طراحی بستگی دارد؟ این جایی است که شما اشتباه می کنید.
به طور متوسط در هر ماه 1700 بنر تبلیغاتی به کاربر اینترنتی ارائه می شود. شبکه نمایش گوگل به تنهایی به 90 درصد از کاربران جهانی اینترنت دسترسی دارد . همه ما این آمار را شنیدهایم: احتمال اینکه شما آموزش Navy SEAL را تکمیل کنید یا به قله اورست صعود کنید تا اینکه روی یک آگهی تبلیغاتی کلیک کنید و غیره...
اما ناامید نشوید - این برای گوسفند است. ما در مورد ترک گله و ایجاد کمپین های بنر واقعا استثنایی صحبت می کنیم.
ادبیات مربوط به "کپی پررنگ" و "طراحی هیجان انگیز" در رابطه با بهبود نرخ کلیک به وفور و کاملاً رک و پوست کنده است. این مقاله نحوه بهبود CTR خود را از طریق بهینه سازی در بین کانال ها و مخاطبان شرح می دهد. همچنین از طریق طراحی خلاقانه، رویکرد جدیدی را برای تبلیغات نمایشی شما معرفی خواهد کرد.
در حالی که بنر کوری واقعی است، چرا بازاریابان اگر کار نمیکردند، روی تبلیغات نمایشی سرمایهگذاری زیادی میکردند؟ هزینه تبلیغات در سراسر جهان در سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است در حالی که پیش بینی می شود هزینه تبلیغات دیجیتال در سال 2023 به 701.20 میلیارد دلار برسد . مردم باید کلیک کنند.
تا به حال از مزایای «کپی پررنگ» و «طراحی هیجانانگیز» مطلع شدهاید ، بنابراین ما شما را با آن خسته نخواهیم کرد . در عوض، این مقاله نحوه بهبود CTR خود را از طریق بهینهسازی در بین کانالها و مخاطبان شرح میدهد. همچنین از طریق طراحی خلاقانه، رویکرد جدیدی را برای تبلیغات نمایشی شما معرفی خواهد کرد.
نرخ کلیک (CTR) چیست؟
نرخ کلیک (CTR) یک معیار عملکرد بازاریابی دیجیتال است. در تبلیغات بنری، هر بار که بیننده به وب سایت تبلیغ کننده کلیک می کند، اندازه گیری می شود.
با تقسیم تعداد کلیکهای روی تبلیغ شما بر تعداد نمایشها (زمانهایی که تبلیغ شما ارائه شده است) محاسبه میشود. به عنوان مثال، اگر شما 10 کلیک از 250 نمایش داشته باشید، CTR شما 4٪ خواهد بود.
شما می خواهید CTR بالایی داشته باشید زیرا به این معنی است که افراد مناسب را هدف قرار می دهید و تبلیغ کار می کند - مردم به خدمات یا محصول شما علاقه مند هستند.
چرا CTR مهم است
هدف اصلی تبلیغات نمایشی افزایش ترافیک وب سایت شما برای افزایش آگاهی از برند و فروش است.
در حالی که نمایش تعداد دفعاتی که تبلیغ شما ارائه شده است را اندازه گیری می کند، CTR ها معیار ملموس تری هستند. گوگل ادوردز تقریباً 30 میلیارد بازدید در روز ارائه می دهد ، اما بعید است که بیشتر این تبلیغات دیده شوند، چه رسد به اینکه منجر به بازدید از وب سایت شود.
CTR ها نشان دهنده جذابیت تبلیغات شما برای کاربران است و به شما امکان می دهد آنها را تطبیق داده و بهینه کنید. به شما کمک می کند مخاطب خود را درک کنید. نرخ کلیک پایین ممکن است به این معنی باشد که شما مخاطبان اشتباهی را هدف قرار داده اید یا روی پیام اشتباه تمرکز کرده اید. اندازه گیری تعداد کلیک می تواند به شما کمک کند تا مفاهیم و تصاویر خلاقانه خود را بهبود ببخشید یا کلمات کلیدی بهتری پیدا کنید.
CTR ها همچنین بر امتیاز کیفیت شما در تبلیغات گوگل تأثیر می گذارند. اگر CTR بالایی دارید، می توانید هزینه های تبلیغات خود را کاهش دهید و در عین حال موقعیت تبلیغات خود را حفظ کرده یا بهبود بخشید. تنها زمانی که CTR بالا بد است، زمانی است که از پرداخت به ازای کلیک (PPC) استفاده می کنید و نرخ تبدیل پایینی دارید.
CTR خوب چیست
میانگین نرخ کلیک برای تبلیغات نمایشی کمی کمتر از 0.1٪ است که کمتر از تبلیغات جستجو (3-4٪) است. همانطور که گفته شد، شما باید CTR بالاتری داشته باشید، به این معنی که افراد بیشتری با تبلیغ شما درگیر می شوند.
به نظر می رسد رسانه های اجتماعی دارای نرخ کلیک کمی بالاتر هستند و این ارقام در سه ماهه سوم سال 2022 به 1.21٪ رسیده است .
نرخ CTR به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله صنعت و پلتفرمی که تبلیغات در آن نمایش داده می شود. اما وقتی به تبلیغات نمایشی فید شده (تبلیغات شخصی) در مقابل تبلیغات غیر فید نگاه می کنیم، جالب می شود.
دادههای شخص اول Bannerflow که از پلتفرم آن جمعآوری شده است، نشان میدهد که میانگین CTR برای تبلیغات شخصیشده در حدود 2.30 درصد است – بهطور قابلتوجهی بیشتر از تبلیغات غیرشخصی. با تبلیغات شخصی سازی شده بسیار هدفمند می توانید انتظار CTR بالاتری داشته باشید.
پاسخ ها